Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko partio hyvä harrastus 7-vuotiaalle tytölle?

Vierailija
12.08.2017 |

Tyttäremme on puhunut partion aloittamisesta samassa ryhmässä jossa on hänen kaverinsa. Tyttö täyttää lokakuussa 8 vuotta. Kenelläkään perheestämme ei ole partiotaustaa. Apuja?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
2/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?? Taloudellinen puoli onnistuu kyllä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiota voi verrata uskonnolliseen liikkeeseen. Hihhuleita.

Vierailija
4/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partio on oikein kiusaamisen keidas, mutta jos tyttö on ihan tavis ja sulautuu täysin joukkoon, sinne vaan kiusaamaan muiden kanssa.

Vierailija
5/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan opettaa lapsia kunnioittamaan luontoa, toimimaan ryhmässä ja johtamaan. Pahimmillaan ruokkii narsistista luonnetta.

Vierailija
6/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partio0 on hyvä, ehdottomasti. Koti, uskonto ja isänmaa. 

Vierailija
7/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmeen partiovastaisuutta täällä on?

Minä aloitin juurikin 8-vuotiaana ja yhä toiminnassa mukana, terkuin N20

Vierailija
8/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmillaan opettaa lapsia kunnioittamaan luontoa, toimimaan ryhmässä ja johtamaan. Pahimmillaan ruokkii narsistista luonnetta.

Miten?

Itse olen ajatellut ehdottaa lapsilleni partiota kunhan kasvavat, mahdollinen uskonnollisuus kyllä mietityttää, meillä kun ei uskota satuolentoihin (tai no mitä nyt joulupukkiin).

Vierailija
9/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan partio opettaa myös itsenäistä pärjäämistä, mikä on hyvä. Leirit ja muut, itselle aikoinaan on parhaimmat muistot lapsuudesta.

Joku ehtikin jo uskontoon viittaamaan, ainakaan meillä ei ollut kuin isoimmilla leireillä jumalanpalvelus - senkin tilalla vaihtoehtoista ohjelmaa ei kristityille.

Vierailija
10/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut partiossa ja siellä kyllä osattiin kiusata, ihan isompienkin toimesta. Toisaalta partiossa kuten muuallakin parhaita kavereita on ne, jotka ei tykkää koko jutusta ja kerääntyvät muista erilleen siitä syystä. Vastarinta yhdistää.

Pedofiiliepäilyjähän partiossa sittrn on jonkun verran, varsinkin poikapartiopuolellea...

Vierailija
11/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut partiossa ja siellä kyllä osattiin kiusata, ihan isompienkin toimesta. Toisaalta partiossa kuten muuallakin parhaita kavereita on ne, jotka ei tykkää koko jutusta ja kerääntyvät muista erilleen siitä syystä. Vastarinta yhdistää.

Pedofiiliepäilyjähän partiossa sittrn on jonkun verran, varsinkin poikapartiopuolellea...

Missä tälläistä? Pitkä partio "ura" takana pääkaupunkiseudulla ja mitään tälläistä en ole koskaan kuullutkaan 😱

Vierailija
12/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet nähnyt Simpsonien ja South Parkin partioleirijaksoja? Jää nimittäin monille lapsille aika rankat traumat niistä leireistä. Alkeelliset olot, ensimmäistä kertaa päiviä pois kotoa, armeijatyyppistä kuria jne.

Vierailija
13/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tälläistä? Pitkä partio "ura" takana pääkaupunkiseudulla ja mitään tälläistä en ole koskaan kuullutkaan 😱

Jos SINÄ et ole sitä nähnyt, ei tarkoita etteikö sitä olisi. Kaikki partiossa tapahtuva ei tod näy ryhmönjohtajille asti.

Ja googlettamalla löydät tuhansia pedoartikkeleita.

Vierailija
14/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen hihhulipartiossa olette olleet jos uskonto ollut jotenkin isossa osassa?

Mun lapsen ryhmässä (seikkailijoita) ei ole yhtään kirkkoon kuuluvaa lasta. Partiokirkko järjestetään 1-2 kertaa vuodessa, mutta se on täysin vapaaehtoinen. Roihullakin (suurleiri viime vuonna) oli uskonnollisille tilaisuuksille aina vaihtoehtoista ohjelmaa.

Vierailija
15/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sudenpentuleirillä 70-luvulla ja inhosin sitä. Koko jutusta jäänyt telttainho ja puuceeinho varsinkin.

Vierailija
16/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos SINÄ et ole sitä nähnyt, ei tarkoita etteikö sitä olisi. Kaikki partiossa tapahtuva ei tod näy ryhmönjohtajille asti.

Ja googlettamalla löydät tuhansia pedoartikkeleita.

Maailmalta nyt löytyy mitä vaan, mutta laitapa joku artikkeli mikä liittyisi edes Suomeen. 

Vierailija
17/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens! Alotin itse partion 7-vuotiaana, harrastin sitä 9 vuotta. Oikein hyvä harrastus, tapaa paljon uusia ihmisiä ja pääsee tutustumaan ihmisiin myös kansainvälisellä tasolla, kävimme oman ryhmäni kanssa useilla kansanvälisillä leireillä sekä ulkomailla partiolaisille tarkoitetuissa kohteissa (rahat keräsimme itse). Partio myös kasvattaa nuorta, siellä opetellaan mm. Kierrättämistä, hyväntekeväisyyttä, luonnonsuojelua yms. Vuosimaksu oli muistaakseni 5-20 euroa, leirit maksaa hieman enemmän, kuten omassa lippukunnassani järjestettiin n. Kolme leiriä per vuosi, leirimaksu about 20 euroa. Partiossa ei tosiaankaan opetella pelkästään solmujen tekoa, omina partiovuosinani olen päässyt mm. Hyppäämään benjihypyn, elämään kaksi päivää pakolaisena (SPR pakolaissimulaattori), matkustelemaan kavereiden kanssa, tutustumaan uusiin ihmisiin, ollut töissä partion kautta, vaeltanut vuoristossa, rakentanut riippumatto torneja, hillunut vesiliukumäkiradassa keskellä järveä ja tehnyt kaikkea muuta jännää, mitä en olisi muuten voinut tehdä. Partiossa pääsee pitämään hullunlailla hauskaa terveellisessä ja turvallisessa ympäristössä. Se yhdistää nuoria, sanoisin, että partio on loistava harrastus lapsellesi, suosittelen sinua katsomaan partion viralliset nettisivut, löytyy helposti jos laittaa vain "partio" hakukoneeseen. Ainoa miinus on se, että partio voi käydä tylsäksi jos omalla ryhmällä ei ole yhteisiä projekteja tai jos ei pääse leireille.

Vierailija
18/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet nähnyt Simpsonien ja South Parkin partioleirijaksoja? Jää nimittäin monille lapsille aika rankat traumat niistä leireistä. Alkeelliset olot, ensimmäistä kertaa päiviä pois kotoa, armeijatyyppistä kuria jne.

Jos käsitys partiosta liittyy jenkkien animaatiosarjoihin niin ei ehkä ole oikea henkilö kommentomaan tässä ketjussa.

Vierailija
19/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen hihhulipartiossa olette olleet jos uskonto ollut jotenkin isossa osassa?

Mun lapsen ryhmässä (seikkailijoita) ei ole yhtään kirkkoon kuuluvaa lasta. Partiokirkko järjestetään 1-2 kertaa vuodessa, mutta se on täysin vapaaehtoinen. Roihullakin (suurleiri viime vuonna) oli uskonnollisille tilaisuuksille aina vaihtoehtoista ohjelmaa.

72 % suomalaisista sattuu kuulumaan evlut kirkkoon ja siihen päälle muut. Että aika vähemmistöä olet.

Vierailija
20/38 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partio on hyvä harrastus. Tosin hintava jos jatkaa pidempään ja retki ym varusteita ostetaan..

Uskonnollisuus ei itseasiassa liity partioon itsessään, mutta monell apaikkakunnalla partio on osa seurakunnan toimintaa/yhteistyössä ja samoissa tiloissa. Kummassakin toiminnassa samoja arvoja; toisen ja luonnon kunnioitus, hyvät tavat, isänmaa...  Meillä kukana ei kuulu kirkkoon tai ole uskossa, lapset eronneet  siis kun aikuistuneet, aikanaan kyllä kastettu isänsä toiveesta. En ole kokenut uskonnollisuutta tässä missään vaiheessa ongelmaksi enkä usko että on muuallakaan. Partioon ei kuulu kiusaminen. Lasten välillä on kaikenmoista, mutta siksi aikuiset on mukana.

Nyt jo teinin/nuoren vanhempana voin suositella. Mieluummin lapsi metsäretkellä kuin jossakin assalla roikkumassa. Monelta harmilta on taatusti vältytty partion (tietty mikä tahansa muukin hyvä harrastus) ansiosta. Retket sijoittuvat usein viikonloppuun ja kesäaikaankin eli juuri siihen aikaan, kun muuten notkutaan tuolla ulkona ties missä seurassa jne.. 

Eikä tietty ulkona oleminen ja monenmoiset taidot ole sinällään huonoja asioita?

Partioon täytyy kyllä olla lapsellakin kiinnostus, ei siellä viihdy jos ei ole..