Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tulenkohan saamaan kelalta takuuvuokran vai ei kokemuksia?

Sotapaavi
11.08.2017 |

oletko hakenut itse ja et olekaan saanut?

http://www.kela.fi/toimeentulotuki-vuokravakuudet

muutan huomattavasti isompaan asuntoon eli yli 60 neliöiseen kun entinen oli 30 n, vuokra on 800 paikkeilla ja entisessä alle 400 e, mutta se olikin opiskelija asunto ja minun oli pakkoo saada asunto, kaupungilta en ole saanut asuntotarjousta ja yksiötkin maksaa vähintään 700 e kuussa ellei enempi pääkaupunkiseudulla

tuossa sanotaan ettei takuuvuokraa makseta jos muuttaa kalliimpaan asuntoon

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuokravakus myönnetään, jos sinun on pakko muuttaa ja asunnottomuus uhkaa. 

Tässä tarkoitetaan mukavuussyistä isompaan muuttavia. 

Vierailija
2/33 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luulisi, kun en ole saanut asuntoa kaupungiltakaan (hki-vantaa-espoo) ja käytännösssä minun on pakko muuttaa kalliimpaan, ei yksiötä saa alle 700 e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muutat muualta pääkaupunkiseudulle? Nykyinen asunto lähtee alta? Eli mikä on muuton syy? 

Vierailija
4/33 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ihan pakkomuutto, eli et tuossa aikaisemmassa enää pystynyt asumaan?

Vierailija
5/33 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin helsingin puolella ja opiskelija asunnossa, vuokrasuhde loppuu eikä voi jatkaa

Vierailija
6/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänänä tuli päätös: "

Maksusitoumusta vuokravakuuteen ei voida myöntää, koska uuden

asunnon vuokra ylittää paikkakuntasi kohtuullisen vuokran

normin."

on tuo perseestä, siis otin asunnon minkä ensin sain yksityiseltä joka on 800 e/kk

minne olisin voinut muuttaa sitten kun kunta ei ole tarjonut asuntoo?

Vierailija
7/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no teen valituksen jos se menee läpi

Vierailija
8/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain muuttokehotuksen liian kalliin asunnon takia. No kysyin sitten, että saanko muuttoavustusta naapurikaupunkiin muuttamiseen, siellä kun on enemmän edullisia asuntoja. Vastaus oli tyly, et saa koska et muuta työn tai opiskelun takia. Nyt olen sitten nalkissa kunnes saan itse vuokravakuuden ja muuttokulut kokoon, eli en varmaan ikinä. 

Vierailija
9/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

väheneeköhän tuo sossun tuki jos en saa halvempaa asuntoa? voinhan mä hakee kunnalta mutta ei sitä oo tullut nytkään eli ei oo mun syy, vai meneekö koko sossun tuki kokonaan sitten ei kai se voi olla noin?

Vierailija
10/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran suuruudesta puheenollen. Jos vuokranantaja sisällyttää vedes hinnan vuokraan, sitä ei huomioida veden hintana, vaan se on nostamassa sitä vuokraa. Jos vesilaskut tulevat erikseen, ne eivät nosta vuokraa ja ne myös huomioidaan toimeentulotukilaskelmassa. Ihan helvetin epäreilua, sillä eihän se vuokranantaja ilmaiseksi sitä vettä jaa, vaan se hinta on mukana vuokrassa vaikkakin erittelemättä. 

Vierailija
11/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi saada takuuvuokrasi Kelalta? Miksi!

Vierailija
12/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syy siihen, ettet maksa vuokraasi itse?

Vierailija
13/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Helsingistä saa yksiöitä alle 700.

Vierailija
14/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy joka kuukausi naapureitasi keräämässä rahat takuuvuokraan. Kyllä ne sen maksaa, ja maksaahan ne sen muutenkin verojen muodossa.

Vierailija
15/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syy siihen, ettet maksa vuokraasi itse?

varmaann se että sossu on kyllä valtakunnallinen rikosllisjärjestö, eivät suostu maksamaan vuokratakuuta koska asunto on liian iso ja vuokra liikaa, höh kaupunki ei antanut asuntoo niin otin sen minkä sain

niin ei oo töitä ja mistä yhtäkkiä sais töitä , opinnot loppui keväällä ja tuskin sille alalle oon menossa eli en saa töitä

Vierailija
16/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kasvattako enää tällaisia lapsia, kiitos!

Vierailija
17/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nuorisosäätiöltä hakenut? Minä sain sieltä nopeasti asunnon, helsingistä uuden ja hienon yksiön jossa vuokra 550€. Jakavat asuntoja tarveharkinnalla, joten sinullakin voisi olla hyvät saumat saada nopeastikkin

Vierailija
18/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko nuorisosäätiöltä hakenut? Minä sain sieltä nopeasti asunnon, helsingistä uuden ja hienon yksiön jossa vuokra 550€. Jakavat asuntoja tarveharkinnalla, joten sinullakin voisi olla hyvät saumat saada nopeastikkin

en ikää on jo kohta 46 v

ei ole minun syy jos vantaan kaupunki, hki tai espoo ei anna asuntoa, vaikka luottotiedot on kunnossa ja jään asunnottomaksi

Vierailija
19/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain muuttokehotuksen liian kalliin asunnon takia. No kysyin sitten, että saanko muuttoavustusta naapurikaupunkiin muuttamiseen, siellä kun on enemmän edullisia asuntoja. Vastaus oli tyly, et saa koska et muuta työn tai opiskelun takia. Nyt olen sitten nalkissa kunnes saan itse vuokravakuuden ja muuttokulut kokoon, eli en varmaan ikinä. 

Otat yhteyttä kunnan asumisneuvojaan ja teet mitä hän pyytää. Näin saat lausunnon, että etsit edullisempaa vuokra-asuntoa ja kela maksaa yli sallitun normin. Joko saat halvemman asunnon tai jäät omaasi, mutta toimeentulotukea ei leikata.

Vierailija
20/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei se mitään, maksan visallani sitte takuvuokran saanpahan itse rahat takaisin joskus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan