Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako yksityislääkäriltä laadukkaampaa palvelua kuin tk-lääkäriltä?

Vierailija
11.08.2017 |

Mielipiteitä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lääkäristä. Osahan on ihan samoja, tekee vain töitä molemmilla sektoreilla. En tiedä, miten se lääkäri siinä välimatkalla muuttuisi. On tutuilla huonoja kokemuksia yksityiseltäkin. Itsellä on käynyt kyllä niin, että yksityisellä sain hyvää palvelua juuri sellaiselta lääkäriltä, jota tuttuni on sairaalan puolella potilaana ollessaan moittinut. 

Vierailija
2/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen korvien putsaaminen luonnistui korvatautien erikoislääkäriltä paremmin kuin tk yleislääkäriltä. Lopputulos oli molemmilla kuitenkin puhtaat korvat. Muuten en ole huomannut oikeastaan eroa. Jos esim kovin kiireinen flunssa-aika tms. niin yksityiselle saattaa päästä helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lasta joskus käytettiin useampi kerta yksityisellä ja siellä oli aina kylmä ja ylimielinen henkilökunta. Lapsi oli joku esine eikä meille ikinä selitetty mitään tuloksia tai muuta.

Julkisella puolella myös ne yleensä etäiset lääkärit kuitenkin huomioivat lasta hoitajista puhumattakaan jotka tuntuvat suorastaan välittävän potilaasta.

Vierailija
4/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon saanut yksityisiltä aina hyvää palvelua. Tk-lääkäreistä osa on ollut semmoisia vähätteleviä eivätkä ole ottaneet minua potilaana tosissaan.

Vierailija
5/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut hyvää palvelua sekä julkisen että yksityisen puolen lääkäreiltä ja muultakin terveydenhuolto henkilökunnalta. Kummastakaan ei erityisen huonoja kokemuksia.

Vierailija
6/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää palvelus itsellenne,puhdistakaa kehonne myrkyistä ja kuonaaineista

Vierailija
7/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä käydessä tietysti voi valita omaan vaivaan erikoistuneen lääkärin, mutta valitettavasti sielläkään raha ei takaa aina hyvää/ystävällistä palvelua lääkäreiltä.

Vierailija
8/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä ainakin että lähettävät herkemmin tutkimuksiin ja tutkivat itse paremmin. Johtuu siitä että itse sinä maksat kaiken ja firman pussiin kilahtaa sitä enemmän rahaa mitä kauemmin istut vastaanotolla.

Kohtelu on minusta aika samaa, eli osa kohteliaita ja osa vähemmän kohteliaita.

Vierailija
9/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää palvelua olen saanut molemmista. Samat lääkäritkin noissa monesti on.

Vierailija
10/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen sopii luulosairaille ja joka asiasta mariseville eläkeläisille. Tämä siis lääkärinä toimivan ystäväni mielipide.

Vierailija
11/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja ei saa. Molemmissa paikoissa voi olla ihan sama lääkäri vastassa ja lääkärin käytös ihan samanlaista. Palvelu näkyy jonotusajoissa ja siinä mitä hoitoja määrätään. Yksityinen määrää herkästi tutkimuksia ja hoitoja etenkin jos vakuutus on olemassa. Kunnallisessa taas pyritään säästämään ja tekemään minimi vaikka pienellä riskillä. Jos valita saisi niin kyllä minä mieluummin käyn yksityissairaalassa mutta etenkin lastenklinikalla on kyllä saanut hyvää palvelua pienellä odotusajalla.

Vierailija
12/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä hyvää että huonoa palveluas saanut sekä yksityiseltä että tk-lääkäriltä. Ainakin meillä päin se ajan saaminen on kuitenkin huomattavasti helpompaa yksityiselle. Se on myös kiva, että lapsen kanssa pääsee aina suoraan sille erikoislääkärille. Esimerkiksi kun lapsella epäilin migreeniä pystyin suoraan varaamaan sen ajan lasten päänsärkyihin erikosituneelle neurologille. Ja hänellä onkin lievä migreeni, joka ei tarvitse sen enempää seurantaan. Luulen että tk/neuvolan kautta ei varmasti olisi vain yhdellä reissulla pärjätty.

Meillä se suurin ero löytyy työterveyspuolelta. Miehen kanssa molemmilla samassa kaupungissa työterveys. Miehen julkisen puolen kautta ja minun yksityisen. Siinä tasoero on huima sekä aikojen saamisen suhteen kuin myös kuinka ystävällistä palvelu on.

Vierailija
13/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tk-lääkäri ihana ja välittävä. Sama lääkäri jo noin 10 vuotta.

Yksityisellä käyn, kun pitää päästä samana päivänä tai tarvitsen erikoislääkäriä esim.ihotautilääkäriä. Häneltä sain lähetteen Ihotautiklinikalle, joka on kunnallinen. Molemmat toimineet hyvin.

14/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut aina parempaa palvelua yksityiseltä siitäkin huolimatta, että sama lääkäri työskentelee myös kunnallisella puolella. Toki tuollekin sektorille niitä huonoja kokemuksia joillekin on kertynyt.

Julkisella on lähinnä käännytetty luulotautisena tai oireita liioittelevana ilman hoitoa pois. Yksityisellä taas dg. ja hoito asianmukaista. Kertaakaan ei ole turhaa käyntiä tullut tehtyä ja muutaman kerran on yksityiseltä passitettu suoraan sairaalaan, vaikka hetkeä aiemmin kunnallinen on käskenyt kotiin ilman tutkimuksia ja hoitoa.

Vierailija
15/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat lääkärit on molemmissa. Se tk:n lääkäri lähtee illaksi yksityiselle vastaanotolleen.

Yksityisellä ei rajoiteta lisätutkimuksia, joten kaikki mihin kukkaro antaa myöten tehdään. Julkisella puolella tutkimukset määrätään tarpeen ja todennäköisyyksien mukaan.

Kunnallisella puolella selkää ei esim kuvata helposti, koska tiedetään, että n. 95% kuvissa näkyy jokin pullistuma, kalkkeuma tai ahtauma, jolla ei ole alkuperäiseen syyhyn yhteyttä, mutta aiheuttaa turhaa huolta potilaalle löydyttyään.

Yksityisellä sama selkä kuvataan, saatetaan suositella leikkausta ja saadaan lähete kunnalliselle leikkaukseen. Siellä kirurgi arvioi, ettei leikata, koska riski/hyöty -suhde on surkea, ja potilas saa taas kokemuksen, ettei kunnallisella hoideta, vaikka yksityinen löysi vian.

Vierailija
16/21 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi yksityinen on parempi on sen saatavuus. Avaat internet ja varaat itsellesi sopiva ajan. Onnistuu vielä poikkeuksetta samalle päivälle jos kiireellistä asia. Voi unohtaa julkisen puolen soittoajat ja jonottamiset. Hyviä ja huonoja lääkäreitä on molemmilla puolilla.

Vierailija
17/21 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on viisi miljoonaa lääkäriä, joista useimmat pätevöityneet Google-instituutissa.

Vierailija
18/21 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos kyseessä on iso yksityinen lääköriasema, jossa on kaikki palvelut sairaalaa myöten.

Vierailija
19/21 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan jonkun kakaran nuhaan tai korvasärkyyn. Mutta vanhuksen jalkakipuihin tai outoihin "pahoihin oloihin" kullä.

Itse asiassa, odottakaas vaan kun tulette vanhaksi, silloin huomaatte mitä on 3. luokan kansalainen terveysasemalla.

Vierailija
20/21 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset käy yksityisellä lastenlääkärillä, joka on kerrassaan uskomattoman taitava ja ihana lasten kanssa. Lasten ja lääkärin välille pn syntynyt todellinen luottamussuhde, ja lapset suorastaan juoksevat lääkärin ovesta sisään.

Itse sitten taas olen saanut yksityisellä etenkin gynekologilta todella tylyä ja kylmää palvelua, julkisella puolella puolestaan todella osaavaa ja lämmintä. Esimerkiksi keskenmenon yhteydessä yksityinen gynekologi totesi ultran jälkeen kylmästi, että ei enää löydy sykettä, laita housut jalkaan. Julkisella puolestaan sain vastaavassa tilanteessa aivan ihanaa palvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä