Mistä (läheisyyttä ja seksiä) sinkulle?
Epätoivoni on saavuttanut jonkinlaisen pohjakosketuksen, kun olen lapsettomana sinkkuna vinkumassa täällä. Arvostan asiallisia vastauksia tosi paljon, kiitos sille joka viitsii vaivautua. Päädyin siis kirjoittamaan tänne, koska tämä on tosi aktiivinen paikka.
Ongelma on se, että en ole kuukausiin ollut kenenkään lähellä tai saanut seksiä. Erosin hiljattain ja suhteen loppuaikana ei ollut oikein mitään fyysistä, kun välit olivat viileät. Kaipaan kovasti läheisyyttä ja seksiäkin tekisi mieli, olen aina ollut aika aktiivinen sillä saralla. En voi kuitenkaan laittaa mitään halutaan mies seksiin – ilmoitusta, koska en halua tavata ketään vain seksin vuoksi. Ahdistaa ajatuskin. Uutta parisuhdetta en halua, joten deitti-ilmoitustakaan en viitsi tehdä. Olen ihan nätti ja hoikka (37 vuotta juuri täyteen), joten saisin kyllä seuraa baareista. Mutta en halua sitäkään, mitään yhdenillan juttuja tai kännisekoiluja ei kiinnosta edes ajatella. Olen työssä, missä ei tapaa miehiä, enkä muutenkaan sotkisi työtä ja yksityiselämää.
Haluaisin tutustua juttelemalla ihan rauhassa kivaan mieheen, joka olisi fiksu, kunnioittava, sinut itsensä kanssa ja hyvällä itsetunnolla varustettu kuten minäkin. Toki miehen pitäisi olla kivan näköinen, ei siis esim. tosi lihava tai epäsiisti, mikään komistus ei tarvitsisi olla. Ja nimenomaan haluaisin tavata niin, että ei olisi mitään paineita yhtään mihinkään. Sytyn oikeastaan vai sillä tavalla. Minulla on joskus muinoin ollut sellainen suhde, tapasin tuon miehen ihan sattumalta ja päädyimme tuollaiseen suhteeseen (olisimme saattaneet päätyä seurustelemaankin, jos tilanne ei olisi se, että en pysty aiemman sairauden vuoksi saamaan lapsia, joita mies ehdottomasti halusi).
Kysymys kuuluu: mistä ihmeestä ja miten sellaisen suhteen voisi löytää? Miten olette löytäneet omanne, jos jotakuta on onnistanut? Onko tällainen yhtälö ihan mahdoton?
Kommentit (14)
On niitäkin miehiä, jotka haluaisivat hyvän, turvallisen ihmissuhteen. Ja sitä myötä läheisyyttä, seksiä, ehkä myös elämänkumppanin jos siltä alkaa tuntua. Itse en voi neuvoa antaa, kun olen pakertanut saman asian parissa jo 1,5 vuotta. Ilman tulosta. Olen ollut jopa deittisivustoilla ja lehtien palstoilla ilmoittanut/vastannut.
Mulla on vielä se (ehkä miehellä harvinainen) ongelma, että en pysty yhden yön juttuihin. Eli kaikki sellaiset tilanteet, mikä mahdollistaisi sen jää pois laskuista.
Olen nyt neljä vuotta asunut yksin, ja tosiaan viimeiset 1,5 vuotta ilman mitään läheistä kosketusta toiseen sukupuoleen. Eron jälkeen asia hoitui entisen puolison kanssa silloin tällöin, joten en sinä aikana aktiivisesti edes hakenut seuraa.
Omalta kohdaltani tilanne näyttää vaikealta. Mutta luulisin, että naisella on aivan eri lähtökohdat saada seuraa. Ainakin jos hyväksyy sen, että joutuu kokeilemaan ennen kuin löytää sopivan.
Olen mies, saman ikäinen kuin sinä, ja samankaltaisessa tilanteessa kuin sinäkin. Itse olen tavannut suomi24:n kautta pari naista, mutta kieltämättä he halusivat vakavampaa, joten enpä onnistunut tuonkaltaista sieltäkään löytämään. Itselläkin ulkokuori sellaisessa kunnossa, että seuraa voi myös baarista saada, mutta haluaisin juuri tuollaisen mitä sinäkin kuvailet. Ehkä sitten Tinder voi olla yksi keino. En ole kokeillut.
Vastaus: ihan deittailemalla.
Mutta mietipä nyt itsekin tuota lähtökohtaa, hyväksytkö miehen lähtökohdaksi sen, että hän ei ehkä haluakaan mitään vakavaa. Oma käsitykseni on, että jos joku viritelmä luodaan ihan siltä pohjalta, että on kiva saada toinen kainaloon, jonkin ajan kuluttua viriää odotuksia vakavammasta tai ainakin juuri se alkaa keikuttaa venettä, jos toinen ei sitten haluakaan mitään muuta.
Kun tapailuni loppui viime syksynä, olin itse netissä liikkeellä. Tuntui, että seuraa ei löydy mistään. Vasta keväällä löytyi yksi mies treffeille. En tiedä, ovatko kaikki talvisaikaan niin horroksessa, että silloin ei kukaan lähtenyt treffeille. Vasta keväällä ja kesällä ne miehet, joihin olin ollut yhteyksissä netissä, alkoivat palata asiaan. Itsestäni ainakin tuntuu, että miehet ovat juuri tuollaista seuraa vailla eivätkä haluakaan mitään muuta.
Aikuiset ihmiset (olen 36) voivat kuitenkin keskustella asioista ja odotuksistaan, huomaan myös että tässä iässä ihan kivasti, ei ole sellaisia ruusunpunaunelmia parisuhteesta. Ihan varmasti löydät seuraa, jos olet vain kärsivällinen.
Tämä voisi olla minun kirjoittamani. En tosin pidä itseäni epätoivoisena, tämän palstan lukeminen on minulle ensisijaisesti sellaista aivot narikkaan -viihdettä mutta samalla saan yhden näkökulman naisten ajatusmaailmaan -- kunhan viestit suodattaa apinafiltterin läpi.
Olen lapseton n. 40-vuotias mies, ja elämäntilanteeni on hyvin samantyyppinen: pitkä parisuhde päättyi jokin aika sitten, enkä vielä etsi uutta suhdetta. Nautin läheisyydestä ja seksistäkin, nyt yksin eläessä vain pitäisi löytää joku jonka kanssa jakaa niitä. En käy baareissa tai yöelämässä, ja muutenkin nautin läheisyydestä ja seksistä eniten sellaisen ihmisen kanssa johon olen ensin tutustunut. Kuten sinäkin, haluan pitää työpaikan ihmissuhteet erillään yksityiselämästä.
Missä päin asut? (Itse pääkaupunkiseudulla.)
Deittisivustoilla on usein valmiiksi vaihtoehtoja, etsiikö tositarkoituksella, seikkailua, ystävää, jne. ja ainahan ilmoitukseensa voi täsmentää mitä tarkalleen ottaen kaipailee.
Oma tilanteeni on se, että naiseni on karkaamassa toisen miehen matkaan 10 vuoden yhteiselon jälkeen ja minä jään hajoilemaan yksinäisyyteen ja kovaan ikävään. Toistaiseksi vielä saan lohtua, kun voin hänen sylissään itkeä eikä meillä riitaa ole, mutta kunhan kohta joudun täysin eristyksiin, en usko selviäväni viikkoakaan. Haliseuraa olisi saatava pikaisesti, seksillä ja uudella parisuhteella ei niin väliä. Tällaisen tilanteen luulisi olevan sen verran yleinen ja vakava, että täytyy oikein ihmetellä, miksei apua ole tarjolla. Itsekö sitä pitäisi perustaa jonkinsortin halipula.com, josta sympatiaa löytyisi?
Oma kokemukseni on, että useimmat (en siis voi yleistää) miehet haluavat vain panosuhteen, mielellään useampia yhtäaikaa. Ja kun muutaman kerran on päässyt pukille niin kadotaan kuin pieru saharaan. Ei vastata puhelimeen eikä oteta yhteyttä. Näitä miehiä löytyy deittisivuilta pilvin pimein - miehiä, joilla on jatkuva haku päällä ja virityksiä joka suuntaan. Ei osata tyytyä siihen yhteen naiseen, jonka kanssa voisi rauhassa tutustua ja kehittää seksielämää avoimeksi ja syvemmäksi. Pitää vain kalastella uusia kokemuksia.
Mielestäni hyvä seksi vaatii opettelua ja toiseen tutustumista kunnolla, ennekuin luottamus kasvaa ja voi nauttia täysillä. Vai olenko väärässä? Onko toisilla heti ekalla kerralla täyttä ilotulitusta?
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on, että useimmat (en siis voi yleistää) miehet haluavat vain panosuhteen, mielellään useampia yhtäaikaa. Ja kun muutaman kerran on päässyt pukille niin kadotaan kuin pieru saharaan. Ei vastata puhelimeen eikä oteta yhteyttä. Näitä miehiä löytyy deittisivuilta pilvin pimein - miehiä, joilla on jatkuva haku päällä ja virityksiä joka suuntaan. Ei osata tyytyä siihen yhteen naiseen, jonka kanssa voisi rauhassa tutustua ja kehittää seksielämää avoimeksi ja syvemmäksi. Pitää vain kalastella uusia kokemuksia.
Mielestäni hyvä seksi vaatii opettelua ja toiseen tutustumista kunnolla, ennekuin luottamus kasvaa ja voi nauttia täysillä. Vai olenko väärässä? Onko toisilla heti ekalla kerralla täyttä ilotulitusta?
Tai sitten me jotka haluttaisiin vaan se yks nainen kerrallaan, ei kelvata naisille.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mietipä nyt itsekin tuota lähtökohtaa, hyväksytkö miehen lähtökohdaksi sen, että hän ei ehkä haluakaan mitään vakavaa. Oma käsitykseni on, että jos joku viritelmä luodaan ihan siltä pohjalta, että on kiva saada toinen kainaloon, jonkin ajan kuluttua viriää odotuksia vakavammasta tai ainakin juuri se alkaa keikuttaa venettä, jos toinen ei sitten haluakaan mitään muuta.
Nro 5 vastaa osaltaan, kun kerran etsin samanlaista diiliä: Se mahdollisuus, että toinen alkaa myöhemmin toivoa jotain vakavampaa, pitää tiedostaa alusta alkaen. Kummankin odotukset ja toiveet täytyy joka tapauksessa aluksi puhua läpi ja sopia pelisäännöt. Jos jokin muuttuu, uusi tilanne täytyy vain uudestaan puhua läpi ja katsoa, vieläkö on edellytyksiä jatkaa samalla tai erilaisella yhteisymmärryksellä, vai onko parempi kiittää ja kumartaa ja jatkaa eri teitä.
Jokaisessa ihmissuhteessa tapahtuu muutoksia, niitä ei yleensä voi ennustaa ja paras tapa kohdata ne on puhuminen. Sitäkään, mihin muutos lopulta johtaa, ei voi ennustaa, mutta sellaista tämä elämä on, tahtoi sitä tai ei.
Pääasia on että nenä osoittaa menosuuntaan!
Olen yh-äiti ja olen ollut 3 vuotta ilman läheisyyttä ja seksiä. Jos olisin vapaa tai minulla ylipäätään olisi aikaa jollekin suhteelle, niin nettiä pläräisin. Kyllä varmasti yksi hyvä sieltä löytyisi. Mutta kun en voi. Ei siihen kuole ettei saa koskaan olla kainalossa eikä kukaan sano haluavansa. En missään nimessä halua ilkeillä, mutta melkein naurattaa että jonkun mielestä muutama kuukausi tekee tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kuitenkin ihan yksi sellainen olisi tavoitteena, ja myös niin, että naisella olisi vain se yksi. Eikä mikään estäisi suhteen kehittymistä syvemmäksi myöhemmin, mutta aluksi juuri sillä ajatuksella, ettei suurempia velvotteita tai paineita olisi. Tutustuminen, läheisyys ja seksi tavoitteena.
numero 3
Déjà vu: http://www.vauva.fi/keskustelu/3864822/ketju/mista_laheisyytta_ja_seksi…
AP:kin on hyvin säilynyt kun ei ole neljässä vuodessa vanhentunut yhtään!
Tähän haluaisin minäkin vastauksen.... ;)
Mulla "lapsivapaata" parin viikon välien ja sitä viikonloppua ei kyllä halua viettää baareissa etsimässä satunnaista seksiseuraa. Eikä mikään satunnainen seksi muutenkaan nappaa
T: yh-iskä