Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvakuume, mutta en halua lasta tälläisiin oloihin!

Vierailija
14.08.2017 |

Asumme vuokralla talonyhtiössä, jossa meno on suoraan sanoen aika levotonta. Mustalaisia,maahanmuuttajia, ikibilettäjiä, juoppoja.. Lapset ovat järjestään melko holtittomia ja uskon, että tässä on ainakin osalla takana "seura tekee kaltaisekseen -ilmiö. En halua oman lapsen naarmuttavan kivillä autoja, tai norkoilevan rappukäytävissä huutamassa vittua ihmisille koska" Veera tai Leokin tekee niin".Alueen koulukin on melko levoton, etniset ryhmät ottavat yhteen ym.

Enkä voisi lapselleni tarjota muuta :(! Siivoan työkseni ja käytännössä elätän miestäni, jonka masennus ja paniikkohtaukset ovat invalidisoineet. Voisi tietysti hakea vuokrakämppää jostain muualta, mutta jonot ovat pitkät ja entä jos joudumme ojasta allikkoon? Ja onko tuosta miehestä isäksi.. rakastaisi varmasti , mutta kykenisikö viemään lasta puistoon tai neuvolaan?
Olemme vielä nuoria, minä 24 ja mies 29. Vaikka välillä tunnen itseni jumalauta satavuotiaaksi..Ei tämä ole mitään elämää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota muuhun kantaa mutta masennus ja paniikkihäiriö perytyvät aika vahvasti.

Vierailija
2/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana ei ole asunto vaan miehen masennus. Lapsi on aluksi täysin vanhempien valvonnan alla ja kun kasvaa siihen ikään, että voi olla hetken valvomattakin ulkona, saa perheellinen kyllä vuokra-asunnon alueelta, joka sopii lasten kasvattamiseen. Aiotko opiskella? Jopa opiskelija-asunnoista löytyy lapsiperheille sopivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä lasta tuollaiseen tilanteeseen. Nyt on aika käyttää järkeä. Näin ahdistuksesta kärsivänä voin kertoa, että lapsen tuoma stressi on hyvin mahdollisesti invalidisoivaa miehesi kaltaiselle herkälle ihmiselle.

Vierailija
4/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Itse olen siinä käsityksessä, että masennus ei periydy, mutta kaksisuuntainen mielialahäiriö taas perityy vahvasti.

Vierailija
5/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lasta. Se on muutenkin järkevintä tässä elämässä.

Vierailija
6/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan sinulle hattua. Olet hyvin viisas, kun pidät lapsen edun tärkeimpänä mielessä vauvakuumeenkin aikaan.

Hyvä puoli kertomuksessasi on se, että olet vasta 24, eli teillä on vielä on ainakin vuosikymmen aikaa saada miehellesi kuntoutusta, löytää molemmille riittävän hyväpalkkainen työ, muuttaa turvallisempaan naapurustoon ja sitten viimein hankkia niitä lapsia. Nämä muutokset eivät tapahdu hetkessä, mutta ovat myöskin luullakseni saavutettavissanne.

Jaksamisia teille molemmille.

Vierailija
7/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla iän puolesta vielä kiirettä ole

Vierailija
8/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Itse olen siinä käsityksessä, että masennus ei periydy, mutta kaksisuuntainen mielialahäiriö taas perityy vahvasti.

Periytyy se masennuskin:

"It has been found that when one identical twin becomes depressed the other will also develop clinical depression approximately 76% of the time." - http://www.allaboutdepression.com/cau_03.html

Vierailija
9/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkini tilanteeseen:

- Mies välittömästi kuntoutukseen, jos ei vielä siellä ole (=lääkitys kuntoon + säännöllinen terapia)

- Jos mies kieltäytyy hoidosta, harkitsisin eroa. Sinun tehtäväsi ei ole paapoa häntä lopun ikää.

- Olette vielä nuoria, joten opiskelkaa, tähdätkää kohti parempaa elämää ja työpaikkoja

- Kun elämän perusasiat ovat kunnossa (parempi terveys, opiskelut päätöksessa, työpaikka, asunto) harkitkaa lasten hankintaa, mutta sitä ennen tärkeintä on saada oma elämänne kondikseen.

Vierailija
10/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periytyy se masennuskin:

"It has been found that when one identical twin becomes depressed the other will also develop clinical depression approximately 76% of the time." - http://www.allaboutdepression.com/cau_03.html

Lapset ovat vain 50 % geneettisesti "identtisiä" vanhempiensa kanssa, joten todennäköisyys, että masentuneen äidin lapsi myös masentuisi ei ole kovin suuri. Masennuksen puhkeamiseen vaikuttaa myös ympäristö. Identtisillä kaksosilla usein sama kasvuympäristö yms. Kuka tahansa voi masentua, se ei ole geeneistä kiinni.

Vierailija
11/11 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneen lapsella on 2-3 kertainen riski sairastua masennukseen.