Mitä tykkäät jos mies käyttää kauluspaitoja, neuleita, pooloneuleita, villaisia suoria housuja ja nauhallisia nahkakenkiä?
Otsikossa kysymys ja kuvaelma. Mitä ajattelet esim. 30v miehestä joka käyttää ed. mainittuja vaatteita ihan arkena?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa kysymys ja kuvaelma. Mitä ajattelet esim. 30v miehestä joka käyttää ed. mainittuja vaatteita ihan arkena?
TylsimysKoska neuleetja poolopaidat on pappavaatteita ja villaiset housut kuluvat nopsaan.
Vippaa neuleet hittoon ja osta pari hyvää kauluspaitaa ja irtotakkia. Älä myöskään koita olla mikään Steve Jobs.
Millä tavalla housut kuluvat? Istumalla? Itsellä ei ainakaan villaiset suorat housut/flanut/chinot kulu mihinkään. Eihän niitä tietenkään pestä vaan tuuletetaan.
T. M33v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. Siisti ja kunnollinen mies on suuri plus. Vapaa-ajalla voisi kuitenkin pukeutua rennommin.
Villakankaiset housut muuten? Puhdas villakangas on huono kestämään. Villasekoite parempi valinta.
Ei villahousuilla ole pakko kontata tms. Aivan hyvin kestää käyttöä, eihän joka päivä muutenkaan olla samoilla housuilla.
Lisää kommentteja mitä tuollainen pukeutuminen herättää teissä? Kävisikö teidän mieheksi vaatetuksen perusteella? Siis lähtisittekö esim. treffeille jos mies kuvailee noin käyttämiään vaatteita?
ap
Herättää minussa mielikuvan, että kyseessä on konservatiivinen porvaristyyppi, joka ei ihmisenä kiinnosta minua. En pidä ns. klassista pukeutumista kiinnostavana, enkä yleensä kahta kertaa vilkaisisi tuolla tavalla pukeutuvaan mieheen. Konservatiivinen pukeutuminen kertoo myös konservatiivisesta arvomaailmasta, ja se ei ole minua varten.
Mä en ole ihan samaa mieltä, että pukeutuminen kuvastaisi mitään arvomaailmaa. Ei ainakaan mulla. Saatan pukeutua jonain päivänä klassisesti, toisena joihinkin rönttäkuteisiin. En pidä itseäni ainakaan konservatiivina vaikka tykkään ns. porvarillisesta vaatetyylistä. Enemmän olen liberaali ja inhoan kaikenlaista vanhanaikaista ahdasmielisyyttä. En ole myöskään rikas vaan pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
mitä ihmettä... noihan on just hienoja vaatteita miehellä? tämän palstan naisilla sit vaan homssuinen tyyli tai?
n21
Tämä on ketjun ydin. Naiset itse haluavat olla huoliteltuja ja arvostavat huoliteltua ja klassista tyyliä, naiseutta.
Miesten sen sijaan ei sovi olla miehinen klassisella tavalla, pukeutua hillityn miehekkäästi. Miehen tyyli pitäisi olla aina jotenkin sporttinen, boheemi tai sitten renttuinen. Ihmeellinen ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä ihmettä... noihan on just hienoja vaatteita miehellä? tämän palstan naisilla sit vaan homssuinen tyyli tai?
n21
Tämä on ketjun ydin. Naiset itse haluavat olla huoliteltuja ja arvostavat huoliteltua ja klassista tyyliä, naiseutta.
Miesten sen sijaan ei sovi olla miehinen klassisella tavalla, pukeutua hillityn miehekkäästi. Miehen tyyli pitäisi olla aina jotenkin sporttinen, boheemi tai sitten renttuinen. Ihmeellinen ristiriita.
en mä ainakaan halua tuollaisen tyylistä miestä. Sporttinen vaatetus arjessa on aivan kamala... eri vaatteet eri tarkoitukseen
No jaa, mun tuttavistani melkein kaikki miehet pukeutuvat jokseenkin noin, ilmeisesti kukaan ei käytä kuitenkaan villaisia housuja. Kyseessä siis akateemiset ns. ylemmät toimihenkilöt tai asiantuntijatason työntekijät. Esim. itse pidän tällaista pukeutumista miehillä hyvännäköisenä.
https://i.styleoholic.com/2016/11/09-jeans-a-navy-tweed-jacket-a-plaid-…
https://i.styleoholic.com/casual-friday-men-outfits-to-try-9.jpg
Noihan tuntuu varmaan kivoilta siellä kaapissa.
Ihan kivoja vaatteita. Oleellista kuitenkin on, millainen mies löytyy vaatteiden sisältä. Esim kaljupäinen kaulaan asti tatuoitu bodarimies noissa kuteissa vaikuttaisi olevan jonkun toisen vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. Siisti ja kunnollinen mies on suuri plus. Vapaa-ajalla voisi kuitenkin pukeutua rennommin.
Villakankaiset housut muuten? Puhdas villakangas on huono kestämään. Villasekoite parempi valinta.
Ei villahousuilla ole pakko kontata tms. Aivan hyvin kestää käyttöä, eihän joka päivä muutenkaan olla samoilla housuilla.
Lisää kommentteja mitä tuollainen pukeutuminen herättää teissä? Kävisikö teidän mieheksi vaatetuksen perusteella? Siis lähtisittekö esim. treffeille jos mies kuvailee noin käyttämiään vaatteita?
ap
Jos mies on muuten mieleinen, toki.
Kavaljeereissani on tyylillä rokahtavia, klassisia ja urheilullisia nörttejä.
Hyvin monen tyylin edustajia, mutta kaikki itsestään huolehtivia.
Kunhan ei käytä niitä sänkyhommissa niin saa pukeutua, kuten itse kokee mukavaksi. Kauluspaita voisi toki olla aika kinky sängyssäkin.
N29
Ai, suatana, piti katsoa Mission Impossible Rogue Nation ihan vain mustaan poolopuseroon pukeutuneen Sean Harrisin takia (aka pahis Solomon Lane). Minä, joka kuolen tylsyyteen moisten 'action'pläjäysten aikana. Ne ovat unettavan tylsiä. Ja kun pääosassa on H-woodin epäuskottavin 'kovis', Tomppa, jolla ei ole ollut kanttia edes tulla ulos kaapista, saati sitten muuhun säröä vaativaan. Mut kelasin kaiken muun yli ja katsoin vain Harrisin kohtaukset. Tyylikkäin pahis sitten Benedict Cumberbatchin esittämän Khanin Star Trekissä.
Juu, kyllä, mutta pukeutumisessa tulee olla joku juju, joka tekee miehestä kiinnostavan. Esim. lasit, erikoinen kello, hyvin leikattu tukka, hieno laukku, kiva huivi, hauska hattu.. Muuten näyttää vain papparaiselta.
Tuon tyyppinen pukeutuminen on ihan joka juntusen juttu ruotissa. Mieheni on sieltä kotoisin ja kyllä siellä käydessä aina silmä lepää paikallisissa miehissä. Harmi, että mieheni on omaksunut suomalaisen hällä väliä hupparilookin salakavalasti viime vuosien aikana. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n21
Klassisen tyylinen mies on Suomessa joko vanhanaikainen tai itsekeskeinen. Eikä miehen "sovi" välittää ulkonäöstään kovin paljon.
Olisiko tämä venäläisvaikutusta, mutta lisättynä Suomen vaatimattomuutta korostavaan tyyliin. Kävin taannoin Pietarissa ja yllättävän huolimattomasti myös sikäläiset miehet pukeutuvat kun taas naiset ja erityisesti teinitytöt pitivät klassista tyyliä.
Kuvailusta tuli mieleen romani mies.
Pienillä jutuilla voi tehdä eron, onko tosi tyylikäs vai pappamainen. Pitää olla kantajalleen sopivat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa arkkitehdilta. Miksen tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja vaatteita. Oleellista kuitenkin on, millainen mies löytyy vaatteiden sisältä. Esim kaljupäinen kaulaan asti tatuoitu bodarimies noissa kuteissa vaikuttaisi olevan jonkun toisen vaatteissa.
Mun mielestä taas siinä olisi jotain kuumaa arvoituksellisuutta. Pukumiehen rajumpi nuoruus? Tekisi mieli tietää minne saakka niitä tatuointeja riittää. Mutta minä nyt olen heikkona tyylikkäisiin miehiin, myös kaljuihin, ja lihaksikkaisiin. Kaikki yhdessä saa näköjään polvet veteliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos housut vaihdetaan farkuiksi ja kengät tavalliseksi niin paras tyyli miehelle. Rento, muttei kuitenkaan mikään lökäpöksy ja liekkihuppari.
Mitkä ovat "tavalliset kengät"? Laitatko linkkiä mielestäsi hienoista.
Ja miksi farkut jokapaikkaan? Ravintolaan, teatteriin, pienimuotoisiin juhliin? Aina vaan farkut, tai sitten se musta puku?
Voisiko tähän joku laittaa esimerkkejä mitä miehelle päälle jos farkut ja "rentopaita" olisi liian vähän, mutta puku vähän liikaa?
Ei kannata ryhtyä kikkailemaan. Tällainen perussuomalainen krapula-aamupäivän lookki on aina rento sekä tyylikäs.
https://i.pinimg.com/originals/76/3e/e1/763ee1a7f70798f3e04c8d3fec8acd6…
https://cdn.lookastic.com/looks/bomber-jacket-zip-neck-sweater-dress-sh…
https://i.pinimg.com/736x/3e/5f/93/3e5f93254f22adce1f544e2a532d2e92--fr…
http://i65.tinypic.com/2iia33a.jpg
Tuolleen suomalaiset miehet on pukeutunu aina vaarista kosseihin. Ja tulevat pukeutumaankin.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä, mutta pukeutumisessa tulee olla joku juju, joka tekee miehestä kiinnostavan. Esim. lasit, erikoinen kello, hyvin leikattu tukka, hieno laukku, kiva huivi, hauska hattu.. Muuten näyttää vain papparaiselta.
Tuon tyyppinen pukeutuminen on ihan joka juntusen juttu ruotissa. Mieheni on sieltä kotoisin ja kyllä siellä käydessä aina silmä lepää paikallisissa miehissä. Harmi, että mieheni on omaksunut suomalaisen hällä väliä hupparilookin salakavalasti viime vuosien aikana. 😅
"erikoinen kello" tai "hauska huivi" kuulostaa juntilta, siltä että halutaan pukeutua klassisen miehekkäästi mutta sitten räväytetään jollain jääkiekon kokoisella erikoiskellolla tai värikkäällä huivilla. Eli jos klassisella tiellä haluaa pysyä, on parasta ymmärtää klassiset elementit.
Italialainen mieheni pukeutuu tuohon tyyliin vapaa-ajallaan, tosin käyttää farkkuja tai kangashousuja. Töissä joutuu pitämään pukua.
Oikein tyylikkäältä näyttää.