Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitte ymmärtää että teidän lastenne kuvat kiinnistavat VAIN TEITÄ

Vierailija
13.08.2017 |

Facebookin täyttäminen omien kakaroidenne kuvilla on VARMIN tie siihen että ystävänne painavat "älä näytä enää julkaisuja tältä henkilöltä". Menikö perille, mammat?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole facebookkia eikä kyllä vielä muksuakaan, mutta eikö samalla logiikalla voi miettiä vähän kaiken mitä sinne laitetaan. Eli sinun naamasi, ruokasi, kissasi, matkasi yms. kiinnostaa vain sinua.

Vierailija
2/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mummien facet täynnä lapsenlapsien kuvia, joo kiinnostaa ihan hirveästi se tahma tassu.

Toinen kun joku jossain vkl-matkalla. 3 päivän reissusta suurinosa näyttää menneen kuvien otossa ja faceen laittamiseen.  Ei tod. kiinnosta samasta kadusta 12 kuvaa ja vielä sama kadun toisesta päästä takaisin.

Sitten minä nojaan pylvääseen, taloon, istun, kaupassa, syömässä, juomassa, hotellihuoneesta, ikkunanäkymä huoneesta, hissistä, aulasta, bussista, lentokentältä, lentokoneessa....

Onneksi se matka loppui.

Samat kuvat vielä pitää näyttää kännykästä kun tavataan seuraavan kerran. Armoa!

Jos ilmoittaa ettei nyt jaksaisi/kiinnosta, niin tulee heti, että ootsä kateellinen mun matkasta? En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivosin FBkin, yli kaksisataa puolituttua sai "potkut". Joten nyt siellä on vaan ne läheisimmät, jotka tykkäävät kuvista, jos niitä sinne laittaisin.

Vierailija
4/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä kiinnostaa kavereiden/sukulaisten lapset, kun nähdään harvoin livenä. Enempi ihmetyttää jatkuva tarve postata ateriastaan kuvia, saliselfieitä jne. Ja nämä oman työn luettelijat... tänään keitin teetä, imuroin ja pesin vessan?

Vierailija
5/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole sellaisi kavereita joita ei kiinnosta, ja jos ei kiinnosta, niin ei tarvi kattoo. Tosin laitan paljon kaikenlaista, myös muita kuvia kuin kersoista. Kyllä mun esikoista kiinnostaa pikkusisarusten asiat kun itse asuu ulkomailla, ja samoin mun vanhempia ja mun sisaruksia jotka asuu kaikki satojen kilometrien päässä eikä nähdä kuin pari kertaa vuodessa.

Mulla on n. 60 facekaveria joista osa on sellaisia jotka ei paljoakaan käytä facea. Mutta kuitenkin, kaikki on sukulaisia, perheenjäseniä tai ihan oikean elämän kavereita ja ystäviä, ketään puolituttua en hyväksy kaveriksi, koska face on mun päiväkirja.

Vierailija
6/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne useimpien mukaan kiinnostaa PEDAREITA. Kyllä - juuri meidän Matiaksen kuvat ovat ne, joita pedarit halajavat! Ei väliä sillä, vaikka Matias laskee liukumäkeä, mutta kuvaa ei saa laittaa ennen kuin Matias täyttää 40 ja laskee seuraavan kerran liukumäkeä. Koska pedarit.

Vierailija
7/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka järkevä ihminen edes laittaa lastensa kuvia faceen? Jakakoot sitten isona itse omia kuviaan kun voivat itse päättää niiden julkaisusta. Tutuille ja sukulaisille kuvat saa toimitettua muuta kautta.

Vierailija
8/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka järkevä ihminen edes laittaa lastensa kuvia faceen? Jakakoot sitten isona itse omia kuviaan kun voivat itse päättää niiden julkaisusta. Tutuille ja sukulaisille kuvat saa toimitettua muuta kautta.

Kato moi foliohattu, jonka kaikkia lapsia käytetään hyväksi 2 minuutin sisään kuvan julkaisemisesta somessa.

Vierailija
9/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kiinnostavat myös mm. kaukana asuvia isovanhempia, kummeja, tätejä/setiä/enoja jne. Näin pysyy rakkaidensa elämässä ja arjessa ja lasten kasvussa mukana, vaikkei fyysisesti siihen usein pystykään osallistumaan.

Sitä vartenhan se "älä seuraa" -toiminto just on, että käyttäjä voi valita millaisia asioita seuraa aktiivisesti ja millaisia ei.

Facebookkia voi käyttää myös päiväkirjatyyppisesti tallentamaan muistoja itselle talteen.

Eli opettele sen älä seuraa -toiminnan käyttö ja lopeta turha vauhkoaminen. Facebookkia käyttävät lähinnä aikuiset ihmiset (nuorisolle ihan vanhanaikainen juttu, heillä omat somesysteeminsä), eikä siinä ole tarkoitus laskea seuraajien, tykkäysten, julkiisuuden, suosion jne. määriä.

Vierailija
10/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ymmärtää ja siksi siellä on se älä seuraa vaihtoehto, ymmärrätkö?

Vierailija
11/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vain omasta puolestasi. Et voi väittää yleisesti, ettei ketään muuta kiinnosta. Minusta on aina kiva nähdä kavereiden lapsista kuvia. Facebookissa en tosin ole.

Vierailija
12/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua kiinnostaa. Kiinnostaa myös esim. ruoka- ja matkakuvat, koska on kiva saada vähän uusia ideoita. Samoin leffapostaukset, ravintolat, baarit, ym. Kiva tietää, jos on vaikka joku tosi mahtava paikka avautunut ja mitä joku kaveri siitä ajatteli.

Tykkään myös, kun joku laittaa vaikka kuvia jostain lasten aktiviteettimestasta ja kertoo vähän, mitä omat lapset tykkäsivät. Laitan aina hyvät vinkit muistiin vastaisen varalle.

Eikö Face vähän niinkuin ole sosiaalinen media...? tai siis nimenomaan juuri Sosiaalinen media.

Vierailija
13/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni äiti ja isäkin luulee, että kaikkia kiinnostaa, milloin Dino pääsi Hoploppiin ja Mäkkäriin ja Dinon naama ilkeässä irvistyksessä,

todella nähdä aamu-7:ltä Dino murjottamassa selkä kyssässä linja-autopysäkillä, kiinnostaa tarkka päivämäärä, koska Dino oppi uimaan, haluan välttmättä tietää,

koska alkaa Dinon ja isän isä-poikaviikonloppu, ärsyttävä pojannilkki pallokentällä on lempivideopätkäni aihe, juuri sen haluan nähdä, ja kyllä oli taas hauskaa, kun äiti postasi kuolaavan hirviön läskinaaman, saatetekstinä "meidän ylisöpö myy, tää hattu on vaan niin..." No hyi,

heitä helvettiin se hattu ja isopääkakarasi kuvat eivät kiinnosta. Ne inhottavat ja ärsyttävät. Postaa läskivauva- ja rääky-kakara ja pikkupojanpaskiaisten kuvat johonkin mutsit ja faijat-ryhmään,

älä tunge niitä muiden naamaan.

On minullakin lapsi, mutta kuvia julkaisen vain muutaman vuodessa kuva-albumissa, jonka näkee vain kaverit, kuvissa vaatteet on päällä, kieli on suussa, eritteet sisäpuolella ja ruoka lautasella.

Vierailija
14/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato moi foliohattu, jonka kaikkia lapsia käytetään hyväksi 2 minuutin sisään kuvan julkaisemisesta somessa.

Niin, tai ehkäpä kysymys on kuitenkin vain siitä että halutaan antaa lapselle mahdollisuus itse vaikuttaa siihen minkälainen nettipresenssi hänellä itsellään aikuisena on sen sijaan että laitettaisiin kaikki mahdolliset kuvat ja tiedot sinne jo siinä vaiheessa kun lapsi on pieni eikä pysty siihen vaikuttamaan. Jo nykyään sekä kiusaajat että työnantajat ja monet muutkin tahot rutiininomaisesti tarkistavat mitä jostakusta somessa sanotaan, ja tällä hetkellä kyseinen kehityssuunta tuntuu vain jatkuvan. Itsestään saa toki laittaa mitä sattuu huvittamaan, mutta miksi laittaa lapsesta kuvia ja tietoa paikkaan josta sitä ei pois saa?

Vierailija
15/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua lasten kuvat kiinnostaa kuin vaikkapa jonkun lakatut kynnet. Tai kuva kauppakassin sisällöstä. Mutta kaiken voi tietysti vetää överiksi. Esim. vaikka eläimistä tykkään, en ymmärrä, miksi joku laittaa lähes samanlaisen kuvan koirastaan joka päivä. Sama koskee lapsia. Kivoista tilanteista on kiva katsoa kuvia, mutta liika on liikaa.

Vierailija
16/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai ehkäpä kysymys on kuitenkin vain siitä että halutaan antaa lapselle mahdollisuus itse vaikuttaa siihen minkälainen nettipresenssi hänellä itsellään aikuisena on sen sijaan että laitettaisiin kaikki mahdolliset kuvat ja tiedot sinne jo siinä vaiheessa kun lapsi on pieni eikä pysty siihen vaikuttamaan. Jo nykyään sekä kiusaajat että työnantajat ja monet muutkin tahot rutiininomaisesti tarkistavat mitä jostakusta somessa sanotaan, ja tällä hetkellä kyseinen kehityssuunta tuntuu vain jatkuvan. Itsestään saa toki laittaa mitä sattuu huvittamaan, mutta miksi laittaa lapsesta kuvia ja tietoa paikkaan josta sitä ei pois saa?

Työnantajia nyt ihan satavarmasti kiinnostaa selvittää työnhakijan sukulaiset sekä murtautua heidän tileilleen vaan nähdäkseen tämän työnhakijan potkupuvussa tai 5-vuotiaana syömässä jäätelöä kesäpäivänä. 

Vierailija
17/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, ei mitään nettiin ennen kuin ihminen itse voi asiasta päättää. Omien lasten kuvia en julkaise facebookissa, ei ole tarvetta.

Vierailija
18/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle,  joka antoi 200 faceystävälle  "potkut", niin miksi ihmiset kerää sitten näitä "ystäviä" tällaiset määrät?  Miksi pitää kaikille lähes tuntemattomien kanssa ehdotella puolin ja toisin Facebook kaveruutta?

Keräillään ihmisiä, joista ei olla kuitenkaan yhtään kiinnostuneita ja poistetaan näkyvistä ennekuin lopuksi deletoidaan koko tyyppi? Ihme juttu.

Narsistien paratiisi, Facebook.

Vierailija
19/19 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat lapsista ja perheestä tekemässä juttua X vielä ymmärrän, mutta voi hemmetti näitä kissa- ja koiranäyttelykuvia ja - tuloksia. Ja mitään muuta ei sitten päivitetäkään. Ei vois vähempää kiinnostaa, siispä heippa.