Kävi ilmi että tapailemallani miehellä on suhde, kai
... naisen kanssa jonka kanssa ovat aiemmin olleet yhdessä ns. avoimesti.
Ollaan tapailtu jo pari kuukautta, aluksi aika harvoin kun kesälomat oli eri aikaan enkä halunnut ladata liikaa odotuksia tähän juttuun. Viimeiset pari viikkoa ollaan kuitenkin vietetty aikaa yhdessä useana päivänä viikossa ja perjantaina tapasin miehen kavereita ekaa kertaa. On ruvennut tuntumaan siltä että meidän välillä on jotain erityistä ja olen esim. poistanut itseni Tinderistä.
Eilen oltiin sitten brunssilla. Brunssin aikana miehen puhelin soi ja mies vastasi puheluun vähän vaikeana, asia liittyi jonkun esineen lainaamiseen. Brunssin jälkeen mies saattoi mut treeneihin ja oltiin jo aiemmin sovittu että nähdään illalla ja katsotaan yks leffa. Urheiluhallin ovella mies rupesi sitten selittämään vaivaantuneena ja epäselvästi jotain siitä että meidän pitäis varmaan puhua paremmalla ajalla mutta että se puhelu oli yhdeltä tärkeeltä ihmiseltä ja että heidän täytyy tavata eikä voikaan tulla mun luokse. Piti kiirehtiä treeneihin mutta juttu jäi vaivaamaan. Myöhemmin kun laitoin jotain Whatsapissa, mies ei vastannut mutta oli kyllä lukenut viestin heti.
Viime yönä sain pitkän viestin mieheltä jossa selitti että hän ei ole ottanut puheeksi yhtä asiaa joka olisi ehkä pitänyt tuoda mun tietoisuuteeni, mutta koska meillä on vielä käynnissä tällainen tunnusteluvaihe niin ei ole halunnut puskea liian nopeasti asioita mun eteeni. Nyt mies kuitenkin kokee että on hyvin ihastunut muhun ja haluaa olla rehellinen tilanteestaan. Mies on tapaillut yhtä naista jo useamman vuoden, mutta koska nainen ei halua sitoutua yksiavioiseen juttuun niin heillä on ollut on/off-avoin suhde. Juttu on ollut viimeiset puoli vuotta tauolla koska mies halusi vakavampaa suhdetta, mutta nainen oli ottanut yhteyttä mieheen kun oli saanut kuulla hänen tapailevan mua. Nainen olisi valmis sitoutumaan polyamoriseen suhteeseen niin että hän ei enää paneskele muiden kanssa ja mies saisi olla mun kanssa. Kuulema nainen on ollut hänelle todella tärkeä ja miehen täytyy nyt selvittää päätään asian suhteen. Viesti päättyi siihen että mies toivoi mun kertovan mitä ajatuksia tää herättää ja pyysi anteeksi että on jättänyt kertomatta näin ison asian.
Koska mitään "ei saa tapailla muita"-keskustelua tai sääntöjä meillä ei miehen kanssa ole ollut niin mies ei kai ole sinänsä tehnyt mitään väärää, mutta musta tuntuu loukkaavalta että selkäni takana on lämpätty vanhaa suhdetta. Toisaalta, en tiedä onko niillä mitään suhdetta vaan onko kyse tosiaan vain siitä että mies käy läpi tunteitaan. Mulla on epäilys että exä on tyypillinen omaa napaansa ajatteleva manipulaattori, joka on joskus aikanaan saanut henkisen yliotteen miehestä ja vetää narusta heti jos oma asema on uhattuna. Olen nimittäin itse ollut aiemmin suhteessa samanlaisen ihmisen kanssa ja tiedän kuinka vaikeaa sellaisesta on irtaantua. Mies on tosi kiltti luonteeltaan ja seurustellut vähän elämänsä aikana.
Mitä tässä nyt oikein pitäisi tehdä? En ole vastannut viestiin vielä mitään, mutta selvää on etten tahdo mihinkään polyamoriseen sekoiluun. Pitäiskö miehelle antaa aikaa vai ilmoittaa heti joku takaraja mihin asti olen valmis odottelemaan hänen päänsä selvittämistä? Vai kannattaisiko meidän tavata ja jutella tästä asiasta kunnolla? Vaikutti siltä että mies on ihan sekaisin.
Itsehän sanot, että "enkä halunnut ladata liikaa odotuksia tähän juttuun"
Mitäs luulet, että mies ajatteli kiinnostuksesi tasosta?