Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytit aikaa lukiossa läksyihin?

Vierailija
13.08.2017 |

Siis ihan "perusläksyihin", jos ei lasketa mitään kokeisiin lukemista tai aineen kirjoittamisia yms.

Mulla oli pitkä matikka ja panostin sen lisäksi myös englantiin, ruotsiin ja saksaan, joista oli kaikki mahdolliset kurssit. Matikan läksyihin tuhraantui usein varmaan se pari tuntia päivässä ja kielten läksyihin ehkä joku 1-2h/pv. Joka päivä oli yleensä jonkun kielen tunti ja matikkaa oli myös yleensä melkein joka pv. Läksyihin siis meni ehkä joku 3-4 tuntia päivässä + jos oli jotain muuta isompaa ekstraa niin kuin vaikka joku aineen kirjoitus tms. Ikinä en lukenut mitään bilsan tms. kappaleita ennenkuin vasta kokeita edeltävänä iltana, koska aika ei riittänyt...

Todistuskaan ei ollut edes mikään häävi, perus M:n paperit tuli. Ruotsi ja saksa oli kympit. Matikka meni B:llä / seiskalla läpi (tavoite oli saada läpi)... Jälkikäteen ottanut aivoon, miksi piti tahkota sen hiton matikan kanssa. Luovuttaa en osannut, kun olin kerran sen aloittanut. Mut mitään en sillä ole tehnyt. Hirveä työmäärä siinä vain oli ja ihan turhaan. :-D Tai no, sain mä ekan "oikean työpaikkani" mm. siksi, kun "oho, ai sä oot lukenut pitkän matikankin, sit sä varmaan pärjäät tässä työssä ja osaat oikeasti laskea"...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin arvioida, että kunkin aineen läksyihin annettuine tehtävien menee noin tunti. Sitten päätin ettei minulla ole energiaa sellaiseen, enkä tehnyt läksyjä ollenkaan.

Häpeällistä. Nyt mietin kuinka saisin lapseni opiskelemaan ahkerasti

Vierailija
2/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niitä, jotka tekee vain tehtävät. Matikassa olin tosi hyvä, joten usein sain tehtävät tehtyä 10 minuutissa. Tuntia enempää en tainnut käyttää koskaan. Kaduttaa, lukemalla olisin saanut paremmat numerot ja varmaan pärjännyt reaaliaineiden kokeessakin paremmin. Jäi aika pienestä kiinni yliopistopaikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin koko kolmesta vuodesta läksyihin yhteensä varmaan kolme tuntia. No mutta lakin sain silti.

Vierailija
4/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

About 1-2 h "pakollisiin", sit lisäks omatoiminen kappaleiden luku, alleviivailu yms niin yhteensä 3 h korkeintaan. Koeviikoilla sit läksyt ja lukeminen lisänä niin arkipäivisin tuli luettua 2 viikon ajan 6 h päivässä ja viikonloppuisin 9 h, jos ei ollut mitään menoa. Yo-kokeisiin luku sit vielä asia erikseen. Arvosanat L/E ja keskiarvo yli 9.

Vierailija
5/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

About 1-2 h "pakollisiin", sit lisäks omatoiminen kappaleiden luku, alleviivailu yms niin yhteensä 3 h korkeintaan. Koeviikoilla sit läksyt ja lukeminen lisänä niin arkipäivisin tuli luettua 2 viikon ajan 6 h päivässä ja viikonloppuisin 9 h, jos ei ollut mitään menoa. Yo-kokeisiin luku sit vielä asia erikseen. Arvosanat L/E ja keskiarvo yli 9.

Vierailija
6/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niihin vähintään nelisen tuntia päivässä meni

Vierailija
7/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Minä käytin ehkä max 30min päivässä, yleensä en sitäkään. Kokeisiin luin edellisenä päivänä koeviikolla. Lukulomalla luin 3-5h päivässä. Kirjoitin CEEEEL ja keskiarvo oli tasan 9. Ylioppilaaksi kirjotin vuonna 2014.

(Minulla tosin oli lyhyt matikka, pitkästä en olisi selvinnyt).

Pitkä saksa C, äikkä, hissa, lyhyt matikka, enkku E ja yhteiskuntaoppi L.

Vierailija
8/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 tuntia koulussa. 2 tuntia yhteensä kotimatkoihin. En ikinä enää jaksanut tehdä läksyjä, kun pääsin kotiin. Opiskeleminen oli ihan hirveetä ;(

Vierailija
9/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenpäin ajateltuna en juuri lainkaan. Kirjoitin M:n paperit.

Vierailija
10/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähes yhtään. Läksyt jotka tein, tein koulussa hyppytunneilla tai koulun jälkeen kyytiä odotellen. Kotona en tehnyt mitään, paitsi niitä esseitä. Kokeisiinkaan en pahemmin lukenut. Silti meni ihan hyvin. Toki vielä paremmin olisi mennyt, jos olisi panostanut, mutta ei sille enää mitään voi.

Vierailija
11/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0h ja yliopistoon heittämällä sisään.

T: Amispohjalta tietenkin.

Vierailija
12/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yliopistoon Amispohjalta tietenkin.

No totta kai, kuten me kaikki av:lla! Paitsi koppavat akateemiset tietty! Meithä on tääl satoja. Ihme vaan, et yliopistoon pääsee joka vuos jotain pari tyyppiä amispohjalta. Se on meidän salaisuus ;-)

Vierailija
13/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tunteja. Suurin osa ajasta meni laajan matikan ja laajan fyssan laskuihin.

Vierailija
14/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yliopistoon Amispohjalta tietenkin.

No totta kai, kuten me kaikki av:lla! Paitsi koppavat akateemiset tietty! Meithä on tääl satoja. Ihme vaan, et yliopistoon pääsee joka vuos jotain pari tyyppiä amispohjalta. Se on meidän salaisuus ;-)

Sepä se ;)

Ei kun nämä muutama vain vastaa kaikkiin tällaisiin ketjuihin ja jää illuusio, että meitä olisi enemmän.

Vierailija
15/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, vaikea sanoa, ehkä jotain 1-2h jos sitäkään joka päivä? Matikan, fysiikan ja kemian läksyihin meni eniten aikaa. Ruotsin myös, enkku oli helppoa. Lukuläksyt luin vaihtelevasti, monesti ennen tuntia vain. Äikän kirjoitelmat yms. projektit yleensä edellisenä iltana.

Kokeisiin luin vain koeviikolla edellisenä iltana tai parina edellisenä iltana. Mulla jää nopeasti pelkällä lukemalla päähän, samalla alleviivasin ja kävin mielessäni kysymykset läpi. Matikkaan/fyssaan/kemmaan toki laskin myös tehtäviä joka kappaleesta. Tosin tarkoitan oikeasti että sitten istuin sen kirjan edessä niin kauan kunnes on valmista, en mitään pelkkää pläräilyä. Enää en varmaan pystyisi. Keskiarvo 9-10 välillä.

Mietin kyllä ylppäreihin lukiessa että olisi voinut olla hyvä jos olis kurssien aikana tehnyt enemmän töitä, esim. kunnon omat muistiinpanot. Mutta tulokseksi kuitenkin 2xL 4xE 1xM joten eipä siinä. M fysiikasta, joka oli ehkä aina kaikkein haastavinta, luin tosi paljon mutta ehkä epätehokkaasti ja koe oli hankala minusta + alotin fyssan myöhässä ja omaa kirimistä täytyi tehdä.

Yliopistossa olen aika paljon rentoutunut, kokeisiin lukemisesta on tullut paljon enemmän just vaan epämääräistä pläräilyä ja matskujen selailua, jos jaksaa :D Mutta opiskelenkin teknillisessä jossa opiskelu on vähän erilaista (ei niinkään lukemista)

Vierailija
16/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 3 h viikossa maksimissaan käytin varsinaisiin lukuaineiden läksyihin ja siihen lisäks sit kokeisiin ja kirjoituksiin luku. Koska kävin musiikkilukion ja kaikki mahdolliset musiikinkurssit (yli 40 koko lukioaikana) omatoimiseen ja eri proggisten soittotreeneihin menikin sitten vähintään 4 h päivässä.

Kirjoitusten tulokset vaihteli välillä L-B. En kadu tippaakaan, että käytin niin paljon aikaa musahommiin ja niin vähän aikaa ns. oikeeseen kouluun, koska pääsin kuitenki ekalla yrityksellä opiskelemaan just sitä mitä halusin.

Vierailija
17/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ainoastaan sillon kun tiesin, että ne tarkistetaan/kysytään tunnilla. Eli varmaan max. pari tuntia viikossa. Kirjoitin arvosanoin väliltä A-L.

Vierailija
18/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ainekirjoitukset, koska ne oli pakko. Muuta en varmaan sitten tehnyt. Tämä on kyllä ollut iso virhe ja toisaalta syytän vähän (paljon) vanhempiakin. Vanhempien pitäisi pakottaa lapset opiskelemaan ja ohjata elämässä muutenkin eteen päin, mitä eivät tehneet. Kirjoitin AACM :D

Vierailija
19/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tainnut käyttää ollenkaan aikaa läksyihin kotona. Tein joko kaikki tunnilla tai hyppärillä. Eipä niitä paljoa muutenkaan tullut. Ehkä esseen jos toisenkin välillä kirjoitin. Valmistuin ysin keskiarvolla vuonna 2013.

Vierailija
20/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, koska olin kouluun jälkeen TÖISSÄ toisin kun muut kermaperseet ja lakin sain silti ihan hyvin arvosanoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme