Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyyppiesimerkki kouluttamattomasta äidistä, jolla alhainen tietotaso. ov

Vierailija
02.04.2006 |

Imetys epäonnistuu helposti mm. tiedonpuutteen vuoksi.

Tupakoi ennen raskautta (jotkut raskaana ollessaankin), ja aloittaa uudelleen pian lapsen syntymän jälkeen, varsinkin, jos ei imetä.

Vauvanvaatteet ym. varustus tärkeitä eli niihin uhrataan rahaa ja vaivaa kyllä.

Oman äidin/mummon ohjeita kuunnellaan mielummin, kuin neuvolan tms. ohjeita, koska tutkimustietoon ei luoteta. Mielummin toimitaan mutu-tuntumalla tai vanhojen tapojen ja esimerkkien mukaan.

Kouluttamaton äiti on mukavuudenhaluinen eli käyttää videoita ja tv:tä paljon lapsen viihdykkeenä ja hiljentää lapsen herkuilla.

Ei välitä lapsen ruokavaliosta, vaan syöttää herkästi kaikkea epäterveellistä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita ite olen huomannut. Vastaan saa väittää!

ap

Vierailija
2/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ei se koulutuskaan tee aina ihmistä käytännön asioissa viisaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä siinä joku logiikka on, että jos haluaa itseänsä kouluttaa eli hankkia tietoa jostain alasta, niin usein se tiedonjano kattaa muutkin elämän osa-alueet.

ap

Vierailija
4/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole ikinä törmännyt tuonkaltaiseen äitiin. No, seura tekee kaltaisekseen. Ehkä ap:n ystävät kuuluvat tuohon joukkoon.

Vierailija
5/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitikö kuunnella neuvolaa vai ketä? Lääkäri sanoi, että yli 6kk imettäminen on hyödytöntä ja humpuukia.

Vierailija
6/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ontaas niitä imetykseen turhautuneiden litratissiäitien houreita, joilla on mukava yrittää syyllisttä imetyksessä epäonnistuneita.

Vierailija
7/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutenkin enemmän maailman asioista ajan tasalla kuin kouluttamaton, jonka päivä pyörii leikkipuiston, kodin ja kaupan välillä. Kouluttautuneen elämä on sosiaalisesti monialaisempaa. Kouluttamattoman pitää nostaa itsetuntoaan muiden puistomammojen silmissä ostamalla puiston kallein toppapuku lapselle. right?

Vierailija
8/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teiniäidit (15 - 39 vee) ovat kaiken pahan alku ja juuri.

Vierailija
9/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tämä ontaas niitä imetykseen turhautuneiden litratissiäitien houreita, joilla on mukava yrittää syyllisttä imetyksessä epäonnistuneita.

Vierailija
10/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ehkä vähän turhan ärsyttävän aloituksen, halusin saada kommentteja. ap

Vierailija
11/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnehän sinä minut kategorioit?

Imetin esikoistani vuoden, toistakin 7kk. Tupakoin ennen raskautta, ja kyllä, jonkin verran myös raskaana, koska tuolloin ei ollut mitään korvaustuotteita (kuten nikotiinipurkka) ja NEUVOLAN terveydenhoitaja oli myös sitä mieltä, että muutama savuke päivässä on pienempi paha, kuin jatkuvasti stressaantunut ja kireä äiti.

Vauvanvaatteet ja tarvikkeet ostin kirpparilta tai kierrätettiin, ts. minäkin jaoin pieneksi jääneet eteenpäin, ja sain myös paljon vaatteita muilta, jotka eivät enää tarvinneet.

Kuuntelin tasapuolisesti sekä sukulaisia että neuvon henkilökuntaa, ja plokkasin sieltä ne itselleni sopivat tavat.

Juu, olen erittäin mukavuudenhaluinen, lapseni ovat nähneet pienenä kaikki muumit ja Disneyn piirretyt moneen kertaan, mutta myös leikkineet sujuvasti sekä itsekseen että muiden kanssa. Minun mielestäni aikuisen tehtävänä ei ole leikkiä väkisin, se on lasten hommaa. Videoiden ideana on ja oli se, että vanhemmat saavat nukkua viikonloppuisin pidempään;).

Ei minusta lapset hiljene millään herkuilla, mutta toki niitäkin kuuluu elämässä olla. Tykätään me aikuisetkin herkuista, miksi kieltää ne lapsilta. Jos minä syön suklaata, saa lapsikin.

Olen muuten täysin kouluttamaton, mutta pidän itseäni varsin sivistyneenä, ts. sellaista asiaa ei ole, josta en haluaisi tietää, eikä hirveästi sellaisia, joista en voisi keskustella tarvittaessa. Kirjallisuuttakin löytyy kotoa parikymmentä hyllymetriä, ja matkailu on avartanut lasteni elämää siitä asti, kun ovat olleet 2v. Ja minä vaan siinä kouluttamattomana rööki huulessa vedän suklaata Afrikassa muksujen kanssa;).

Että miten tämä sinun stereotypiasi nyt menikään? Tuo viimeinen virke on kevennys sinulle, jotta tiedät mihin tarttua.

Vierailija
12/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin musta tuntuu että nuo paljon koulutetut jotka hankkivat lapset vasta myöhemmällä iällä on just niitä joiden lapsilla pitää kaiken olla viimeisen päälle parasta mitä markkinoilta saa, eihän niillä kouluttamattomilla teinimameilla siellä lähiöissä olisi edes varaa hankkia kalliita merkkikamoja.

Vierailija
13/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä nyt ota niin tosissasi kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan. ap

Vierailija
14/35 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun itse koulutettujen kastiin ja onnistuin imetyksessä, vaikka sairaalan ja neuvolan mukaan, mulla oli ihan vääränlainen imetysasento, lapsella tutti ja niin edelleen. Kouluttamaton ystäväni onnistui ihan yhtä hyvin tässä operaatiossa, mutta toinen koulutettu ystäväni ei. Ei ole valjennut, mitä tekemistä koulutuksella on imetyksen kanssa?

Vierailija
15/35 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what,ei vois vähempää kiinnostaa

Vierailija
16/35 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imettänyt pitkään (ei vaan yksinkertaisesti tullut mitään, vaikka join mammateetä, käytin lääkekuurit jne.). Tupakoin ennen raskautta. Lapset katsovat piirrettyjä aamulla herätessään, kun laitan aamupalaa, samoin mahdollisesti, kun laitan lounasta. Mukavampaa ja helpompaa kaikille näin =0) Ja kyllä, välillä annan keksin kouraan, että saan tehtyä jotakin, mikä ei muuten onnistuisi. Vaatteista pidän todella paljon ja lapsilla on varmasti kylän/kunnan kalleimmat kuteet =0) Aivan liian vähän syömme myös kasviksia ja vihanneksia, ruokavaliokin siis superepäterveellinen.

Ja minulla on ainoastaan kahdelta alalta maisterintutkinto ja toiselta melkein valmis tohtorintutkinto. Että osataan me kouluttautuneetkin olla tosi sivistymättömiä ja epäkelpoja äitejä...

Vierailija
17/35 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys lähti sujumaan hyvin, mutta äiti lopetti sen vauvan ollessa kaksikuinen, koska kyllästyi heräilemään öisin. Sanoipa vielä toivovansa, että olisi aikaisemmin hoksannut antaa tuttelia, että olisi saanut nukkua hyvin. Soseet aloitti pian tämän jälkeen. Ehkä tämä nainen on sitten se poikkeus, joka vahvistaa ap:n säännön.

Vierailija
18/35 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei nykypäivänä JOKAIKINEN äiti tiedä tupakoinnin vaaroista? Siis TIEDON puute, kouluttamattomuus, ei ole syynä siihen että jotkut polttavat.

Ja tuo videoväite menee juuri päinvastoin. Korkeastikoulutetut lähteävät aiemmin töihin ja ovat kiireisempiä äitiyslomallakin ja turvatutuvat helpommin tv:n ja videoihin saadakseen rauhan tehdä jotain " tärkeämpää ja älyllisempää" kuin lapsen kasvatus.

Vierailija
19/35 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys epäonnistuu helposti mm. tiedonpuutteen vuoksi.

- Olen kyllä ottanut imetyksestä paljon selvää. Kahta imettänyt, yhtä en. En koe kuitenkaan epäonnistuneeni. Vaikka en montaa kuukautta edes imettänyt. Se sopi meille.

Tupakoi ennen raskautta (jotkut raskaana ollessaankin), ja aloittaa uudelleen pian lapsen syntymän jälkeen, varsinkin, jos ei imetä.

- En ole koskaan tupakoinut.

Vauvanvaatteet ym. varustus tärkeitä eli niihin uhrataan rahaa ja vaivaa kyllä.

- Ovat kyllä todella tärkeitä, sen voin myöntää!!! :D

Oman äidin/mummon ohjeita kuunnellaan mielummin, kuin neuvolan tms. ohjeita, koska tutkimustietoon ei luoteta. Mielummin toimitaan mutu-tuntumalla tai vanhojen tapojen ja esimerkkien mukaan.

- Äitini on saattanut maailman 8 lasta, joten olen häneltä ohjeita paljon ottanut vastaan. Kyllä neuvolantätiäkin olen kuunellut. Ja ystäväviä/siskoja yms on kuuneltu myös ohjeissa. Olen kehittänyt niistä sitten oman miksin, jossa myös omaa maalaisjärkeäni ja uusia ideoita.

Kouluttamaton äiti on mukavuudenhaluinen eli käyttää videoita ja tv:tä paljon lapsen viihdykkeenä ja hiljentää lapsen herkuilla.

- Olen mukavuudenhaluinen. Mutta eipä meillä paljon kuitenkaan videoita/tv:tä käytetä, enemmänkin lautapelejä, leluja, leipomista. En hiljennä lapsia herkuilla, koska siihen hiljentämistä ei tarvitse. Kiltit muksut meillä. :)

Ei välitä lapsen ruokavaliosta, vaan syöttää herkästi kaikkea epäterveellistä.

- Meillä syödään paljon epäterveellistä esim Mäkkäriruokaa, jätskiä, vanukkaita, makeita leipomuksia yms. Mutta toisaalta se toinen ääripää on todella terveellinen esim kasvisruokailu, jossa on otettu huomioon kaikki mitä tarvitsee.

Kouluttamaton olen, mutta tietotaso on todella hyvä!! :)

Vierailija
20/35 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta kyllä siinä joku logiikka on, että jos haluaa itseänsä kouluttaa eli hankkia tietoa jostain alasta, niin usein se tiedonjano kattaa muutkin elämän osa-alueet.

ap

Ja kyllä ne mukavuudenhaluisimmat äiditkin löytyy siitä samasta koulutettujen porukasta. Sitä kun on tottunut tiettyyn " tasoon" elämässään, ei siitä haluta luopua lapsen myötä.

Ja huom!!!! En puhu nyt kuin omasta tuttavapiiristä, en tarkoita KAIKKIA koulutettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi