Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tulenkohan saamaan kelalta takuuvuokran vai ei kokemuksia?

Sotapaavi
11.08.2017 |

oletko hakenut itse ja et olekaan saanut?

http://www.kela.fi/toimeentulotuki-vuokravakuudet

muutan huomattavasti isompaan asuntoon eli yli 60 neliöiseen kun entinen oli 30 n, vuokra on 800 paikkeilla ja entisessä alle 400 e, mutta se olikin opiskelija asunto ja minun oli pakkoo saada asunto, kaupungilta en ole saanut asuntotarjousta ja yksiötkin maksaa vähintään 700 e kuussa ellei enempi pääkaupunkiseudulla

tuossa sanotaan ettei takuuvuokraa makseta jos muuttaa kalliimpaan asuntoon

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain muuttokehotuksen liian kalliin asunnon takia. No kysyin sitten, että saanko muuttoavustusta naapurikaupunkiin muuttamiseen, siellä kun on enemmän edullisia asuntoja. Vastaus oli tyly, et saa koska et muuta työn tai opiskelun takia. Nyt olen sitten nalkissa kunnes saan itse vuokravakuuden ja muuttokulut kokoon, eli en varmaan ikinä. 

Otat yhteyttä kunnan asumisneuvojaan ja teet mitä hän pyytää. Näin saat lausunnon, että etsit edullisempaa vuokra-asuntoa ja kela maksaa yli sallitun normin. Joko saat halvemman asunnon tai jäät omaasi, mutta toimeentulotukea ei leikata.

niin no periaatteessa sisi käytännössä asun nyt helsingin puolella, ja muuttaisin vantaan puolelle ihan mielelläni, tai ainakin asunto oliis nyt sieltä ja paremmin sieltä kai asunnon saa

Vierailija
22/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotapaavi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko nuorisosäätiöltä hakenut? Minä sain sieltä nopeasti asunnon, helsingistä uuden ja hienon yksiön jossa vuokra 550€. Jakavat asuntoja tarveharkinnalla, joten sinullakin voisi olla hyvät saumat saada nopeastikkin

en ikää on jo kohta 46 v

ei ole minun syy jos vantaan kaupunki, hki tai espoo ei anna asuntoa, vaikka luottotiedot on kunnossa ja jään asunnottomaksi

Kannattaa katsella kimppakämppiä yms sitten edes väliaikasena ratkaisuna. olen myös ollut hetken asunnottomana kun ei ollut varaa yksityiselle, ikävä kyllä niitä kaupungin kämppiä ei vaan millään riitä kaikille tarvitseville. Olikohan joku 5% hakijoista jotka asunnon saavat. Voisit ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon jos pääsisit henkilökohtaisemmin juttelemaan tuosta uuden asunnon vuokravakuudesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myönnettiin, perusteluiksi annoin sen että saan lapsen ja tarvitsen enemmän tilaa (yksiöstä kaksioon) ja plussana vielä turvallisuuden (kerran jo kaatunut portaikossa epilepsiakohtauksen takia joten muutto kerrostalosta rivariin).

Vierailija
24/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no kyllä mä saan sen kahden kuun takuuvuokran jotenkin visalla häärittyä kasaan jos sitä ei tarvita heti kokonaan

mutta en tiedä miten pitkään sossu komppa jos ei löydy pienempää

on se röyhkeetä että on kyse lopulta vain 100 euron erosta ja pitäs ruveta taas muuttamaan, on se vuokranantajaa kohtaakin tympeetä käytöstä

ees taas muuttoa ja pienempi asunto ja 100 e vain halvempi tulee kuitenkin olemaan

ehkäpää sossun agentit vähentää sossua vaan osan sitten eikai ne voi kokonaan ottaa sossua poiskaan? se olisi jo MURHA!

Vierailija
25/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotapaavi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko nuorisosäätiöltä hakenut? Minä sain sieltä nopeasti asunnon, helsingistä uuden ja hienon yksiön jossa vuokra 550€. Jakavat asuntoja tarveharkinnalla, joten sinullakin voisi olla hyvät saumat saada nopeastikkin

en ikää on jo kohta 46 v

ei ole minun syy jos vantaan kaupunki, hki tai espoo ei anna asuntoa, vaikka luottotiedot on kunnossa ja jään asunnottomaksi

Kannattaa katsella kimppakämppiä yms sitten edes väliaikasena ratkaisuna. olen myös ollut hetken asunnottomana kun ei ollut varaa yksityiselle, ikävä kyllä niitä kaupungin kämppiä ei vaan millään riitä kaikille tarvitseville. Olikohan joku 5% hakijoista jotka asunnon saavat. Voisit ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon jos pääsisit henkilökohtaisemmin juttelemaan tuosta uuden asunnon vuokravakuudesta

ei mun kamat mahdu kenenkään asuntoon enkä rupee kenenkään tuntemattoman kanssa kyllä asumaan se on selvä eihän siellä voi edes pitää meteliä eli rukoilla ja huudattaa musaa tai piereskellä

onhan noita kaikkia asuntoa tarjoavia paikkoja mutta kun ei ole töissä niin tulorajat estää saamasta asunnon, vaikka asunnon voisi maksaakin ihan hyvin , tyhjiä asuntoja varmaan kaupunki täynnää ja tietty maahanmuuttajat saa heti asunnon sehän on selviö

Vierailija
26/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotapaavi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syy siihen, ettet maksa vuokraasi itse?

varmaann se että sossu on kyllä valtakunnallinen rikosllisjärjestö, eivät suostu maksamaan vuokratakuuta koska asunto on liian iso ja vuokra liikaa, höh kaupunki ei antanut asuntoo niin otin sen minkä sain

niin ei oo töitä ja mistä yhtäkkiä sais töitä , opinnot loppui keväällä ja tuskin sille alalle oon menossa eli en saa töitä

Niinku että olet valmistunut mutta työnteko ei niinku kiinnosta?

Mitäpä jos ratkaisisit tuon asunto-ongelmasi vaikka ihan itse. Onhan sinut ilmaiseksi koulutettu, aikuinenkin vissiin olet ja nainenkin kai vielä niin että naisenergiaakin pitäisi olla niin että otappas nyt vaan itse nyt vastuu omasta elämästäsi. Niin me muutkin tehdään.

Vierailija
27/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään Oikotiellä on useita asuntoja alle 800. 500 alkaen...Eli kyllä tuo 800 on aika öky jo...Itselläni oli kaksi vuotta sitten kaksio merenrannalla Pikkuhuopalahdessa (yksityinen) 850e/kk...

Vierailija
28/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos yritänmuuttaa syksyksi sitten tuohon isompaan ja haen ruoat ruokajonosta, jos en saa kaupungilta asuntoo pienempää niin ei oo mun ongelma sossun ongelma se on

Vierailija
29/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkohan olet tämän asunnon saanut? Tällä hetkellä myös Nuorisosäätiöllä on hirvittävät ruuhkat pieniin ja edullisiin asuntoihin. Ihan kuten kaikkialla muuallakin pk-seudulla. Ruuhka helpottanee loppuvuotta kohden, mutta juuri nyt uudet opiskelijat hakevat asuntoja ja asumistukiuudistuksen takia pariskuntia sekä kämppiksiä muuttaa erilleen.

Nuorisosäätiö tosin antaa asuntonsa ensisijaisesti työelämässä oleville, mutta myös työssäkäyvä opiskelija voi heiltä saada asunnon.

Vierailija
30/33 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tein oikaisuvaatimuksen perustelleen sillä että oli  pakko saada asunto , niin sainkin heti oikaisunn ja kela maksaakin kahden kkden vuokraatakuun! oli vä hakee oikaisua, vaikka nyt 33 kkdessa vaaaditaankin etsimään halvempaa suntoa kunnalta, no toivon etten saa niin saan pitää tuon isomman asunnon (:

Vierailija
31/33 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kkdessa siis

Vierailija
32/33 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitiltää otetaankin vain 800 e perintöveroa! Jippii selviän sossulla syksyn, ei tiedä vaikka saisi töitä

Vierailija
33/33 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuo systeemi nyt menee, siis saan marraskuulle saakka täydet asuntotuet oli asunto 800 e tai 675 on asuntotuki se 393 e, ja täydet sossun tuet eli 375 e, sen jälkeen pitäs olla peruste sille miksi en ole hankkinut isompaa asuntoo tai saanut, no oon hakenut kaupungilta en oo saanut ja tuskin otankaan

kysymys tietäjille

1) jos saan asunnon ja en ota pienempää (kuka tässä nyt heti muuttaa pienenmpään kun just on  muutto), mitä on seurauksena? vähennetäännkö sitä sossun tukea tuon asunnon normikoon mukaan eli 125 euroo? vai lakkaako sossu muka kokonaan, eikai se niin voi olla?

ei se mua haittaa jos saan 125 e vähempi sossun tukee kuussam kyllä sillä 400 eurollakin pärjää, muuten kai jää 500 e

2) jos en saaa edes asuntoo sossu kai on normaali eli 375

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä