Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puoliso tienaa enemmän

Vierailija
12.08.2017 |

Mitä mieltä olette siitä, että jos toinen tienaa selvästi enemmän, tulisiko kulujen jakautua niin, että tuloista riippumatta molemmat maksavat 50% yhteisistä menoista VAI maksavatko molemmat taloudessa elävät oman maksukykynsä mukaan, esimerkiksi tietyn prosenttiosuuden tuloistaan yhteisten menojen kattamiseksi?

https://sijoituskokeiluja.blogspot.fi/2017/08/kun-puoliso-tienaa-enemma…

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosenttiosuus on mun mielestä tasavertaisin, mutta käytännössä en kyllä lähtisi kokeilemaan. Tapaus- ja parikohtaista ja keskenään se täytyy sopia, mikä on paras vaihtoehto, mutta kyllä meillä vaan mies maksaa enemmän kun tienaakin useamman nollan enemmän kuin minä.

Vierailija
2/8 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette siitä, että jos toinen tienaa selvästi enemmän, tulisiko kulujen jakautua niin, että tuloista riippumatta molemmat maksavat 50% yhteisistä menoista VAI maksavatko molemmat taloudessa elävät oman maksukykynsä mukaan, esimerkiksi tietyn prosenttiosuuden tuloistaan yhteisten menojen kattamiseksi?

https://sijoituskokeiluja.blogspot.fi/2017/08/kun-puoliso-tienaa-enemma…

Meillä maksetaan 50-50...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko uusperheessä, jossa ei ole yhteisiä lapsia, kulut mennä sen mukaan, kumpi tienaa enemmän? Esim. jos mun lapset asuu mun ja uuden mieheni luona, maksaako uusi mieheni myös lasteni kuluja? Vai maksatteko silloin 50-50?

Vierailija
4/8 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintasojankkaaja se vaan jaksaa.

Vierailija
5/8 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin uusioperheessä ja vaimon lapset olisivat pyöreäpäisiä tolloja en maksaisi niiden elättämisestä euroakaan.

Vierailija
6/8 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko uusperheessä, jossa ei ole yhteisiä lapsia, kulut mennä sen mukaan, kumpi tienaa enemmän? Esim. jos mun lapset asuu mun ja uuden mieheni luona, maksaako uusi mieheni myös lasteni kuluja? Vai maksatteko silloin 50-50?

Lapsen vanhemmat maksavat lapsesta koituvat kustannukset haluamallaan tavalla. Minulle asia ei kuulu enkä tietenkään elätä kenenkään muun lapsia. Lapset ja lemmikit pitää osata hoitaa itse.

Vierailija
7/8 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulojen mukaan maksaminen on reiluinta.

Vierailija
8/8 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanhan tästä nyt taas tekee sen kun mies tienaa enemmän. Tuosta blogista voi jo päätellä että kyseessä on nainen, mutta jos tilanne olisi päinvastoin, niin totta kai se silloin menee niin, että 50-50