Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Entä voiko saada opintotukea tai hakea opintolainaa?

• ylös 0
  • alas 14

Kommentit (18)

Vierailija

En tiedä, mutta miksi helvetissä kukaan niin tekisi, jos peruskoulu on kuitenkin suoritettu ja toisen asteen kouluunkin voisi mennä?

• ylös 23
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Et voi mennä sinne 12-13-vuotiaiden seuraan.

Mutta voit mennä kansanopistoon vuodeksi suorittamaan peruskoulun. Jos on aikoinaan käynyt esim. vain kansakoulun niin olet oikeutettu jopa tukeen opiskelujen ajalta. En tiedä onko tuettua jos olet pelkästään korottamassa arvosanoja ja sinulla on jo päättötodistus.

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi? Onko siis päässyt peruskoulusta ulos? Kymppiluokka vois olla mahdollinen.

Olen läpäissyt peruskoulun jo 9 vuotta sitten, mutta tämä peruskoulun viimeisten luokkien käyminen uudestaan on ollut tällainen pitkäaikainen haave. 

Kymppiluokkakin voisi kyllä kiinnostaa. Miten sellaiseen voisi päästä?

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et voi mennä sinne 12-13-vuotiaiden seuraan.

Mutta voit mennä kansanopistoon vuodeksi suorittamaan peruskoulun. Jos on aikoinaan käynyt esim. vain kansakoulun niin olet oikeutettu jopa tukeen opiskelujen ajalta. En tiedä onko tuettua jos olet pelkästään korottamassa arvosanoja ja sinulla on jo päättötodistus.

Harmi, olisin ollut kiinnostunut menemään nimenomaan nuorisopuolelle.

AP

• ylös 2
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta miksi helvetissä kukaan niin tekisi, jos peruskoulu on kuitenkin suoritettu ja toisen asteen kouluunkin voisi mennä?

Haluaisin vaan elää ne parhaat teinivuodet uudelleen. Minulla on menestyvä yritys ja säästöjä, joten rahaa kyllä löytyy, jolla voisin maksaa saamastani opetuksesta.

AP

• ylös 0
  • alas 24
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entä voiko saada opintotukea tai hakea opintolainaa?

Iltalukiossa voi tenttiä peruskoulun juttuja. Ei 25-vuotias kuulu seiskojen joukkoon. Mitään tukea opiskeluun ei saa.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vaan elää ne parhaat teinivuodet uudelleen. Minulla on menestyvä yritys ja säästöjä, joten rahaa kyllä löytyy, jolla voisin maksaa saamastani opetuksesta.

AP

Vaikka jotenkin onnistuisitkin soluttautumaan seiskaluokkalaisten joukkoon, et voisi "elää parhaita teinivuosiasi uudelleen", se juna meni jo.

• ylös 15
  • alas 0

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

AP

Vaikka jotenkin onnistuisitkin soluttautumaan seiskaluokkalaisten joukkoon, et voisi "elää parhaita teinivuosiasi uudelleen", se juna meni jo.

:D Itselläni on jäänyt päiväkoti kokonaan suorittamatta.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Mietin tässä 35-vuotiaana, että voisinkohan mennä eskariin, kun minun ikäisellä ei ollut koskaan mahdollisuutta käydä sitä. Voisin elää uudelleen ne huolettomimmat lapsuusvuodet...

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Voi mäkää en oo päässy eskarii, oon nelikymppinen. Ottaiskohan ne mut? Nytvarmaan ei ahdistais ne vohvelikangaspujottelutkaan.

Vierailija

Aikuislukiot järjestää peruskouluopetusta aikuisille jos haluat oikeasti korottaa numeroita etkä vain päästä leikkimään olevasi lapsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos vaihdat nimesi ensin ja lankkaat naamas, niin voivat hyvinkin ottaa johonkin mamujen peruskouluun.

Vaikka vitsi mutta periaatteessa ainoa mahdollisuus päästä peruskouluun. Omana itsenään ei.