Sinkkuna teen kaksi viikkoa enemmän töitä vuodessa kuin pientenlasten äiti!
Tämän verran työkaverini on poissa lasten sairastelun ja aikaisempien kotiinlähtöjen ja muiden poissaolojen (koulun alkamisjutut ym) takia.
Onneksi työnantajani tietää tämän (ja usein kiroileekin poissaoloja).
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Tämän verran työkaverini on poissa lasten sairastelun ja aikaisempien kotiinlähtöjen ja muiden poissaolojen (koulun alkamisjutut ym) takia.
Onneksi työnantajani tietää tämän (ja usein kiroileekin poissaoloja).
Ehkä et ole aina lapseton.
Teen alkoholiongelmattomana 2 viikkoa enemmän töitä kuin alkoholiongelmainen työkaveri!!
Tämän verran kaveri on "kipeänä" vuodessa eli krapulassa/liian humalassa töihin. Onneksi pomoni tietää tämän ja on sanonut että ketuttaa tuo alkoileva tyyppi.
Ei meillä kuule kaksi viikkoa riitä mihinkään. Keväällä oli työkaveri vähintään joka toinen viikko hoitamassa sairasta lasta, joskus päivän tai pari mutta välillä ihan koko viikon. Perheessä on neljä lasta niin mukavasti saa sitten vapaita kun vuorotellen sairastavat. Jää kotiin lapsen kanssa jos lapsi illalla yskäisee, kun ei voi kuulemma ottaa mitään riskejä. Nyt ihmettelee miksi ei ole saanut töissä havittelemaansa ylennystä. Pitäisikö joskus olla edes se kaksi viikkoa putkeen joka päivä töissä ennen kuin esimiehet voivat edes harkita ylennystä.
Itse en ole koskaan ollut lapsen takia pois opiskelusta tai töistä. Oma lapseni ei sairastellut, joten sinänsä kävi säkä, toisaalta ramppasimme muuten vain lääkäreissä, kun haimme toimintaterapioita ja niissä sitten viikottain. Ei voi yleistää, että kaikki lasten vanhemmat olisi paljon poissa. Opiskellessani olin eniten tunneilla paikalla, kuin "sinkut", eli lapsettomat, joihin nyt taidettiin kuitenkin verrata.
Jotkut kuvittelevat, että palkalliset sairauslomapäivät ovat subjektiivinen oikeus ja vaikka feikkaavat tautia, että ne 30 vrk täyttyvät. Terve ihminen tekee siis myös kuukauden enemmän töitä kuin nuo heikolla terveydellä ja heppoisella moraalilla varustetut.
Niinpä niin teitpä niin tai näin, aina menee väärinpäin. Ainakin kiilusilmäisen nuorisokokkarin mielestä.
Mun työkavereista eniten poissaoloja on muutamilla lapsettomilla henkilöillä.
En ole viiden vuoden aikana ollut kun yhden päivän lapsen takia pois töistä, joten älä yleistä. En itsekkään ole ikinä pois, myös kuumeessa ja mahataudissa olen mennyt, joten luultavasti minä teen paljon enemmän töitä vuoden aikana kuin sinä.
Olen yhä enemmän sen kannalla et jokaiselle vuodessa 30 päivää palkallista vapaata ja sen saa sitten käyttää miten parhaaksi näkee. Joku kesällä 4 viikkoa putkeen, joku toinen ripoitellen ympäri vuotta oli syy sitten mikä tahansa.
Lasten sairastaminen on kaikille kurjaa, mutta miksi työnantajan pitäisi maksaa palkkaa siitä kun joku ei tee töitä vaikka on itse työkykyinen?
Vierailija kirjoitti:
En ole viiden vuoden aikana ollut kun yhden päivän lapsen takia pois töistä, joten älä yleistä. En itsekkään ole ikinä pois, myös kuumeessa ja mahataudissa olen mennyt, joten luultavasti minä teen paljon enemmän töitä vuoden aikana kuin sinä.
Kuinka idiootti pitää olla että menee kuumeessa ja mahataudissa töihin??? Mitä työkaverit tykkäsi kun tartutit tautisi niille?
Lapset tulisi jättää yksin kotiin ?
Lapseton vanhapiikaläski on katkera valittaja, tästäkin aiheesta.
Ja kaikesta muustakin aloittaja ääneen valittaa.
Unema työkaverina, esimiesten ketterä ilmiantaja.
Vierailija kirjoitti:
Siis tulitko tämne kilpailemaan siitä kuka on ollut eniten sairaana töissä? Ymmärrät varmaan että ne työkaverisi ovat olleet pois töistä koska sinä olet heidät tartuttanut ja näin aiheuttanut kuluja työnantajallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka idiootti pitää olla että menee kuumeessa ja mahataudissa töihin??? Mitä työkaverit tykkäsi kun tartutit tautisi niille?
Ei tarvitse heti olla noin kateellinen, kun joku on niin ahkera että käy sairaanakin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset tulisi jättää yksin kotiin ?
Lapseton vanhapiikaläski on katkera valittaja, tästäkin aiheesta.
Ja kaikesta muustakin aloittaja ääneen valittaa.Unema työkaverina, esimiesten ketterä ilmiantaja.
Taisi osua ja upota tuo aloitus.
Olen yhä enemmän sen kannalla, että jokaisesta lapsesta pitäisi maksaa 20% palkankorotus valtion pussista. Toki on hirveän kurjaa jos ei satu saamaan lapsia, mutta ei ole mitään järkeä maksattaa sitä työnantajilla. Laiskanpulskeille veloille voisi määrätä 30% kateusveron vaikka ei se taida edes kattaa kaikkea sitä nettomaksua mitä he valtiolta elinaikanaan saavat.
Mä teen perheellisenä kuukauden verran enemmän töitä kuin sinkkuduunikaveri, joka bilettää ja pitää omia lomia miten sattuu. Milloin mistäkin varpaan kipuisuudesta on saikulla.
On pomon sukulaisnainen, ettei asiaan ole muutosta tulossa.
Lapsettomana mä olen aina kovin iloinen, kun saan olla töissä enkä eikä tarvitse olla kotona hoitamassa kipeitä muksuja. Tykkään työstäni, ja tykkään siitä, että saan hommat ajallaan tehtyä.
Ja vielä kysytte miksi naisen euro in vähemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tulitko tämne kilpailemaan siitä kuka on ollut eniten sairaana töissä? Ymmärrät varmaan että ne työkaverisi ovat olleet pois töistä koska sinä olet heidät tartuttanut ja näin aiheuttanut kuluja työnantajallesi.
Lisään vielä että meillä tekee kaikki tätä samaa, tulee sairaana töihin. Joten ole nyt sitten itse pienen kuumeen tai sen ruikkutaudin vuoksi pois kun ei muutkaan. Joten ei kuluja työnantajalle.
Okei? Tuliko parempi mieli?