Mitä sanoja te inhoatte? Mä inhoan sanaa ''limsa''
Kommentit (941)
Sinkku.
Tulee mieleen kinkku, inkku.
Mua ärsyttää pitkät joku-sanan taivutusmuodot (esim. jollekulle), koska ne kuulostaa niin kömpelöltä. Siis esim. "sain tämän joltakulta". Puhekielessä tuon voi toki kiertää käyttämällä esineisiin/asioihin viittaavan jokin-sanan muotoja ("sain tämän joltain"), mutta jos haluan kirjoittaa vähän virallisemman kuuloisemmin ja muutkin sanat olen samassa tekstissä kirjoittanut oikein, niin en kehtaa käyttää ihmisestä virheellisesti jokin-sanaa enkä myöskään viitsi muokata koko virkettä erilaiseksi tämän ns. ongelman kiertämiseksi.
Kukkaro
Suihkutissi
Kylläkyllä
Nahkafagotti
Ottaa koppi asiasta
Sontikka
Perhepeti
Enään
Tahtotila
Kuullostaa
Mahtipontinen
Akti
Poikkis
Mieheke/vaimoke
Inhoan kun monet toimittajat eyenkin radioasemilla käyttävät sanaa "juurikin".
En jaksa kahlata koko ketjua, joten tämå on ehkä jo sanottu, mutta _napostelu_ ja _naposteltava_. Argh. Ällöttäviä sanoja.
Vieläkin kamalampi kuin limsa on LIMPSA. Se tuo mieleemi räkäklimpin. Ällöttävä on myös toinen juoma eli DRINKSU. En edes halua kuvailla, mitä se tuo mieleeni. Ja lopuksi kaikki englannin kielestä väännellyt sanat ja sanonnat tyyppiä ÖPAUTTIRALLAA.
Tuote. Tuotteet. Inhottaa tuo sievistelevä sana. Tuntuu että kieli takertuu kitalakeen kun sen sanoo.
Lähteä laukalle. Nykyään kuulee kaikkialla. Lähteny vähän laukalle tuon ilmaisun käyttö. Hyi.
Futisäiti. Miksei yhtä hyvin futisisä?
Kuulostaa aika typerältä, kun aikuinen käyttää verbiä 'seukata'. Annetaan sen olla teinien käytössä, jos sitä ylipäänsä on pakko käyttää.
Om nom nom on sietämätön.
Enään. Kukaan ei ENÄÄ kirjoita sitä oikein.
Yhdyntä. Yäk.
3. Jos sanan perusmuoto olisi "viipe", se taipuisi "viippeellä".