Mamma kaivoi talouspaperinkin kaupan hyllystä takaa
Voisitteko kertoa onko se talouspaperipakkaus tuoreempaa siellä hyllyssä taaempana vai miksi eräs itsekkään näköisen mamman piti sekin kaivaa, ei päällimmäinen kelvannut!
Kommentit (21)
Äitini, iältään 80+, kaivelee kaiken takarivistä, koska arvelee, että niihin eturivin tuotteisiin on joku kuitenkin aivastanut.
Vanhat muorit ovat tässä pahimpia. Todistin eilen, että n. 70-vuotias muija pärski kouriinsa aivastuskohtauksen kourissa.
Ja ei kun retiisinippuja ja tomaatteja valikoimaan.
Mikä siinä on, että minä otan sen ensimmäisen käteen osuvan -- aina. Jos esim. tomaatti on kelvoton (erittäin harvinaista), niin annan sen myyjälle.
En tosiaan koske yhtään ylimääräistä. Bakteerikammoinen en ole, mutta tietyt esteettiset säännöt tulisivat koskea kaupassa asiointia.
Mulla on pakko-oireinenhäiriö. Toimintani kaupassa saattaa näyttää oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Neuroosi ja bakteerikammo
Joita täälläkin riittää puolustelijoiksi.
Jäin yksi päivä katsomaan kun yksi akka kaivoi eineshyllyllä sitä taimmaista pakettia ja samalla sai rypistettyä ne edessä olevat.Niissä on viimeinen käyttöpäivä ja jos tarkoitus on syödä se aika äkkiä niin yleensä jopa se eka paketti on riittävän tuore.
Vähän sama kun tuollainen akka menee tomaatteja valkkaamaan ja puristaa ja lujaa ainakin kahtakymmentä ennen kuin löytää yhden joka kelpaa. Mietin aina että tuollaisen ukko taitaa tykätä vähän raffimmasta käsittelystä' kun se tomaatinkaan käsittely ei ole mitenkään erityisen helläkätistä.
Vierailija kirjoitti:
Äitini, iältään 80+, kaivelee kaiken takarivistä, koska arvelee, että niihin eturivin tuotteisiin on joku kuitenkin aivastanut.
Sama! Tosin kyseessä minä N49 😂 Otan esim. hiuslakat, rasvat yms. takaa, jos vaikka joku on testannut tai käyttänyt niitä etummaisia, heh. Sama on elintarvikkeiden kanssa, pisin päiväys pitää kaivaa. Tenavillekin olen iskostanut, että katso eräpäivää. Huimia eroja eräpäivissä joskus onkin. Ei ole iso vaiva tsekata. Jodkus nääs on vastaan tullut vanhentuneita tuotteita, yök. Ikävä huomata asia vasta maksettuaan..
Kyllä itekkin kaivan. En halua sitä ensimmäistä pakkausta jota on ties mitkä tahmatassut käsitelleet.
Itse otan melkein kaiken aina peremmältä hyllystä. Eturivissä olevia näpelöidään ja ne saattavat olla avattuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itekkin kaivan. En halua sitä ensimmäistä pakkausta jota on ties mitkä tahmatassut käsitelleet.
Niin, niihin taaemmasiin ei kukaan koskaan ole koskenut, ne ovat vain pölähtäneet tyhjästä *puff* ja leijailleet hyllyyn. Myös se ensimmäisenä jonossa tai rivissä oleva tuote suojelee muita tuotteita, eikä ilmassa olevat basillit ja pöpöt (+muut mitä hysteerisesti pelkäätte) pääse tarttumaan kuin siihen ekaan.
mitä se sinun persettäsi kutittaa että juuri sinä et saa sitä taaimmaista?
Jokainen voisi keskittyä kaupassa omien ostoksien tekemiseen eikä toisten kyttäämiseen.
Rypistelen, suihkin ja puristelen etummaisia tuotteita tarkoituksella, jonka jälkeen siirrän ne taaemmas. Leipäpusseja, dödöjä, lehtiä, karkkeja, kahveja...Kiusa se on pienikin kiusa.
Ihanan helppoa, kun voi vaan kaupassa napata ensimmäisen käteen osuvan tuotteen, eikä päiväykset tai kuvitellut aivastukset käy mielessäkään. Hyvin on selvitty. 😄
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettävää. Minäkin haluan aina aivastaa siistiin pakkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Rypistelen, suihkin ja puristelen etummaisia tuotteita tarkoituksella, jonka jälkeen siirrän ne taaemmas. Leipäpusseja, dödöjä, lehtiä, karkkeja, kahveja...Kiusa se on pienikin kiusa.
Elämä on varmaan jännittävää psyykkisesti vinksahtaneille.
Heh minä hieron vaatekaupoissa suosituimpia kokoja alapäähäni kun on herpes tuloillaan tai rakkula puhjennut :D myös huulipunat ym testaan kun on rakko huulessa. Sorry but not sorry
Minkähän takia, jos toisen ihmisen käytös noin paljon ihmetyttää, sitä ei voi kysyä asianomaiselta itseltään siinä paikan päällä? Tai jos ei uskalla, niin sitten unohtaa koko juttua?