Olenkohan luuseri, kun uskaltanut ssri lääkkeitä enää, kun huomasin haitat?
Eli oon 22v mies ja mulla on ahdistuneisuushäiriö.
Käyn terapiassa ja psykiatrilla.. hoitosuunnitelmassa kovasti tuputettiin lääkitystä..
Epäröin jo heti sillä jotenkin ajatus tuollaisesta lääkkeestä pelotti minua.
Lopulta päätin kokeilla ja minulle määrättiin jtn minkä nimi oli jokin se alkuinen,,, serotiini? ( voi olla että muistan ihan väärin nimen)
Kuitenkin ssri lääke.
Minulla on siis sairauden pelkoja ja välillä taas pelkään, että sairastun tuleivuudessa.
Käytin lääkettä viikon ja se ehkä saattoi aavistuksen auttaa ahdistukseen vaikka puhuttiin että siinä menisi ainakin 2 vkoa..
Aloin huomata kuitenkin haittoja. Asiat joita pelkäsin ennen eivät enää pelottaneet, mutta ei myöskään kiinnostanut mikään muukaan..
Yhtäkkiä ei tehnyt enää mieli seksiä eikä läheisyyttä tyttöystävän kanssa.
Eikä mikään tuntunut miltään. En ollut ahdistunut, mutta en ollut iloinenkaan. Kaikki tuntui neutraalilta.
Aloin lukea netistä lääkkeestä ja sielä kauhukertomuksia, että jollain haitat jäivät päälle eivätkä loppuneet lääkkeen lopettamosen jälkeenkään.
Siinä kohtaa minulle riitti.
Lopetin sen käytön ja pikkuhiljaa kaikki muuttui taas normaaliksi (onneksi)
Olen sitä mieltä, ettei minun tapauksessani lääke ollut ratkaisu.
Se, että kemiallisesti muutellaan mielialojani niin ei se ole ratkaisu!
Kommentit (13)
Olet tehnyt oikein. Miksi pitää keinotekoisesti vaikuttaa keskushermostoon. Järkyttävää, ap olet rohkea, etkä määkivä lammas.
Paha ahdistuneisuushäiriö on sitä että jalat tärisee, sydän hakkaa, huimaa, ei pysty nukkumaan jne. Toki jos nuo oireet ei haittaa elämää, niin ehkä sitten ei kannata lääkkeitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt oikein. Miksi pitää keinotekoisesti vaikuttaa keskushermostoon. Järkyttävää, ap olet rohkea, etkä määkivä lammas.
Oletko kärsinyt pahasta ahdistuneisuushäiriöstä itse? Tiedätkö siis mistä puhut?
Vierailija kirjoitti:
Käyn terapiassa ja psykiatrilla.. hoitosuunnitelmassa kovasti tuputettiin lääkitystä..
Epäröin jo heti sillä jotenkin ajatus tuollaisesta lääkkeestä pelotti minua.Lopulta päätin kokeilla ja minulle määrättiin jtn minkä nimi oli jokin se alkuinen,,, serotiini? ( voi olla että muistan ihan väärin nimen)
Kuitenkin ssri lääke.
Minulla on siis sairauden pelkoja ja välillä taas pelkään, että sairastun tuleivuudessa.Käytin lääkettä viikon ja se ehkä saattoi aavistuksen auttaa ahdistukseen vaikka puhuttiin että siinä menisi ainakin 2 vkoa..
Aloin huomata kuitenkin haittoja. Asiat joita pelkäsin ennen eivät enää pelottaneet, mutta ei myöskään kiinnostanut mikään muukaan..
Yhtäkkiä ei tehnyt enää mieli seksiä eikä läheisyyttä tyttöystävän kanssa.Eikä mikään tuntunut miltään. En ollut ahdistunut, mutta en ollut iloinenkaan. Kaikki tuntui neutraalilta.
Aloin lukea netistä lääkkeestä ja sielä kauhukertomuksia, että jollain haitat jäivät päälle eivätkä loppuneet lääkkeen lopettamosen jälkeenkään.
Niin, perinteisesti onkin juotu viinaa eikä syöty lääkkeitä. Ehkä viina on sitten parempi ratkaisu.
Kuuluu täysin ssri-lääkkeiden toimintaan että aluksi olo on kummallinen ja oudot asiat saavat reagoimaan ja normaalit eivät. Ongelmasi ei voi olla kovin hankala jos pidät omaa normaalia oloasi parempana kuin että olisit odottanut ettö lääke alkaa toimia niin kuin sen kuuluu. Tuollaisella viikon kokeilulla näit vaan huonoimman osuuden kyseisen lääkkeen käytöstä. Itsellä vaikea paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö, sertraliinin aloittamisen jälkeen kuukausi meni ihan sumussa, sitten alkoi helpottaa ja olen ikuisesti kiitollinen ko. lääkkeelle että sain mun elämän takasin.
Minä en tajua miksi ssri-lääkkeitä ollaan heti määräämässä. Tai siis yritettiin minullekin määrätä, mutta kieltäydyin ja hain bentsoja yksityiseltä. Niissä on se hyvä puoli että käyttöä voi hallita, vaikuttaa nopeasti ja toisaalta kun haluaa olla ilman niin sitten on ilman. Mieluusti toki olen ilman, mutta pahimpina hetkinä tuo auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäröin jo heti sillä jotenkin ajatus tuollaisesta lääkkeestä pelotti minua.Lopulta päätin kokeilla ja minulle määrättiin jtn minkä nimi oli jokin se alkuinen,,, serotiini? ( voi olla että muistan ihan väärin nimen)
Kuitenkin ssri lääke.
Minulla on siis sairauden pelkoja ja välillä taas pelkään, että sairastun tuleivuudessa.Käytin lääkettä viikon ja se ehkä saattoi aavistuksen auttaa ahdistukseen vaikka puhuttiin että siinä menisi ainakin 2 vkoa..
Yhtäkkiä ei tehnyt enää mieli seksiä eikä läheisyyttä tyttöystävän kanssa.Eikä mikään tuntunut miltään. En ollut ahdistunut, mutta en ollut iloinenkaan. Kaikki tuntui neutraalilta.
Niin, perinteisesti onkin juotu viinaa eikä syöty lääkkeitä. Ehkä viina on sitten parempi ratkaisu.
Kummatkin vaihtoehdoista ovat erittäin huonoja ja toimimattomia ratkaisuja. Terapia on paras lääke masennukseen, mutta kunnallisella puolella sitä ei yleensä tarjota vaan nimenomaan tuota lääkehoitoa, ja siinä kaikki. Jos vain on varaa niin kannattaa hakea yksityiseltä lääkäriltä lähetettä päästä terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Paha ahdistuneisuushäiriö on sitä että jalat tärisee, sydän hakkaa, huimaa, ei pysty nukkumaan jne. Toki jos nuo oireet ei haittaa elämää, niin ehkä sitten ei kannata lääkkeitä syödä.
Oma ahdistuneisuuteni on 20x pahempi nyt lääkkeiden käytön jälkeen, meitä on miljoonia muitakin ympäri maailmaa. Viralliset tilastot asiasta ovat karua luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua miksi ssri-lääkkeitä ollaan heti määräämässä. Tai siis yritettiin minullekin määrätä, mutta kieltäydyin ja hain bentsoja yksityiseltä. Niissä on se hyvä puoli että käyttöä voi hallita, vaikuttaa nopeasti ja toisaalta kun haluaa olla ilman niin sitten on ilman. Mieluusti toki olen ilman, mutta pahimpina hetkinä tuo auttaa.
Koske ne auttaa?
Itse menin lääkäriin pitkään jatkuneiden vatsa-suolisto oireiden takia. Lääkärin mielestä minulla ahdistusta, johon elimistö reagoi. Olin lääkärin mielestä jopa niin ahdistunut etten ahdistukseltani sitä huomaa. Määräsi ssri lääkettä.
Jätin pillerit purkkiin ja lopetin valkoisten jauhojen käytön ja kas kummaa oireet poistui.
Ehkä ne jauhot sitten ahdisti......
Kaikkea yritetään kuitata nykyään masennuksella jne.
Kuka hullukaan pistelee naamaansa noita SSRI-myrkkyjä? Toimitte koekaniineina todistetusti vaarallisille lääkkeille.
No viikon käyttöaika ei kyllä ole yhtään mitään. Pitää käyttää kuukausia että näkee kunnolla hyödyt ja haitat. Omasta mielestäni paha ahdistuneisuus on niin pirullinen sairaus että pienet haittavaikutukset siedän mielummin lääkkeiltä.