Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit pitää ulko-oveaan auki kerrostalossa?

Vierailija
14.04.2016 |

Siis kertokaa mulle, mikä tässä on ideana? Tuskinpa tuuletus? Seinänaapureilla siis ovi auki rappuun jatkuvasti. Ja se on häiritsevää, siksi, että kaikki äänet, siis normaali puhe kuuluu selkeästi rapun kautta meille, vaikka olisi väliovi kiinni. Kuullostaa siltä, kuin joku puhuisi rapussa. Ja aluksi siis näin luulin, ennen kuin tajusin, että heillä on ulko-ovi raollaan. Eipä tämä pahemmin häiritse, mutta en vaan jaksais koko ajan kuunnella toisten mölinää. Ja jos halutaan ihan kukkahatuiksi heittäytyä, niin saako noin edes pitää sitä ovea auki jatkuvasti? Pitää varmaa käydä kirjottamassa kuuluisa heippa-lappu :D mä en uskalla mennä aukinaisten ovien välistä huutelemaan...
Mutta miksi näin? Kertokaa te!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhessä taloyhtiössä kerran myös noin. Ja syynä oli, että KISSA pääsee välillä pois yksiöstä rappuun nukkumaan viileälle kivilattialle yms.. Kissa oli siisti, eikä siitä tainnut koskaan harmia olla, mutta eihän tollanen oikeasti ole sallittua ja hyvien tapojen mukasta. Siitä monet valitti, itse en jaksanut, kun olin töissä aina yli kymmentuntisia päiviä siihen aikaan. Sitten muutin ite pois. Liekö vielä samat systeemit siellä :D en tiedä tehtiinkö asialle koskaan mitään tosissaan.

Vierailija
2/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri unohti välillä ovensa auki. Kyseessä 70+ pariskunta joten siksi luulen että se oli nimenomaan unohdus. En koskaan mennyt sanomaan asiasta. Mut luulen et tietoisesti oven auki pitäminen jatkuvasti ei ole sallittua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käryyttääkö jotain ruokaa siellä? Ja tuulettaa hajut rappuun. Tätäkin on tehty jossain missä olen asunut. Kävin huomauttamassa, ei tapahtunut mitään. Sitten ilmotin isännöitsijälle, niin laitto tiedotetta kaikille. Ruoka saa haista rapussa, mutta on se nyt vähän törkeää pitää ovea auki ihan tarkotuksella. Ja noi lemmikit kans ihan uskomatonta?? Tekeekö joku oikeasti noin?

Vierailija
4/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se on ainoa keino saada asuntoon läpiveto.

Vierailija
5/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään säännöissä sanota oven auki tai kiinnipidosta mitään. Siis jos se ei aiheuta mitään häiriötä. Itse en kyllä uskaltaisi nykymaailmassa.

Vierailija
6/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein se on ainoa keino saada asuntoon läpiveto.

Meillä on läpitalo, enpä tajunnut mainita. Toisaalta ymmärtäisin tuonkin, mutta eikai kukaan tartte läpivetoa koko ajan?

Ap:)

Vierailija
7/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kyse lapsiperheestä tai ns. vähemmistöporukasta, molemmilla tällaisia tapoja huomattu

Vierailija
8/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään säännöissä sanota oven auki tai kiinnipidosta mitään. Siis jos se ei aiheuta mitään häiriötä. Itse en kyllä uskaltaisi nykymaailmassa.

Kyllä sanotaan.

Vierailija
9/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avokki jätti välillä entisen kämpän oven vahingossa raolleen, kun oli lukko jotenkin jäykkä. Sitten mun koirat karkasi väliovesta huolimatta (toinen osaa aukoa ovet) sen perään pihalle röökille, joten tajusi sitten jatkossa varmistaa vähän paremmin oven sulkeutumisen.

Jotenkin kyseisellä herralla sama ongelma kaikkien ovien kanssa esim. kaappien ovet aina rakosillaan. Ja eukko valittaa...

Vierailija
10/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni edellisessä asumassaan kerrostalossa, asui vastapäätä keski-ikäinen pariskunta. Ovet olivat sillai vastakkain. Mies pari kertaa ehdotti, että hän ja vanhempani avaavat ovensa ja ikkunansa niin saavat kunnolla tuuletettua. Eipä vanhempani innostunut :)

Vierailija
11/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa mamut pitävät usein huoneistonsa ovea auki käytävään. Usein oven väliin on laitettu sandaali tms., jotta ovi pysyy auki. Mamuilla on häkkilintuja, joiden säksätys kaikuu usein käytävässä. Ovat asuneet talossa ainakin yli kymmenen vuotta, mutta eivät näytä oppineen tavoille. Olisikohan nykyinen isännöitsijä viimein rohkaissut mielensä ja ilmoittanut mamuille, että pitävät ovet kiinni, koska muutamaan päivään lintujen sirkutusta ei ole kuulunut?

Muutenkaan nämä mamut eivät tunnu välittävän järjestyssäännöistä tuon taivaallista. Autot ym. kulkupelit on jatkuvasti keskellä kulkuväyliä tai ulko-oven edessä Kunhan kevät tästä vähän lämpenee, niin alkaa mamujen parvekekausi: osa mamuista huutaa parvekkeella, osa huoneistossa ja osa käytävälllä. 

Vierailija
12/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa mamut pitävät usein huoneistonsa ovea auki käytävään. Usein oven väliin on laitettu sandaali tms., jotta ovi pysyy auki. Mamuilla on häkkilintuja, joiden säksätys kaikuu usein käytävässä. Ovat asuneet talossa ainakin yli kymmenen vuotta, mutta eivät näytä oppineen tavoille. Olisikohan nykyinen isännöitsijä viimein rohkaissut mielensä ja ilmoittanut mamuille, että pitävät ovet kiinni, koska muutamaan päivään lintujen sirkutusta ei ole kuulunut?

Muutenkaan nämä mamut eivät tunnu välittävän järjestyssäännöistä tuon taivaallista. Autot ym. kulkupelit on jatkuvasti keskellä kulkuväyliä tai ulko-oven edessä Kunhan kevät tästä vähän lämpenee, niin alkaa mamujen parvekekausi: osa mamuista huutaa parvekkeella, osa huoneistossa ja osa käytävälllä. 

Puututaanko näihin mitenkään ?

Ap

Vierailija
13/19 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sanotaan.

Siis muualla kuin vauvapalstalla ;-)

Vierailija
14/19 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole mitään salattavaa.

Vierailija
15/19 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ei pidetä  ovea auki rappukäytävään ainakaan meidän rapussa. Ei ole suotavaa. 

Vierailija
16/19 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyliä varmaan harmittaa, kun tunkeilusta menee kaikki jännitys.

Vierailija
17/19 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni asui kerrostalossa, jossa asui paljon somaliperheitä. Heillä kaikilla ovi oli lähes aina auki, olivat kaikki kavereita keskenään joten ravasivat jatkuvasti toistensa luona :D kätevää... talon ylimmässä kerroksessa asui kärttyinen vanha mies joka alas kulkiessaan läimi kaikki matkalla auki olevat ovet kiinni

Vierailija
18/19 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä meillä ainakin lukee ihan säännöissä, että rappuun ei saa tuulettaa. Siksi kai tuo laskettaisiin. Outoa porukkaa.

Vierailija
19/19 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaan viestiin 12. Meillä sama juttu. Iso somaliperhe asuu ykköskerroksessa, kotiovi aina auki ja hissillä tietty kuljetaan. Kuka sitä nyt portaita viittis yhtä kerrosväliä kulkea. Ulko-oven välissä on aina kanssa joku beduiinin sandaali, että ystävät pääsee kylään. Jumalaton meteli iltaisin ja öisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi