Miksi jotkut käyttävät paljon aikaa ulkonäköön? En tarkoita liikuntaa,
jos sen tavoitteena on ylläpitää terveyttä jne. Mutta siis meikkaukset, hiusten laitto, päivittäinen puunaus ja vaatteiden osto. Mikä saa ihmksen tuohon?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrä föönaan hiukset kuosiin aina pesun jälkeen (20 min), valitsen tarkkaan yhteensopivat vaatteet (10-15 min), meikkaan (5-15 min) ja käytän ihonhoitotuotteita aamuin illoin (5-10 min). Mulla on vaan kivempi olo koko päivän kun näytän kivalta tai ainakaan en tunne itseäni räjähtäneen näköiseksi. Varmaan joku psykosomaattinen vaikutin, kun en näytä väsyneeltä niin olo tuntuu virkeämmältä.
Vapaa-ajastasi käytät yli 10% itsesi puunaamisen.
Se on mielestäni kivaa. Onko sinusta kivaa tehdä tuollaisia laskelmia? ;)
Mä käytän paljon aikaa itseni "puunaamiseen", mutta ei se varmaan ulkonäössäni näy. Käytän hyvin vähän meikkiä, eli vähän ripsaria, peiteainetta ja puuteria, mutta saan kyllä peilin edessä kulumaan aikaa. Harjailen hiuksia, levittelen voiteita nautinnollisen hitaasti tuotteita tuoksutellen ja käyttämieni purnukoiden avaamisesta ja sulkemisesta lähteviä ääniä kuunnellen. Mulle ulkonäön hoitaminen on rentoutumista ja omasta kehosta, aisteista ja omasta ajasta nauttimista, ei niinkään siihen ulkonäköön keskittymistä.
Mä lähinnä sen takia etten näyttäisi variksenpelättimeltä erään miehen silmissä. Ja samalla muidenkaan. Normaalia on käydä päivittäin suihkussa ja hiusten kuivumisen yhteydessä ne harjata. Mä muotoilen hiuksia melko harvoin. Hoidan ihoani. Arkimeikki on huulipuna ja ripsari. Mitä siihen mieheen tulee nii hänelle haluun näyttää että huolehdin itsestäni ja hymyilen hänelle.
Taidatte olla muutenkin aika energisiä? :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkät hiukset ja käytän niissä lämpörullat joka aamu, ja meikkaan noin 20 min. Minulla on silmissä, huulissa ja kulmissa kestopigmentoinnit. Kasvoista poistatin ruman luomen pari vuotta sitten. Hampaisiin hankin kuoret kun saan vähän säästettyä. Sen jälkeen jos joskus saan rahaa säästöön, on luomien kohotus vuorossa.
Olen täyttänyt 50v ja mua luullaan 40v. Mitään botokseja ja muita naamataulun muokkauksia en tule hankkimaan.
Kaikki ei halua näyttää karjalaismummoilta. Miehet aina ovat peräämässä sitä, että naisten pitää pitää huolta ulkonäöstään. En kuitenkaan suinkaan tee tätä ukonretaleitten takia, vaan siksi että pystyn katsomaan itseäni peilistä ärsyyntymättä.
Niin, osa meistä on näyttämättä karjalaismummoilta vaikka ei tuhlaisikaan aikaansa puunaamiseen noin paljon.
Kuulostaa siltä että ylenmääräinen puunaaminen on rumien ja huonoitsetuntoisten juttu? On välillä aika koomista olla naisporukalla jossain kun naiset näyttävät puolen tunnin pakkeloinnin jälkeen siltä miltä minä näytän saunan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkät hiukset ja käytän niissä lämpörullat joka aamu, ja meikkaan noin 20 min. Minulla on silmissä, huulissa ja kulmissa kestopigmentoinnit. Kasvoista poistatin ruman luomen pari vuotta sitten. Hampaisiin hankin kuoret kun saan vähän säästettyä. Sen jälkeen jos joskus saan rahaa säästöön, on luomien kohotus vuorossa.
Olen täyttänyt 50v ja mua luullaan 40v. Mitään botokseja ja muita naamataulun muokkauksia en tule hankkimaan.
Kaikki ei halua näyttää karjalaismummoilta. Miehet aina ovat peräämässä sitä, että naisten pitää pitää huolta ulkonäöstään. En kuitenkaan suinkaan tee tätä ukonretaleitten takia, vaan siksi että pystyn katsomaan itseäni peilistä ärsyyntymättä.
Niin, osa meistä on näyttämättä karjalaismummoilta vaikka ei tuhlaisikaan aikaansa puunaamiseen noin paljon.
Kuulostaa siltä että ylenmääräinen puunaaminen on rumien ja huonoitsetuntoisten juttu? On välillä aika koomista olla naisporukalla jossain kun naiset näyttävät puolen tunnin pakkeloinnin jälkeen siltä miltä minä näytän saunan jälkeen.
Ei helvetti, taidat olla oikeassa :o Ehkä ulkonäön parantelu kertoo tosiaan siitä että haluaa näyttää paremmalta, itsensä ja muidenkin mielestä!
Mikseiköhän sun tuttavat ja me muut laittautujat vaan synnytty paremman näköisiksi, niin elämä ois paljon helpompaa...? No, näillä mennään, ehkä seuraavassa elämässä voidaan olla luonnonkauniita, kuten sinäkin.
Varmaan arki 5 min jos meen juhliin niin tunti riittää kaikkeen.
Rakastan laittautumista. Siksi. Ja urheilen paljon, joten saan itsestäni todella hyvännäköisen sillä puunaamisella. Miksi ei? Enemmänkin ihmettelen naisia jotka eivät laittaudu...
Naiseuden parhaita puolia on tuntea itsensä kauniiksi! Laittautumisella minä saan tämän tunteen aikaan, ja se siivittää työpäivät ja illanistujaiset ihan uudelle tasolle :) Jos tuntisin itseni tyrmääväksi myös laittautumatta, tuskin laittautuisin.
Mä en laittaudu paljonkaan, koska se että katson itseäni pitkän aikaa peilistä, tekee musta vain itsetietoisemman ulkonäöstäni ja tuo esiin kaikki ikävät asiat. Ennen keskityin enemmän yksityiskohtiin, kasvojen meikkiin, ja kärsinkin silloin paljon enemmän, vaikkei vieläkään helppoa ole. Nykyään keskityn enemmän kokonaisuuteen kaukaa nopeasti katsottuna, siis vaatetukseen noin suurpiirteisesti ja hiuksiin. Naamasta tarkistan, ettei siinä ole likaa tms. Mietin vaan että jos tekisin palstalle keskustelun rumuudestani, niin kuinkahan moni näistä laittautuvista ihmisistä tulisi sinne sanomaan, että keskity tärkeämpiin asioihin.
Ei mulla vaan näytä vapaasti kuivuneet hiukset paremmalta, kuivuvatkin tosi hitaasti. Sä olet sitten mua nopeampi meikkaamaan yms, onnea siitä ;)