Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytit aikaa lukiossa läksyihin?

Vierailija
13.08.2017 |

Siis ihan "perusläksyihin", jos ei lasketa mitään kokeisiin lukemista tai aineen kirjoittamisia yms.

Mulla oli pitkä matikka ja panostin sen lisäksi myös englantiin, ruotsiin ja saksaan, joista oli kaikki mahdolliset kurssit. Matikan läksyihin tuhraantui usein varmaan se pari tuntia päivässä ja kielten läksyihin ehkä joku 1-2h/pv. Joka päivä oli yleensä jonkun kielen tunti ja matikkaa oli myös yleensä melkein joka pv. Läksyihin siis meni ehkä joku 3-4 tuntia päivässä + jos oli jotain muuta isompaa ekstraa niin kuin vaikka joku aineen kirjoitus tms. Ikinä en lukenut mitään bilsan tms. kappaleita ennenkuin vasta kokeita edeltävänä iltana, koska aika ei riittänyt...

Todistuskaan ei ollut edes mikään häävi, perus M:n paperit tuli. Ruotsi ja saksa oli kympit. Matikka meni B:llä / seiskalla läpi (tavoite oli saada läpi)... Jälkikäteen ottanut aivoon, miksi piti tahkota sen hiton matikan kanssa. Luovuttaa en osannut, kun olin kerran sen aloittanut. Mut mitään en sillä ole tehnyt. Hirveä työmäärä siinä vain oli ja ihan turhaan. :-D Tai no, sain mä ekan "oikean työpaikkani" mm. siksi, kun "oho, ai sä oot lukenut pitkän matikankin, sit sä varmaan pärjäät tässä työssä ja osaat oikeasti laskea"...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi paljon pänttäsin ja kirjoitin. Silti tosi keskinkertaisia numeroita. Sittemmin valmistuin FM historiasta, mutta olen sitä mieltä, että ammattikoulu olisi ollut mun juttu.

Vierailija
22/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai minä muista 80-luvun tapahtumia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vartin päivässä välituntisin. Kotona vaan luin sit kokeisiin joskus. Keskiarvo 9.3.

Vierailija
24/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliin käytin todella paljon aikaa, koska olin huolissani etten pääsisi edes kirjoituksia läpi. No sain minä pitkästä enkusta B:n ja ruotsista C:n. Pitkään matematiikkaan olisi voinut panostaa enemmän, meni sekin rimaa hipoen eli B:nä läpi. Eniten käytin aika lempiaineisiini eli äidinkieli, kuvis, filosofia, musiikki, ilmaisutaito. Näiden parista se tuleva alakin sitten löytyi...

Vierailija
25/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koskaan tehneeni muuta kuin matikan juttuja, joista tykkäsin muutenkin. Kirjoitin L. Vuosi 92.

Vierailija
26/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska olin. Aina en tehnyt läksyjä. Joskus menin mistä rima oli matalin. luin kuitenkin pitkän matikan ja viimeisestä kurssista pääsin säälistä läpi.

Matematiikasta kirjoitin C:n.

Nyt olen tuotantotalouden DI ja toimari.

Vierailija
27/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin koko kolmesta vuodesta läksyihin yhteensä varmaan kolme tuntia. No mutta lakin sain silti.

Miten tuollaisella asenteella jaksaa edes käydä koko lukiota? Itsestäni olisi ollut ikävä mennä tunneille jos en olisi ikinä tehnyt mitään kotona. Eikä pitkästä matikasta ja fysiikasta olisi niin mitään tullutkaan. Toki luokallani oli näitä useitakin jotka eivät ikinä tehneet mitään, useimmat heistä keskeyttivät jossain vaiheessa koko lukion.

Vierailija
28/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkeenpäin ajateltuna en juuri lainkaan. Kirjoitin M:n paperit.

Sama. Koeviikoilla olin kyllä aina pulassa.

Vierailija
29/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiska olin. Aina en tehnyt läksyjä. Joskus menin mistä rima oli matalin. luin kuitenkin pitkän matikan ja viimeisestä kurssista pääsin säälistä läpi.

Matematiikasta kirjoitin C:n.

Nyt olen tuotantotalouden DI ja toimari.

Keskiarvo lukiosta 9,5, kirjoituksista 6 Laudaturia ja tuotantotalouden DI täällä. Asiantuntijana työskentelen.

Omalla asperger-piirteilläni ei toimarin työ kyllä olisikaan mahdollista mitenkään. Tuotantotalous oli minulle vähän hassu valinta. Menin sinne vain koska oli vaikea päästä (Otaniemi), tyhmä peruste.

Vierailija
30/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippui aineesta ja kotitehtävien tyypistä ja oppiaineesta. Matematiikan läksyt jätin yleensä aina tekemättä, koska en osannut niitä, ja ne käytiin kuitenkin aina läpi seuraavalla tunnilla. Muiden aineiden tehtävät tein kyllä. Lukuläksyt jätin yleensä edelliseen iltaan tai luin + alleviivasin ne aamulla ennen koulun alkua, jos ei ollut aikaisia tunteja. Koulukyytiä odottaessa oli kätevää tehdä enimmät läksyt niin jäi enemmän harrastus- ja vapaa-aikaa :)

Vierailija
31/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vaihdoin kirjat laukkuun..Kirjoitin vuonna 1988 -- Lukematta mitään C:n paperit. Nyt 29 vuotta Valtion leivissä vanginvartijana. Ei valittamista😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän