Mikä on ammattisi? Palkka kuukaudessa käteen?
Minä aloitan. Lähihoitaja ja noin 1800€ kuussa käteen.
Kommentit (585)
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa olla netot ja brutot vähän sekaisin. Olen lääkealan yrityksessä pikkupomona ja käteen jää palkasta verojen jälkeen n 3000€/kk. Sijainti muualla kuin pääkaupunkiseudulla.
Sulla on kyllä lääkealan ihmiseksi huono palkka. Mä aloitin alalla 10 v sitten ja sain jo silloin käteen melkein saman, nykyään toki enemmän. Ja alaisia ei ole ollut, esimiehenä liksa olis toki kovempi.
Yksikön päällikkö. Työtunteja kertyy säännöllisesti 45-50 h/vko. Brutto 5400, netto 3000 eur. Ei paljon naurata. Jostain kevyemmästä hommasta jää käteen helposti 2600 eur. Tuo 400 eur ei todellakaan ole kohtuullinen korvaus tästä raatamisesta ja vastuun kantamisesta sekä henkilöstöstä että yksikön tuloksesta. Kiitos mahtavan veroprogression. En suosittele ketään raatamaan palkkatyössä. Ottakaa iisisti. Nyt vielä lapsivähennykset poistuvat + muut veronkiristykset. Ns. Kohtuullinen palkka ei todellakaan tarkoita sitä, että eleltäisiin leveästi Pääkaupunkiseudulla.
Vuoropäällikkönä nettopalkka 1880€
Osa-aikainen myyjä halpuuttajalla. 12.06e/h, työura 24 vuotta eli tuntipalkka ei tuosta enää nouse. Nettona 1300e kuussa ja kaikki vkonloput töissä. Tunteja vähennetään vuosittain.
Teetkö ap pelkkää päivätyötä eli klo7-17.30 välille ajoittuvaa? Kokemuslisiä mukana?
Itselläni työaika klo8-15.45 ja saan n.1750€/kk käteen. 2 kokemuslisää plakkarissa. On nämä meidän palkat kyllä niin suolesta...
Lähihoitaja (2 eri suuntautumista).
Taloussuunnittelija, 2100 netto, ikä 56 - joten urani huipulla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taitaa olla netot ja brutot vähän sekaisin. Olen lääkealan yrityksessä pikkupomona ja käteen jää palkasta verojen jälkeen n 3000€/kk. Sijainti muualla kuin pääkaupunkiseudulla.
Sulla on kyllä lääkealan ihmiseksi huono palkka. Mä aloitin alalla 10 v sitten ja sain jo silloin käteen melkein saman, nykyään toki enemmän. Ja alaisia ei ole ollut, esimiehenä liksa olis toki kovempi.
Ei välttämättä, en ole kylläkään lääkealalla, mutta meillä paljon tiimejä, joissa kaikilla asiantuntijoilla on esimiestään paremmat palkat. Ainakaan tietotyössä tällainen tilanne ei ole kovinkaan harvinainen.
Osa-aikainen myyjä, netto viimevuonna keskimäärin 1450€
Asiantuntija rahoitusalalla, nettona tilille 3100e kuussa ja lisäksi reilu 200e lounasetuna.
Kirjanpitäjä, nettopalkka 1700 euroa.
Kesätyöntekijä tehtaassa, käteen n. 1400e/kk
Uraansa aloitteleva hammaslääkäri, paperit vielä yliopistossa sisässä. Viime kuun netto oli n. 3500e.
Hallintoassistentti EU-toimielimessä, käteen 6890 euroa kuussa plus kerran vuodessa vähän yli 1000 euron matkakorvaus.
It-tuki, käteen jää bonuksista riippuen noin 1200-1500 euroa kuussa. Ja joo, ei Suomessa siis. On tää kuitenkin yli Viron keskipalkan.
Netto 2100, tuotantotyöntekijä tehtaassa. 2-vuoroa, vuoden kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sh poliklinikalla (päivätyö). Käteen jää 2000€.
Erikoistuva lääkäri yli 15v työkokemuksella. Käteen jää 2200/kk.
Lääketieteen tohtori ja Reumatologian erikoislääkäri yliopistosairaalassa. Käteen 3400 €/kk. Opiseluvuosia yo-tutkinnon jälkeen 12 vuotta (6 v LL ja 6 v erikoistuminen tuolla em. palkalla). Väitöskirjaa tein 4 vuotta, ilta/viikonloppu/lomat siihen käytettiin, vain 4 kk apurahaa ( alle 2000€/kk) ja yli vuosi kk:n pätkissä palkatonta virkavapaata. Näkyy kivasti eläkekertymäsdä. LT - tutkinto pakollinen, että saa pysyvän työpaikan.
Työaika "periaatteessa" pkl:lla klo 07:45-15:30. Käytännössä klo 07-17 eli ylitöitä vähintään 2 h joka päivä ( ei lasketa/ei makseta).
Mulla vastaava rooli, tosin ilman alaisia. Käteen 4200.