Mies pettää vuokralaisen kanssa--
Pelkään että mieheni pettää minua vuokralaisemme kanssa tai en keksi tilanteeseen mitään muutakaan loogista selitystä.
Pohjustuksena kerrottakoon että liittomme on kestänyt yli kolmekymmentä vuotta, lapsetkin asuvat omillaan puolisoineen lukuunottamatta iltatähteämme, meistä molemmat hyvin palkatuissa ammateissa, olemme rakentaneet yhdessä haaveilemamme taloudellisesti vakaan ja huolettoman perustan eläkepäiviä ja lapsia ajatellen. Välillämme on rakkautta, hellyyttä, huolenpitoa.. Olemme molemmat perhekeskeisiä, mies ei ole koskaan oikein viihtynyt juhlissa saati sitten yöelämässä. Harrastaa viskejä mutta on aloittanut humalanhakuisen juomisen vasta viime vuosina. Tätäkin tosin tapahtuu harvakseltaan ehkä kerran kaksi kuukausitasolla.
Mies on ollut jo pitkään virassa ja käy viimeisiä vuosia ”töissä” lähinnä pönöttämässä näön vuoksi, tämän takia hänellä on nyt ollut enemmän aikaa hoitaa sijoituksiamme.
Omistuksessamme on siis useampi asunto joita vuokraamme. Kävin läpi tiliotteita kun huomasin ettei yhdestä asunnosta ole maksettu vuokraa reilusti yli puoleen vuoteen. kyseinen asunto on pieni yksiö joka on ollut viime syksystä asti vuokralla opiskelijatytölle. tarkistin sitten ihmeissäni myös mieheni tilin, mutta kys. summia ei ole kirjattu sinnekään(meillä on yhteisten tilien lisäksi lupa hoitaa raha-asioita toisen nimissä olevilla käyttötileillä.. ennen kuin joku alkaa riekkumaan siellä lainrikkojaksi tms..). En usko että vuokraa on maksettu käteiselläkään enkä ole tällaisiin rahoihin törmännytkään ja tulot huomioon ottaen miehellä ei ole mitään tarvetta pimittääkään sen kokoista summaa. Vuokrasopimuksen maksuehdotkaan eivät ole muuttuneet solmimisen jälkeen. Teilaan myös sen vaihtoehdon että mies ei ole huomannut vuokralaisen lopettaneen vuokranmaksua, on ollut aina tiukkana sopimuksien ehdoista ja aktiivisena pitämässä huolta huoneistoista ja alkaa näyttää siltä että hieman liikaakin.
Ei helvetti mitä tässä nyt enää tekee. mies on tällä hetkellä laittamassa huvilaa kuntoon nuorimmaisen kanssa tarkoituksena oli että liityn mukaan kun hommat saadaan siihen vaiheeseen että maalaaminen voidaan aloittaa. Tällä hetkellä en tiedä mitä ajatella olen niin hämmentynyt ja raivona, päässä pyörii satoja spekulaatioita, mutta päällimmäisenä tietenkin se pahin ja ilmeisin.. jos se on totta en halua päätyä räyhäämään kuopuksen edessä eikä tätä puhelimessakaan hoideta.
Pakko tähän on olla joku toinen selitys, tuntuu kuin KOKO elämäntyö- aivan kaikki romahtaa miksi nyt miksi tässä iässä.. tuntuu että pakahdun ja rintakehä räjähtää aivan näillä minuuteilla. Olen pahoillani sekavasta tekstistä mutta tässä on tosiaan koko yö valvottu ja vatvottu ties mitä vaihtoehtoja.. sanokaa nyt että tähän on joku ihan järkevä selitys mitä en ole tullut ajatelleeksi??
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä opiskelijatyttö on vaan halunnut kivuta charmantin hopeaketun kainaloon ukkosta pakoon turvaan ❤
Ei vaan rahan takia vaan.. Dream on!! :)
Ilmoita tytölle uusi vuokranmaksutili: sinun tilisi.
No varmaan sinustakin tuntuu pahalta, mutta arvaapa miltä miehestäsi tuntuu. Kaikki juonittelu ja rahallinen sekä ajallinen panostus + ajatustyö valui hiekkaan ja luottamus meni vaimon silmissä loppuiäksi. Harmillista!
Eikös täällä ole just ollut useampi opiskelijatyttönen vakuuttelemassa, että ikäloput isän ikäiset nelikymppiset ei kiinnosta. Ilmeisesti papan ikäiset kuusikymppiset sitten kiinnostaa... :DDD
Vierailija kirjoitti:
M65 kirjoitti:
En viitsi mainita, mutta kirjoitustyyli paljastaa kirjoittajan olevan palstan tuttu provoilija, johon av-mammat ovat tykästyneet. Aina sama pettäjäepäilys aiheena, näin vinkkinä sanoen. Tunnistaako joku muu?
Näin. Ei kukaan puhu huvilasta. Eikä maalaa sitä elosyyskuussa ja itse.
Hmm. Minulla on 92 km päässä huvila, jonka olen perinyt suoraan isoisältäni, joka kuoli toissavuonna. Ukilla oli kolme lasta, joista kaksi kuoli lapsettomina, ja sitten minun isäni, joka kuoli 7 vuotta sitten. Olemme nyt mieheni kanssa uusineet ulkovuorauksen ja purkaneet tiilikaton ja asensimme peltikaton, ihan itse, apuna 14 vuotias tytär ja 17 ja 20 vuotiaat poikamme. Uskon on hyvinkin että ap:lla voi olla vastaavanlainen tilanne. Kaikki eivät ole kädettömiä ja avuttomia. Kun on huolellinen ja tietää mitä tekee, niin tulee puolet halvemmaksi kuin ostaa. Ja kun kerran telineet on hommattu ja pystyssä, niin meillä aloitetaan maalaus nyt, ja koska käytämme vanhaan taloon jotain muuta kuin vantaalaistehtaan muovimaaleja, niin oikeasti öljypitoisina niillä voi maalata syksylläkin ja jatkaa aikaisin keväällä eikä edes pikkupakkanen haittaa. Googleta nyt vaikka Virtasen maalitehdas. En jaksa kirjoittaa romaania siitä aiheesta...Palaan itse torpalle keskiviikkona ja olen etätyöläisenä to-pe, pystyn iltaisin sutimaan maalia seinään.
Ehkä ap miehesi ei nyt vaan ole huomannut, että vuokrat on maksamatta, jos hänellä on ollut muuta miettimistä? Minä tiedustelisin mieheltä ensin suoraan, että oletko huomannut, että vuokrat on maksamatta? Seuraisin tuleeko maksusuoritusta tilille tai alkaako mies toimenpiteisiin sen perimiseksi. Sitten voisi kysellä lisäkysymyksiä että mikäs järjestely tämä vuokrahomma oikein on? Älä nyt suoraan ala syyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä ole just ollut useampi opiskelijatyttönen vakuuttelemassa, että ikäloput isän ikäiset nelikymppiset ei kiinnosta. Ilmeisesti papan ikäiset kuusikymppiset sitten kiinnostaa... :DDD
Kiinnostaa toki, poislukien tyhjätaskut.
Ei se haittaa, et sä yhtään enempää tarvi rahaa
Mitä pahaa siinä on jos miehesi kävisi jonkun nuoren naisen hoidossa, kuluuko nahka, vai mitä pahaa tuossa väitetyssä järjestelyssä olisi?
Kaikin puolin todella ikävä tilanne.
Onko tyttö alaikäinen? Jos ei, en ymmärrä minkä vuoksi asiasta tuli vanhemmille ilmoittaa. Täysi-ikäinen on vastuussa itsestään ja itse keittämästään sopasta.
Ei vittu ap.:D "kun leikkivät laiturilla"
Joo niin varmaan.
Laita yksityisetsivä asialle. Sinulla on varmasti siihen varaa. Näin saat asian tehokkaasti pois päiväjärjestyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä opiskelijatyttö on vaan halunnut kivuta rahakkaan, puolikaljun hopeanorpan lompakkoon ukkosta pakoon turvaan ❤
Korjasin lauseen puolestasi
Älä anna periksi ! Mene heti takaisin kotiin ennen miestäsi. Tilaa äkkiä lukkoseppä ja sarjoita lukot uudestaan. Lasku tietysti miehellesi. Jos nyt lähdet, miehesi väittää, että sinä olet hänet ja avioliittonne hylännyt. Ottaa vielä pimatsun kotiinne asumaan. Eihän sinun kuulu kotoasi lähteä minnekään vaan petturiäijän ! Menetät vielä kotisikin näille kahdelle.
Kyllä kuulostaa hurjalta tämä. Selityksiä asialle ei luulisi olevan montaa, varsinkin kun mies rahamiehenä on tarkka rahoistaan?! Mitä lienee aikaisemmin tehnyt, jos nytkään ei ole luottamista :(
Mies vaan kaikessa hiljaisuudessa valmistautuu avioeroon siirtämällä vuokratuloja säästöön suoraan omalle, salaiselle tilille, johon vaimolla ei ole pääsyä. Olisin itsekin tehnyt saman, jos olisin tajunnut aikoinaan... Helpompi lähteä, kun rahaa saanut säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on jos miehesi kävisi jonkun nuoren naisen hoidossa, kuluuko nahka, vai mitä pahaa tuossa väitetyssä järjestelyssä olisi?
Klamydia, kondylooma, tippuri? jne, no eipä tietenkään mitään pahaa, ei tosiaankaan. Omat tunteet? Ja entäpä raskaus, ja eron tullen kenties kova homma alkaa jakaa omaisuutta ja kiinteistöjä? Ja lopuksi se julkinen häpeä, koskien myös omia lapsia. Niin, nahkahan tuossa voi vaan saada pikkunirhaumia, eipä sen kummempaa :/
Vuokralainen on kuollut, sairaalassa, vuokrat hoitaa jälkikäteen vakuutusyhtiö tai perikunta?
Plpl kirjoitti:
Jaaa täällä on tuomittu jo trolliksi kirjoitustyylini ja hektisen aamupäivän aiheuttaman radiohiljaisuuden vuoksi.
No niille joita vielä kiinnostaa.
Oudon rauhallinen olo, oikeastaan liiankin. johtuu varmaan valvotuista tunneista tai shokista.. sitä odotellessa kun kaikki tunteet hyökkää kerralla päälle.
Soitin ystävieni kanssa puhuttua aamupäivällä tälle opiskelijalle ja kuullessaan asiani alkoi kimittää puolihuutoa miten ”hänellä on vuokrasopimus mieheni kanssa eikä vastaa siitä muille” (väärin, näytön ja vuokrasopimuksen järjestin ja kirjasin minä) ja laittoi äkkiä luuria korvaan. Tyttösen facebookista löytyi vanhemmat joille molemmille ilmoitin tyttärensä ”uudesta” vuokrasopimuksesta kenenkään kunniaa loukkaamatta, mutta kuitenkin niin ettei tilanne varmasti jäänyt epäselväksi. Tästä alle tunnin sisään soittaa mies ensin raivoten ja huutaen puhelimeen täyttä kurkkua(olen kuullut miehen korottavan ääntään vain kerran elämässäni ja sekin silloin kun lapsemme olivat pieniä ja leikkivät laiturilla ollen vaarassa pudota).
Sen jälkeen mieheltä on tullut tasaiseen tahtiin viestiä miten ihana ja rakas kulta olenkaan ja käsittänyt kaiken täysin väärin ja miten hän on matkalla huvilalta kotiin selvittämään asioita. Huvittavaa miten kotimatkaan on kulunut jo toista tuntia vaikka huvilalle ajaa alle puolessa tunnissa, eli taisi käydä kertaamassa tarinat ******nsa kanssa.. saatana että tekisi mieli antaa kuulua, mutta jääköön mielessäni käyttämä ilmaisu tästä naikkosesta mielikuvituksen varaan.
No kotona ei odota ketään, otin hotellin ja kuittaan nyt valvotun yöni. Ero on varma asia. Miten voikaan kuvottaa ja raivostuttaa, se oli tämä elämä sitten tässä ei auta.
No niin, nythän tämä satu kehittyy saman kaavan mukaan kuin aikaisemmat kirjoittajan trollit. Odotellaan kaikessa rauhassa kirjoittajan värikkäitä lisäkuvauksia aiheesta. 😂😂😂
Voi paska minkä sulle teki. Jaksaako tässä uskoa enää mihinkään. Joko miehet pettää tai ovat "uskollisia", koska ei ole syystä tai toisesta mahdollisuutta pettää, niinkö se menee?? :/