Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mittasin isäni mittarilla koska olin aivan pöhnässä sunnuntaipäivällisen makean jälkiruoan jälkeen. Syömisestä oli kulunut noin tunti. Olenko minäkin sairastumasta kakkosluokan diabetekseen?

En syö muuten sokeria ja vältän muutenkin sokeripitoisia elintarvikkeita jne.

• ylös 0
  • alas 2

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Verensokeri nousee kaikilla ruokailun jälkeen mutta terveillä tasaantuu nopeasti. Terveen ihmisen verensokeri ei ylipäänsä heittelehdi.

Diabetesliiton sivuilla voi selvittää, kuuluuko diabeteksen riskiryhmään. Voit myös käydä lääkärissä puhumassa asiasta.

Vaikka sinulla ei nyt olisi diabetesta, voi sairaus tulla myöhemmin. Mitään lopullista tietoa ei lääkäristä saa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mittasin isäni mittarilla koska olin aivan pöhnässä sunnuntaipäivällisen makean jälkiruoan jälkeen. Syömisestä oli kulunut noin tunti. Olenko minäkin sairastumasta kakkosluokan diabetekseen?

Sä syt aivan liian harvoin! Nykysuositusten mukaan sulla pitää olla jotain suusa koko ajan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sä syt aivan liian harvoin! Nykysuositusten mukaan sulla pitää olla jotain suusa koko ajan.

Syön viidesti päivässä ja se on oikein sopiva tahti minulle ja hampailleni.

Molemmilla vanhemmillani on kakkostyypin diabetes ja siksi olen tietenkin huolissani omasta voinnistani. Tosiaankin omia eväitä syöden ei tule noin kamalaa oloa. Kotiväki laittaa välillä pöydän koreaksi ja kutsuu meidät lapsen mahdollisine puolisoineen syömään ja silloin äiti taitaa käyttää sokeria jälkiruokiin. On todella inhottavaa olla pöhnäisen oloinen. En tarkoita sillä täyttä vatsaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypin diabetes - ei kakkosluokan. 😀

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aika alhaalla. Voit vaikka syödä pari karkkia.

En pidä karkista. Ehkä pitää sanoa äidille, etten voi syödä makeita jälkiruokia koska niistä tulee huono olo. Hän tarkoittaa taatusti hyvää niitä tehdessään mutta olen jo pienenä pitänyt enemmän suolaisesta kuin makeasta. Harmi ettei mitään savukalapasteijoita pidetä jälkiruokana. Vanhempani eivät ole oikein juustotarjotin-tyyppisiä ihmisiä.