Emme halua tuttavaperheen lasta juhliimme.
Eli siis me olemme mieheni kanssa järjestämässä vähän isompia synttärijuhlia lapsellemme, jonka jälkeen pidämme vastedes vähän pienemmät juhlat kun lapsi alkaa olla jo sen ikäinen. Halusimme kuitenkin näistä viimeisistä "kunnon" juhlista vähän isommat.
Olemme kutsuneet aika lailla koko suvun ja lisäksi muutaman hyvän kaverimme perheineen. Ongelmana on tämän yhden tuttava, taino enemmänkin kaveriperheen lapsi, 10-vuotias todella riehakas poika. Perheen äiti on lapsemme kummitäti, joten he tietenkin on kutsuttu, mutta miten sanoisimme kaverillemme, että emme halua heidän poikaansa juhliimme koska on tunnettu muidenkin juhlien häiriköimisestä ja yleisesti huonosta käytöksestä tuollaisissa tilaisuuksissa? Pojan 7- vuotias pikkusisko on todella herttainen ja kiltti ja hänet otamme mieluusti mukaan, mutta miten tämä onnistuu jos toinen lapsista on tervetullut ja toinen ei (myös meidän lapsen mielestä)?
Pitäisikö vaan perua koko juhlat tämän takia tai perua kutsu kyseiselle perheelle...Apuja?
Kommentit (23)
Niin sehän on tietysti ap tärkeintä että SINUN lapsesi ei pahoita mieltään. Ei muilla niin väliä. Jätä se koko perhe kutsumatta niin on kaikille paras. Tai sitten kestät riehakkaan lapsen kutsuilla ja komennat vaikka jos tarve vaatii. Herätys!
Kyllä minä ainakin olen ihan suosiolla alkanut jättää yhden tuttavaperheen kanssa kyläilyt minimiin, sillä he eivät pidä minkäänlaista kuria riehakkaille lapsilleen, varsinkaan keskimmäiselle. Kämppä on kuin kaaos ja minä puhki vierailun jälkeen. Mutta en nyt ole niin tökerö, että kutsuisin ilman tuota lasta. Olen sitten kutsumatta heistä ketään, jos en jaksa.
Yritä ymmärtää ja kestää. Sillä pojalla taitaa olla trendin mukaisesti asperger, add tai adhd