Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksijä-Madsenin motiivi tappaa toimittaja?

Vierailija
14.08.2017 |

Kaikki viittaa siihen että nainen on tapettu/hukkunut, mutta itse mietin miksi mies olisi tappanut toimittajan joka teki hänestä juttua?
Raiskaus tms?

Kommentit (1758)

Vierailija
1281/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noo niin kirjoitti:

Montako naista tämän kynsissä on mahtanut merimatkojen aikaan kuolla? Kymmniä? Satoja? Nyt vain kävi niin, että jäi kiinni teostaan.

Hyvin mahdollista. Asun Kööpenhaminassa ja olen ollut useissa underground-reiveissä Madsenin sukellusveneessä ja rakettipajassa ja tavannut Madsenin näissä bileissä. Hän kysyi sekä minua että ystävääni (molemmat olemme kauniita naisia) joskus sukellusveneajelulle ja antoi käyntikorttinsa, joka me onneksi hukattiin bileiden aikana ja unohdettiin koko juttu myöhemmin. Mutta myöhemmin facebook-kommenteista tähän juttuun liittyen on käynyt ilmi että moni muukin tyttö on saanut viimeisten vuosien aikana kutsuja sukellusveneajelulle Madsenilta. Kuinkakohan moni Köpiksen ja Malmön alueella kadonneeksi ilmoitetuista naisista makaakin paloiteltuna meren pohjassa?

Kivan jutun keksit, tuohon sukellusveneeseen sitä mahtuukin hyvin pitämään reivejä.

Kiva luetunymmärtäminen, nimenomaan sanoin että sukellusveneessä ja rakettipajassa. Vene oli reivien aikaan pajan vieressä (maissa) ja Madsen kutsui sinne bilettäjiä sisälle katsomaan. Sinne mahtui hyvin minun kaveriporukkani (6hlö) ja Madsen. Mulla on valokuvakin meistä siellä sisällä missä Madsen roikkuu katon putkista ylösalaisin, ja monta kuvaa meistä ja muista bileissä olleista sukellusveneen vieressä/ympärillä. Näitä bileitä oli vuosina 2015-2016 tietääkseni ainakin 3 tai 4 (itse olin kahdessa niistä) ennenkuin rakettipajaa ja sen ”pihaa” ei enää annettu bilekäyttöön koska Madsen ryhtyi tosissaan rakentamaan avaruusrakettiaan. Olin myös vähän Joulun 2016 jälkeen satojen muiden ihmisten kanssa rakettipajalla katsomassa, kun Madsen testasi raketin moottoria julkisessa tapahtumassa.

Kerroitko poliisille että MAdsen kutsui sinut sukellusveneajelulle?

En, en halunnut olla missään tekemisissä koko jutun kanssa ja jouduin poistamaan instagramistakin kaikki kuvat jotka oli tagattu rakettipajan luona koska sain kaikenlaisilta journalisteilta yhteydenottoja, samoin kaverit. Mutta kyllä poliisi asian tietää koska monissa tanskalaislehtien julkaisemissa artikkeleissa/facebook-päivityksissä oli muitakin tyttöjä kommentoimassa että olivat saaneet kutsuja ajelulle viime vuosien aikana.

Siis mitä helvettiä, kyllähän silti kuuluis kertoa poliisille. "No en viitsinyt kertoa, että minut raiskattiin, koska ne muut uhrit ovat kertoneet oman tarinansa." Joo, ei verrannollinen, mutta pointti on se, että kaikki tämmönen on poliisin tietoon saatettava asia.

Kerrotko miten saman kertomuksen toistaminen auttaa asiaa mitenkään, kun poliisilla ja koko kansalla on jo tiedossa että Madsen on kutsunut sukellusveneajelulleen monia muitakin naisia viime vuosien aikana? :D mulla ei ole mitään muuta kerrottavaa kuin että Madsen kutsui ajelulle. Poliisi tietää jo että Madsen on kutsunut kymmeniä naisia sukellusveneajelulle ennen Kim Wallin murhaa?

Vierailija
1282/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motiivi on selkeä eli seksuaalinen sadismi. Uskon että hän on tehnyt saman ennenkin ja päässyt kuin koira veräjästä. Kuvitteli pääsevänsä nytkin pälkähästä oman ylivertaisen älykkyytensä takia.

Kuvitteli pääsevänsä avaruuteenkin ylivertaisen älykkyytensä takia mutta aika flopiksi sekin jäi. Taitaa olla joka suhteessa vähemmän älykäs kuin mitä luulee olevansa.

Onko narsistit tällaisia? Onko tuo mies siis narsisti sekä psykopaatti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noo niin kirjoitti:

Montako naista tämän kynsissä on mahtanut merimatkojen aikaan kuolla? Kymmniä? Satoja? Nyt vain kävi niin, että jäi kiinni teostaan.

Hyvin mahdollista. Asun Kööpenhaminassa ja olen ollut useissa underground-reiveissä Madsenin sukellusveneessä ja rakettipajassa ja tavannut Madsenin näissä bileissä. Hän kysyi sekä minua että ystävääni (molemmat olemme kauniita naisia) joskus sukellusveneajelulle ja antoi käyntikorttinsa, joka me onneksi hukattiin bileiden aikana ja unohdettiin koko juttu myöhemmin. Mutta myöhemmin facebook-kommenteista tähän juttuun liittyen on käynyt ilmi että moni muukin tyttö on saanut viimeisten vuosien aikana kutsuja sukellusveneajelulle Madsenilta. Kuinkakohan moni Köpiksen ja Malmön alueella kadonneeksi ilmoitetuista naisista makaakin paloiteltuna meren pohjassa?

Kivan jutun keksit, tuohon sukellusveneeseen sitä mahtuukin hyvin pitämään reivejä.

Kiva luetunymmärtäminen, nimenomaan sanoin että sukellusveneessä ja rakettipajassa. Vene oli reivien aikaan pajan vieressä (maissa) ja Madsen kutsui sinne bilettäjiä sisälle katsomaan. Sinne mahtui hyvin minun kaveriporukkani (6hlö) ja Madsen. Mulla on valokuvakin meistä siellä sisällä missä Madsen roikkuu katon putkista ylösalaisin, ja monta kuvaa meistä ja muista bileissä olleista sukellusveneen vieressä/ympärillä. Näitä bileitä oli vuosina 2015-2016 tietääkseni ainakin 3 tai 4 (itse olin kahdessa niistä) ennenkuin rakettipajaa ja sen ”pihaa” ei enää annettu bilekäyttöön koska Madsen ryhtyi tosissaan rakentamaan avaruusrakettiaan. Olin myös vähän Joulun 2016 jälkeen satojen muiden ihmisten kanssa rakettipajalla katsomassa, kun Madsen testasi raketin moottoria julkisessa tapahtumassa.

En, en halunnut olla missään tekemisissä koko jutun kanssa ja jouduin poistamaan instagramistakin kaikki kuvat jotka oli tagattu rakettipajan luona koska sain kaikenlaisilta journalisteilta yhteydenottoja, samoin kaverit. Mutta kyllä poliisi asian tietää koska monissa tanskalaislehtien julkaisemissa artikkeleissa/facebook-päivityksissä oli muitakin tyttöjä kommentoimassa että olivat saaneet kutsuja ajelulle viime vuosien aikana.

Siis mitä helvettiä, kyllähän silti kuuluis kertoa poliisille. "No en viitsinyt kertoa, että minut raiskattiin, koska ne muut uhrit ovat kertoneet oman tarinansa." Joo, ei verrannollinen, mutta pointti on se, että kaikki tämmönen on poliisin tietoon saatettava asia.

Ei Suomessa ainakaan ole mitään ilmoituspakkoa poliisille, jos ei tiedolla ole mahdollista estää vakava rikos tai saada kiinni vakavaan rikokseen syyllistynyt henkilö. Madsenin tapauksessa ei ole kummastakaan kyse, koska hän jäi heti kiinni ja tieto siitä, että hän on pyydellyt naisia veneelle, ei olisi estänyt rikosta mitenkään.

Vierailija
1284/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tässäkin keskustelussa taas kerran AV:n naisvihamielisyys. Koko ajan natistaan siitä, että kuka Kim Wallia muka tiesi ja mitä hän on muka tehnyt. Hänen cv'nsä on löydettävissä ihan helpolla Google-haulla, eli ei vaadi ihmeellisempiä taitoja selvittää että hän on opiskellut kahdessa eri huippuyliopistossa ja työnantajina on useampi nimekkäämpi lehti. 

Samalla vihjaillaan, että hänen olisi pitänyt jotenkin ymmärtää tulevansa murhatuksi...? Yleisesti ottaen on erikoista, että naistoimittajan pitäisi jatkuvasti olettaa tulevansa raa'asti kidutetuksi ja murhatuksi jutturetkellään, ja varautua siihen kaikin keinoin. Ja jos ei varaudu, niin on vähän hölmö. Tästä jankuttaminen tuo aivan turhia sivujuonteita ketjuun, jos samaa asiaa toistellaan koko ajan. 

Olen myös ymmärtänyt, että nuo snuff-nauhat löydettiin Madsenin koneelta vasta murhatutkinnan yhteydessä. Toki hänet tiedettiin omaperäiseksi ja äkkivääräksi, mutta se ei aina tarkoita väkivaltaista, vaarallista psykopaattia, vaan keskimäärin sitä että henkilön kanssa menee helpolla sukset ristiin. Esimerkiksi se entinen työtoveri, jonka kanssa ovat nyt "vihamiehiä", ei ole tietääkseni kertonut minkäänlaisesta väkivallan uhasta. Vai onko näitä tietoja ollut enemmän ulkomaiden julkaisuissa? Niitä en ole lukenut niin tarkasti.   

Itseä taas ärsyttää enemmänkin jonkinlainen tekopyhä yhteiskuntaluokkaan osuva dissaus, jota tässä vähän harrastetaan. Ei välttämättä tällä tavalla kiinnostaisi, jos Madsen olisi paloitellut jonkun siivoojanaisen. Joo, tiedetään että Kim oli a) kaunis, b) koulutettu, c) ylempää sosiaaliluokkaa d) kirjoitteli ties mihinkä laatujulkaisuihin, e) oli fantasian tasolla samaistuttava, f) jne, mutta en silti ymmärrä miksi näitä piirteitä pitää jotenkin korostaa koko ajan. 

Tässä olet oikeassa. Pidän tällä hetkellä todennäköisenä, että joku huonommin tunnettu on mahdollisesti kuollut Madsenin käsissä aiemmin. Niin, voisi ajatella että Wallin kuuluisuus ja hyväosaisuus sai aikaan ainakin sen, että (mahdollinen) sarjamurhaaja pysäytettiin lopullisesti. Ymmärrän ajatuksesi siitä ettei pitäisi olla väliä sillä, mitä on saavuttanut, tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
1285/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kehtaatte ottaa miestenne nimiä kun naisuhrin tulee osata ennustaa murhatilanne? Miesuhrien kohdalla ei IKINÄ KESKITYTÄ siihen mitä miesuhri teki. Miten kehtaatte vaikeuttaa naisten elämää näin paljon ja sitten ihmetellä miksi naisia ei ole yhteiskunnan huipulla kun töitäkään eivät saa tehdä ilman holhoojaa? Miehet ovat täyshulluja, voisitte lopettaa tämän sukupuolen palvomisen edes hetkeksi.

Vierailija
1286/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tässäkin keskustelussa taas kerran AV:n naisvihamielisyys. Koko ajan natistaan siitä, että kuka Kim Wallia muka tiesi ja mitä hän on muka tehnyt. Hänen cv'nsä on löydettävissä ihan helpolla Google-haulla, eli ei vaadi ihmeellisempiä taitoja selvittää että hän on opiskellut kahdessa eri huippuyliopistossa ja työnantajina on useampi nimekkäämpi lehti. 

Samalla vihjaillaan, että hänen olisi pitänyt jotenkin ymmärtää tulevansa murhatuksi...? Yleisesti ottaen on erikoista, että naistoimittajan pitäisi jatkuvasti olettaa tulevansa raa'asti kidutetuksi ja murhatuksi jutturetkellään, ja varautua siihen kaikin keinoin. Ja jos ei varaudu, niin on vähän hölmö. Tästä jankuttaminen tuo aivan turhia sivujuonteita ketjuun, jos samaa asiaa toistellaan koko ajan. 

Olen myös ymmärtänyt, että nuo snuff-nauhat löydettiin Madsenin koneelta vasta murhatutkinnan yhteydessä. Toki hänet tiedettiin omaperäiseksi ja äkkivääräksi, mutta se ei aina tarkoita väkivaltaista, vaarallista psykopaattia, vaan keskimäärin sitä että henkilön kanssa menee helpolla sukset ristiin. Esimerkiksi se entinen työtoveri, jonka kanssa ovat nyt "vihamiehiä", ei ole tietääkseni kertonut minkäänlaisesta väkivallan uhasta. Vai onko näitä tietoja ollut enemmän ulkomaiden julkaisuissa? Niitä en ole lukenut niin tarkasti.   

Itseä taas ärsyttää enemmänkin jonkinlainen tekopyhä yhteiskuntaluokkaan osuva dissaus, jota tässä vähän harrastetaan. Ei välttämättä tällä tavalla kiinnostaisi, jos Madsen olisi paloitellut jonkun siivoojanaisen. Joo, tiedetään että Kim oli a) kaunis, b) koulutettu, c) ylempää sosiaaliluokkaa d) kirjoitteli ties mihinkä laatujulkaisuihin, e) oli fantasian tasolla samaistuttava, f) jne, mutta en silti ymmärrä miksi näitä piirteitä pitää jotenkin korostaa koko ajan. 

Tässä olet oikeassa. Pidän tällä hetkellä todennäköisenä, että joku huonommin tunnettu on mahdollisesti kuollut Madsenin käsissä aiemmin. Niin, voisi ajatella että Wallin kuuluisuus ja hyväosaisuus sai aikaan ainakin sen, että (mahdollinen) sarjamurhaaja pysäytettiin lopullisesti. Ymmärrän ajatuksesi siitä ettei pitäisi olla väliä sillä, mitä on saavuttanut, tällaisessa tilanteessa.

Kiitos kun ymmärsit pointtini.

Vierailija
1287/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te kehtaatte ottaa miestenne nimiä kun naisuhrin tulee osata ennustaa murhatilanne? Miesuhrien kohdalla ei IKINÄ KESKITYTÄ siihen mitä miesuhri teki. Miten kehtaatte vaikeuttaa naisten elämää näin paljon ja sitten ihmetellä miksi naisia ei ole yhteiskunnan huipulla kun töitäkään eivät saa tehdä ilman holhoojaa? Miehet ovat täyshulluja, voisitte lopettaa tämän sukupuolen palvomisen edes hetkeksi.

Relaa ja lopeta yleistykset. Valtaosa miehistä ei ole mitääm "täyshulluja", joten anna olla.

Vierailija
1288/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noo niin kirjoitti:

Ei Suomessa ainakaan ole mitään ilmoituspakkoa poliisille, jos ei tiedolla ole mahdollista estää vakava rikos tai saada kiinni vakavaan rikokseen syyllistynyt henkilö. Madsenin tapauksessa ei ole kummastakaan kyse, koska hän jäi heti kiinni ja tieto siitä, että hän on pyydellyt naisia veneelle, ei olisi estänyt rikosta mitenkään.

Ohiksena: toki on parempi juttu sekä rikostutkintaa että myöhempää oikeudenkäyntiä varten, mitä enemmän poliisilla on tarkkoja tietoja siitä, ketä Madsen on kutsunut ja minne ja millaisissa tilanteissa, ja mitä sitten on tapahtunut (onko joku noudattanut kutsua jne). Ei poliisille ole riittävä näyttö yksistään se, että "kaikki instassa tietävät" tai että somessa puhutaan asiasta. Virallisessa ilmoituksessa on se hyöty, että jos 3 naista tekee ilmoituksen asiasta, se vaikuttaa vielä sattumanvaraiselta, mutta jos 25 samaan ikäluokkaan ja "profiiliin" kuuluvaa naista ilmoittaa samasta asiasta, siinä on jo vahvempaa näyttöä siitä, että Madsenilla olisi vaikkapa taipumusta koettaa saada naisia kanssaan kahdestaan näille sukellusvenereissuille. Sinällään sukellusveneellä seilaaminen ei ole missään kiellettyä. Eikä avoin seuranhaku. Silti se voi auttaa poliisia parhaimmillaan pääsemään uusille jäljille jossain vielä selvittämättömässä, tai ainakin tukea jo nyt muotoutumassa olevaa oikeusjuttua. Ei se välttämättä ole poliisillekaan turhaa vaivaa. 

Vierailija
1289/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin hirveetä!!!! Miten tällaista voi oikeesti tapahtua. 😫

Vierailija
1290/1758 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni se, että Madsen on tehnyt monia asioita huolimattomasti, on selitettävissä kolmella tavalla, jotka ovat vaihtoehtoja keskenään.

1) Tehnyt homman monta kertaa, ja tullut huolimattomaksi

Myönnän että olen itsekin ajatellut, että Wall ei olisi ollut Madsenin ensimmäinen uhri, ja että selvittyään kuin koira veräjästä aiemmin, on tullut huolimattomaksi ja ylimieliseksi, ehkä jopa tietentahtoen halunnut kokeilla miten pitkälle voi muita vedättää.

Jokin tässä ei kuitenkaan oikein stemmaa. Ollaan todettu että ainakaan sukellusveneessä tämmöinen ei oikein luonnistuisi. Ruumis oli pakko palotella jotta sen sai sieltä pois, ja palottelusta tuli niin tolkuton sotku että koko paatti oli pakko upottaa. Käsittääkseni se on upotettu vain kerran. Toiseksi olen lukenut toistaiseksi vain yhdestä samantapaisesta kuolemasta jota on tutkittu tässä yhteydessä josko yhtymäkohtia löytyisi. Kun nyt Wallinkin ruumiinosat löytyivät, luulisi että vastaavasti muidenkin uhrien ruumiinosia olisi löytynyt. Jos siis tämä vaihtoehto olisi selitys, Madsenin on täytynyt toimia ennen eri tavalla.

2) Tilaisuus teki varkaan, eikä pystynyt hillitsemään itseään

En tiedä onko mukana olleet välineet aukoton näyttö siitä että Madsen oli suunnitellut homman huolellisesti. Vermeet on voineet olla siellä sattumalta, tai ne on voitu tuoda joskus sinne juuri tätä tarkoitusta varten ilman että asioiden kulkua oltaisiin varsinaisesti suunniteltu. Sitten tilaisuus koittikin, ja sairaita mielihaluja ei voinut vastustaa. Muistan, että tyyppi myös perui kaverilleen lupaamansa sukellusveneajelun oudosti sellaisella ajankohdalla jolloin Wallin on täytynyt olla jo kuollut. Olisiko tämmöinen lupaus kannattanut jättää tekemättä, jos suunnittelee tarkkaan suorittavansa verilöylyn samassa paikassa vuorokautta aikaisemmin?

3) On suhtautunut lopulta välinpitämättömästi kiinnijäämiseen tai jopa toivonut sitä

Kun kerran kaverissa on joka tapauksessa jotain helvetin pahasti pielessä, tämäkin vaihtoehto on olemassa. Hän on saattanut tuntea välinpitämättömyyttä sitä kohtaan saako itsensä selitettyä hommasta ulos vai jääkö kiinni ja tuleeko kuuluisaksi hirviömurhaajana. Ehkä kumpikin vaihtoehto on hänelle yhtä hyvä. Se, että kertoo hatarasti asian kerrallaan, sopii tähän minusta ihan hyvin. Koska kokee itsensä muiden yläpuolella olevaksi, antaa kullakin hetkellä sopivimman selostuksen, ja ajattelee että repikää siitä mitä revitte. On eräänlainen peli seurata miten muut saavat todistettua syyllisyyden, ei ole varsinaista tarvetta myöskään tunnustaa, nauttii pelistä itsessään.

Oli miten oli, kylmäävä tapaus. Järkyttävintä tässä on ehkä se, että on pakko herätä ajatukseen että tämmöisiä tyyppejä vaan meidän keskellä joitain elää, eikä mikään mitä on ajatellut ihmisyydestä pädekään. Ei mitään rajoitteita, ei mitään myötätuntoa, mielihalut joita ei voi ymmärtää. Helvetin pelottavaa. Että hyvää yötä vaan :(

Vierailija
1291/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä olevista vaihtoehdoista kallistun siihen että Madsen oli haaveillut tuollaisesta, varannut tarvikkeet, mutta Wall oli silti päähänpisto. Motiivi ehkä lähentely joka sai huonon vastaanoton. Tai vaikka jotain sellaista että Madsenilla napsahti kun hän tapasi oikeasti lahjakkaan ihmisen. Jos Madsenilla itsellään esim oli ongelmia rakettinsa kanssa ja juurikin oli tulossa selväksi ettei sillä kukaan lennä metriäkään ja suuri hype tekee nolon mahalaskun.

Vierailija
1292/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma narsistinen keski-ikäinen mies vihasi nuorta kaunista naista, jota ei voinut saada. 

Vierailija
1293/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1294/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut, keneen hän on ottanut vankeudesta yhteyttä, on se kirjan kirjoittanut kirjailija.

Mitähän hänkin tarkoitti, kun sanoi, että on nähnyt Madsenin pimeän puolen. Pitäisikö tätä kirjailijaa myös tarkastella?

Vierailija
1295/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko tätä? Tanskan televisio näytti juuri dokumentin Wallin viimeisestä illasta. Minä en ollut aiemmin tiennyt, että Wall pyydettiin mukaan hetken mielijohteesta tai lyhyellä varoajalla, ja että poikaystäväkin oli kutsuttu. Alkaa vaikuttaa entistä enemmän siltä, että teko ei ollut erityisen suunniteltu tehtäväksi juuri tuolloin tai että kohde olisi ainakin voinut olla kuka tahansa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005538934.html

Dokkari nähtävissä verkossa linkin kautta jos olisi tunnukset.

Myöhemmin luin että Madsen oli pyytänyt jotakuta toista samalla tavalla yhtäkkiä ajelulle kahta päivää aiemmin, mutta tämä oli kieltäytynyt. Nämä ovat sinällään vanhoja tietoja mutta minulle uusia. Olisiko tuo nainen saanut surmansa vai oliko kaikki sattumaa? Olisi kiinnostava tietää mikä lopulta oli laukaiseva tekijä, jos sellaista oli.

Vierailija
1296/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wall on itse pyytänyt Madsenilta haastattelua. Mad oli kieltäytynyt, mutta nyt hänelle sopi.

Vierailija
1297/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaan 1, on voinut tehdä saman myös sukellusveneessä aiemmin. Jos/kun kyseessä on ollut henkilö, jota ei kaivata on paljon aikaa puhdistaa jäljet. En tunne sukellusveneitä mutta eiköhän sellaisen voi vaikka pumpata täyteen vettä ja antaa lillua jossain rannassa jonkin aikaa. Eikähän sieltä mitään jälkiä ole aiemmin edes etsitty.

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni se, että Madsen on tehnyt monia asioita huolimattomasti, on selitettävissä kolmella tavalla, jotka ovat vaihtoehtoja keskenään.

Myönnän että olen itsekin ajatellut, että Wall ei olisi ollut Madsenin ensimmäinen uhri, ja että selvittyään kuin koira veräjästä aiemmin, on tullut huolimattomaksi ja ylimieliseksi, ehkä jopa tietentahtoen halunnut kokeilla miten pitkälle voi muita vedättää.

Jokin tässä ei kuitenkaan oikein stemmaa. Ollaan todettu että ainakaan sukellusveneessä tämmöinen ei oikein luonnistuisi. Ruumis oli pakko palotella jotta sen sai sieltä pois, ja palottelusta tuli niin tolkuton sotku että koko paatti oli pakko upottaa. Käsittääkseni se on upotettu vain kerran. Toiseksi olen lukenut toistaiseksi vain yhdestä samantapaisesta kuolemasta jota on tutkittu tässä yhteydessä josko yhtymäkohtia löytyisi. Kun nyt Wallinkin ruumiinosat löytyivät, luulisi että vastaavasti muidenkin uhrien ruumiinosia olisi löytynyt. Jos siis tämä vaihtoehto olisi selitys, Madsenin on täytynyt toimia ennen eri tavalla.

En tiedä onko mukana olleet välineet aukoton näyttö siitä että Madsen oli suunnitellut homman huolellisesti. Vermeet on voineet olla siellä sattumalta, tai ne on voitu tuoda joskus sinne juuri tätä tarkoitusta varten ilman että asioiden kulkua oltaisiin varsinaisesti suunniteltu. Sitten tilaisuus koittikin, ja sairaita mielihaluja ei voinut vastustaa. Muistan, että tyyppi myös perui kaverilleen lupaamansa sukellusveneajelun oudosti sellaisella ajankohdalla jolloin Wallin on täytynyt olla jo kuollut. Olisiko tämmöinen lupaus kannattanut jättää tekemättä, jos suunnittelee tarkkaan suorittavansa verilöylyn samassa paikassa vuorokautta aikaisemmin?

3) On suhtautunut lopulta välinpitämättömästi kiinnijäämiseen tai jopa toivonut sitä

Kun kerran kaverissa on joka tapauksessa jotain helvetin pahasti pielessä, tämäkin vaihtoehto on olemassa. Hän on saattanut tuntea välinpitämättömyyttä sitä kohtaan saako itsensä selitettyä hommasta ulos vai jääkö kiinni ja tuleeko kuuluisaksi hirviömurhaajana. Ehkä kumpikin vaihtoehto on hänelle yhtä hyvä. Se, että kertoo hatarasti asian kerrallaan, sopii tähän minusta ihan hyvin. Koska kokee itsensä muiden yläpuolella olevaksi, antaa kullakin hetkellä sopivimman selostuksen, ja ajattelee että repikää siitä mitä revitte. On eräänlainen peli seurata miten muut saavat todistettua syyllisyyden, ei ole varsinaista tarvetta myöskään tunnustaa, nauttii pelistä itsessään.

Oli miten oli, kylmäävä tapaus. Järkyttävintä tässä on ehkä se, että on pakko herätä ajatukseen että tämmöisiä tyyppejä vaan meidän keskellä joitain elää, eikä mikään mitä on ajatellut ihmisyydestä pädekään. Ei mitään rajoitteita, ei mitään myötätuntoa, mielihalut joita ei voi ymmärtää. Helvetin pelottavaa. Että hyvää yötä vaan :(

Vierailija
1298/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kuvattu. Ykköskohtaan sen verran, että olin ymmärtänyt aiemmin että Madsenilla jäi jotenkin se siivous kesken, kun etsijät tulivat kesken kaiken. Ei ollut ilmeisesti odottanut pelastusväkeä. En tiedä, olisiko saanut sukellusveneen oikeasti puhdistettua mikäli keskeytystä ei olisi tullut, eli oliko se sukellusveneen uppoaminen suunniteltua vai vain hätäratkaisu. Riippuu varmaan siitäkin kuinka paha sotku oli, oliko yrittänyt suojata sisätiloja millään jne.

Alan hiljalleen kallistua kolmosteorian kohdalle. Ettei mitään erityistä suunnitelmaa ollut ja että Madsen olisi voinut surmata kenet tahansa ja kaikki on omituista peliä. Selviääköhän koskaan, kuinka itse käsittää tekonsa? Tekikö uhri hänen mielestään jotain ”väärin” mikä käynnisti teon? Aika usein kai tällaisia jollain tapaa oikeutetaan omassa mielessä, vaikkei teoria toisille aukenisi.

Mietityttää noiden mahdollisten muiden ruumiiden osalta se, että onko tuo upotustaktiikka toiminut aiemmin ja onko se toiminut juuri siitä syystä ettei mereltä ole etsitty ketään? Nyt poliisit osasivat reittitietojen perusteella kohdentaa etsintöjään. Tuuriakin oli matkassa kun torso ajautui rantaan. Vai oliko Wall sittenkin ensimmäinen paloina mereen heitetty uhri, ja muita ei ole ollut, ainakaan tällä tavalla toteutettuina.

Vierailija
1299/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv-dokumentti viimeisestä illasta: Keksijä-Madsen lähetti yllätyskutsun surmailtana – Kim Wallin poikaystävä vilkutti laiturilla

Tanskan TV2 lähettää torstaina dokumentin sukellusveneessä surmatun ruotsalaistoimittaja Kim Wallin viimeisestä illasta.

OHJELMASSA Kim Wallin tanskalainen poikaystävä kertoo Wallin viime hetkistä.

Myös poikaystävää oli pyydetty mukaan keksijä Peter Madsenin rakentaman sukellusveneen retkelle, mutta mies päätti jäädä pariskunnan ystävilleen järjestämiin jäähyväisbileisiin. Wallin ja poikaystävän oli tarkoitus muuttaa vain muutama päivä myöhemmin Pekingiin, josta he olivat jo vuokranneet asunnon.

Poikaystävä hyvästeli Wallin, jonka uskoi palaavan takaisin juttukeikalta parin tunnin kuluttua, kerrotaan TV2:n dokumentissa.

Madsen surmasi joskus saman illan ja seuraavan aamun välisenä aikana Wallin sukellusveneessä ja upotti tämän ruumiin mereen.

MADSEN ja Wall olivat muutamaa kuukautta aiemmin olleet puheissa haastattelun tekemisestä. Surmailtana 10. elokuuta Madsen yllättäen soitti Wallille ehdottaen haastattelua jo samalle illalle sukellusveneessä.

Wall keskusteli asiasta poikaystävänsä kanssa, ja he totesivat, että haastattelu kannattaa tehdä etenkin kun se oli menossa isolle amerikkalaislehdelle.

Kim Wall kysyi poikaystävältään, tulisiko tämä myös mukaan keikalle, mutta mies päätti jäädä hoitamaan jäähyväisbileitä, jottei vieraiden täytyisi olla keskenään.

Laiturin viereiselle nurmikolle kokoontuneet poikaystävä ja kymmenkunta ystävää seurasivat Wallia, kun tämä kipusi sukellusveneeseen. Pian sukellusvene suuntasi satamasta kohti merta ja poikaystävä ja tuttavat vilkuttivat veneen tornissa olleelle Wallille. Tämä oli viimeinen näköhavainto hänestä.

Illan aikana Wall lähetti poikaystävälleen useita viestejä, joista ei paljastunut mitään huolestuttavaa vaan Wall kertoi olevansa innoissaan.

Sitten viestit loppuivat eikä Wall palannut takaisin, kuten oli luvannut. Poikaystävä huolestui hieman ennen 2:ta yöllä ja hän otti ensin yhteyttä poliisiin ja sen jälkeen merivartiostoon.

Syyttäjän mukaan Madsen oli suunnitellut ennalta Wallin surmaamista, sillä hän oli tuonut sukellusveneeseen surmassa ja ruumiin paloittelussa käytettyjä tavaroita.

Madsenia syytetään murhasta ja hänelle vaaditaan elinkautista vankeusrangaistusta. Oikeudenkäynti alkaa maaliskuussa.

WALL oli seurustellut poikaystävänsä kanssa 11 kuukautta. He muuttivat maaliskuussa 2017 yhteisöasuntoon Refshalen saarelle Kööpenhaminassa. Heidän oli tarkoitus muuttaa Kiinaan, jossa poikaystävällä oli opiskelupaikka Pekingin yliopistossa ja Kim Wall aikoi tehdä töitä freelance-toimittajana.

Vierailija
1300/1758 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitteko tätä? Tanskan televisio näytti juuri dokumentin Wallin viimeisestä illasta. Minä en ollut aiemmin tiennyt, että Wall pyydettiin mukaan hetken mielijohteesta tai lyhyellä varoajalla, ja että poikaystäväkin oli kutsuttu. Alkaa vaikuttaa entistä enemmän siltä, että teko ei ollut erityisen suunniteltu tehtäväksi juuri tuolloin tai että kohde olisi ainakin voinut olla kuka tahansa.

Dokkari nähtävissä verkossa linkin kautta jos olisi tunnukset.

Myöhemmin luin että Madsen oli pyytänyt jotakuta toista samalla tavalla yhtäkkiä ajelulle kahta päivää aiemmin, mutta tämä oli kieltäytynyt. Nämä ovat sinällään vanhoja tietoja mutta minulle uusia. Olisiko tuo nainen saanut surmansa vai oliko kaikki sattumaa? Olisi kiinnostava tietää mikä lopulta oli laukaiseva tekijä, jos sellaista oli.

Tuon jutun perusteella spekuloin että Madsen oli jossain pimeässä mielentilassa tuona päivänä. Joko Madsenilla oli jotain vaikeuksia vrs. rakettiprojekti tai muut asiat painoi, tai hänellä pyöri nuo kidutusfantasiat päässä. Tai molempia. Muut elämän vaikeudet ruokki mahdollisesti väkivaltaisia fantasioita, jolloin hän pakeni niihin. Hän oli jo aiemmin vienyt fantasiansa niin pitkälle, että oli tuonut sukellusveneeseen siihen liittyviä tarvikkeita.

Joka tapauksessa tuona iltana hän päätti ehkä hommata itselleen muuta ajattelemista ja tekemistä, pyysi toimittajan ja tämän poikaystävän veneelleen haastattelua varten samaksi illaksi. Poikaystävä jäi kylässä olleiden ystävien kanssa maihin vilkuttamaan ja sukellusveneessä tapahtumat eskaloituvat syystä tai toisesta suunnittelematta hirviömäiseen tekoon.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi