Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 23v nainen ja lopetan tänään tupakan. Tule motivoimaan minua ja kertomaan, miksi enää tänään ei kannata ottaa!

Vierailija
11.08.2017 |

Lopetan tänään kuin seinään. Haluan aloittaa terveelliset elämäntavat, paljon liikuntaa ja terveellistä ravintoa. Tupakka saa jäädä. Tiedän, että pitäisi ''vähentää'' asteittain, mutta mulle joko kaikki tai ei mitään, eli tässä tapauksessa ei yhtään tupakkaa. Olen sellainen ihminen, että täytyy vaan heti tehdä se mihin lopputuloksena pyrkii.

Nyt toivon motivointia, miksi mun ei enää tänää kannata retkahtaa vaikka mieli sattuisi tekemään. :) Kiitos!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse tupakkaa mihinkään. Et tarvitse sitä. Itsekin olen ex-tupakoitsija ja lopetin 22-vuotiaana. 

Vierailija
42/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt ollut 1,5 kk ilman ja olen päättänyt etten siihen myrkkyyn enää koske!

Ei tarvi kärsiä tupakkayskästä ja pahimmat vieroitusoireet ovat jo takanapäin. Treenitkin kulkee paljon paremmin kun saa happea kunnolla.

Tsemppiä sullekkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on oikein oiva aika lopettaa. 2v ei ole paljon. Lopeta nyt niin voit pitää tupakointia lähinnä nuoruuden tyhmyytenä.. :)

Vierailija
44/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakkanaiset näyttää tyhmältä ja haisee pahalle

iho huononee pian ja ääni käheä

Vierailija
45/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7e!

7x365=2555 euroa vuodessa. Keksit varmaan tuolle rahalle muutakin käyttöä.

Vierailija
46/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno päätös. Itse poltin viimeisen röökini viime vuoden kesäkuussa.

M23

Vierailija
47/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saattaisin kiinnostua sinusta jos olet (ja jos itse olisin) sinkku. Polttavan ihmisen kanssa en viitsisi edes lähteä treffeille.

Vierailija
48/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta laakista ja syö nikotiinipurkkaa. Koulun suosituin ei voi olla, jos haisee iljettävälle kuin tuhkakuppi. Tupakointi on myös erittäin tyhmän (ei fiksun! ) näköistä. Kannattaa myös lopettaa , jos pappa ei betaalaa. Röökiaski maksaa pian 7 euroo ja siinä menee äkkiä etelänmatkan verran rahaa tuuleen.

Vierailija
49/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetan tänään kuin seinään. Haluan aloittaa terveelliset elämäntavat, paljon liikuntaa ja terveellistä ravintoa. Tupakka saa jäädä. Tiedän, että pitäisi ''vähentää'' asteittain, mutta mulle joko kaikki tai ei mitään, eli tässä tapauksessa ei yhtään tupakkaa. Olen sellainen ihminen, että täytyy vaan heti tehdä se mihin lopputuloksena pyrkii.

Nyt toivon motivointia, miksi mun ei enää tänää kannata retkahtaa vaikka mieli sattuisi tekemään. :) Kiitos!

Onneksi olkoon hyvästä päätöksestä! Itse lopetin myös kerralla. Se kriittisin vaihe itsellä oli ensimmäinen vuorokausi. Tiesin, että jos pystyn sen olemaan polttamatta, on jatko helpompaa.

Jos mietit retkahtamista, ajattele että jo tekemäsi työ menee hukkaan ja että retkahtaminen vain viivyttää väistämätöntä, eli lopullista tupakasta luopumista. Mikset siis lopettaisi nyt, vaikka se hetken saattaa kirpaistakin.

Mitä nopeammin lopetat kokonaan, sitä nopeammin pääset nauttimaan savuttomasta elämästä. Kannattaa keskittyä kaikkeen siihen hyvään mitä tupakoimattomuus mukanaan tuo. Olet niin nuorikin vielä, että juuri nyt on paras aika satsata omaan terveyteen ja hyvinvointiin.

Itseäni auttoi ensimmäisinä päivinä myös tieto. Luin kaikista hyödyistä joita tupakoinnin lopettaminen tuottaa ajan myötä ja se oli suuri tsemppari ja niitä "merkkipaaluja" halusin saavuttaa. Laitan tähän viestini loppuun mainitsemani listan ja toivotan vielä tsemppiä, pystyt siihen!

"Tupakoinnin lopettamisen terveyshyödyt

20 minuutin kuluttua

• verenpaine laskee

• sydämen syke tasoittuu

• käsien ja jalkojen lämpötila paranee

1 vrk:n kuluttua

• häkä häviää elimistöstä

• keuhkot alkavat puhdistua

• sydänkohtauksen riski alkaa laskea

2 vrk:n kuluttua

• nikotiini on poistunut elimistöstä

• haju- ja makuaisti terävöityvät

3 vrk:n kuluttua

• keuhkojen toiminta paranee ja hengittäminen helpottuu

• keuhkoputkien supistustila lakkaa

2 viikon - 3 kuukauden kuluttua

• elimistön verenkierto paranee

• käveleminen ja juokseminen helpottuu

• energisyys lisääntyy

3 - 9 kuukauden kuluttua

• yskä, vinkuva hengitys ja hengitysvaikeudet vähenevät

• keuhkojen toiminta edelleen paranee

1 vuoden kuluttua

• sepelvaltimotaudin riski puolittuu

5 vuoden kuluttua

• sydänkohtauksen ja sydänkuoleman vaara on vähentynyt

puoleen tupakoitsijaan verrattuna

• aivoverenkierron häiriöiden riski laskee samalle tasolle kuin tupakoimattomilla

10 vuoden kuluttua

• keuhkosyövän riski vähenee puoleen tupakoitsijaan verrattuna

• sepelvaltimotaudin riski on samalla tasolla kuin jos ei olisi

lainkaan tupakoinut

HDL- eli ns.hyvän kolesterolin pitoisuus suurenee nopeasti tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Vuosien tupakoimattomuus parantaa ahtautuneita verisuonia.

Tupakoinnin lopettaminen vähentää koettua stressiä ja kohentaa unen laatua ja sen kestoa."

Lähde: http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/lopettaminen_kannatt…

Vierailija
50/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut hengityselimistä ja tutustunut tarkemmin niiden toimintaan. Tavoitteena se, että haluan tietää miten ne toimivat ja järkyttyä siitä, että miksi lähden kiusaamaan näiden elinten hienoa keholle välttämätöntä toimintaa. Tämän huomaan myös auttavan. Olen kiinnostunut ihmisen anatomiasta, ja tutustunut ihmiskehoon jo aiemminkin. Kyllä siinä alkaa tuntemaan kaikenlaisista huonoista elintavoista syyllisyyttä. Ihmiskeho on aivan uskomatonja kaikki elimet tekevät älyttömän hienoa ja tärkeää työtä.

Ap

Vierailija
51/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi oli seksikästä viimeks 60-luvulla.

Vierailija
52/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon viestin 49 kirjoittaja! Minusta tuntuu, että tupakka ei sittenkään ole helpottanut stressiä vaan nimenomaan itse aiheuttanut stressiä. Siis tupakointi aiheuttaa minulle stressiä. 

Ap

Vierailija
53/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopetat sauhuttelun, saatan olla joskus sun mies ;)

Röökaaminen on nykyään noloa ja vanhanaikaista. Uskon, että esim. paljon naurettu tupakoiden piilottaminen kaupoissa on oikeasti vaikuttanut nuorten tupakointiasenteisiin.

Vierailija
54/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon viestin 49 kirjoittaja! Minusta tuntuu, että tupakka ei sittenkään ole helpottanut stressiä vaan nimenomaan itse aiheuttanut stressiä. Siis tupakointi aiheuttaa minulle stressiä. 

Ap

Toivottavasti viestistäni on jotain apua lopettamisen tiellä. :)

Itseäni tupakointi stressasi myös. Piti miettiä milloin pääsee tupakalle tai jos tupakat yllättäen loppuivat niin tietysti piti äkkiä päästä ostamaan uusi aski. Se jatkuva huono omatunto polttamisesta, sairastumisen pelkääminen ja se myrkky kehossa itsessään oli kaikki hirveän stressin aiheuttajia.

Joskus ajattelin, että en ikinä onnistu lopettamaan mutta tänä päivänä taputan itseäni selkään siitä päätöksestä, että kerrankin päätin pysyä kovana ja todella katsoa kuinka pitkälle tahdonvoima kantaa.

Se oot sinä vastaan tupakka, ja sä päätät kumpi voittaa. Mä liputan sun puolesta!

T: 49

Vierailija
55/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa sana parodontiitti tai hampaiden kiinnityskudoskato/-sairaus.Eli kyseessä tilanne,jossa hampaiden luukiinnitys karkaa.Hampaista tulee sen näköiset kuin olisivat kasvaneet ikenestä ulos.Heiluvat lopulta kuin heinäseipäät.Tila aiheuttaa jatkuvan tulehduksen suuhun.Lähes varma suusairaus tupakoitsijalla.

Yleensä tupakoitsijoiden terveyshaittoina puhutaan kaikesta muusta ja unohdetaan suu ja hampaat.En toki lukenut ketjua.

Hieno päätös!Voimia!Muista,että yksikin vähemmän päivässä on 7 vähemmän viikossa,14 kahdessa viikossa jne.Kaksi vähemmän päivässä on 14 vähemmän viikossa jne.Kaikella on merkitystä!

Vierailija
56/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske rahat mitä säästät,pistä sivuun ja tee niille suunnitelmia;:haaveiden matka,merkkilaukku yms.

Vierailija
57/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tupakan aiheuttamaa löyhkää.

Minä voin pahoin, kun joku polttaa lähistöllä, joten kauppojen ovensuut, katosten alla olevat paikat ja bussipysäkit ovat kaameita paikkoja, koska aina jonkun tupakka haisee lähellä.

Keltaiset hampaat ja kädet eivät kaunista ketään, tupakka ruttaa ihoasi ja sinulle tulee hassuja ryppyjä suusi ympärille. Haiset erittäin pahalle ja vaatteesi haisevat jne., vaikka polttaisit vain ulkona.

Vierailija
58/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin tupakoinnin kerrasta, päätöksellä: en polta ikinä enää yhtään savuketta! Jos olisin ryhtynyt lakkoon, se olisi jossain vaiheessa varmasti pettänyt.

Päätöstä helpotti samanaikainen lopettaminen miehen kanssa ja päätös hankkia ensimmäinen lapsi. Ehdinkin olla polttamatta lähemmäs vuoden ennen kuin tulin raskaaksi. Muistan vielä, miten viikkoa ennen laskettua aikaa pystyin kiipeämään ison vatsani kanssa neljänteen kerrokseen portaat helpommin kuin tupakoidessani ( hoikkana ja keveänä).

Tupakoinnin lopettaminen on elämäni paras päätös!

Vierailija
59/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös!!

Itse jäin tosin koukkuun nikotiinipurkkaan mikä nyt kuitenkin on paljon parempi kuin tupakointi.

Minusta kaikkein kamalinta oli se että yritin polttaa lapsiltani salassa (vanhempi tyttäreni inhosi tupakointiani yli kaiken) ja haisin tupakalle lasten seurassa. En vaan kestänyt ajatusta siitä että haisen tupakalle ja pidän samalla vauvaa sylissäni.

Lisäksi keuhkoahtaumatauti ahdisti. Luun myös jostain että jo yksi tupakka tuhoaa hirmusti esim c-vitamiinia eli siis yksi savuke voi melkein mitätöidä koko päivän c-vitamiini annostuksen mikä vaikuttaa esim. Ihon rypistymiseen. Ja tietysti kaikki se muu vaikutus elimistöön/terveyteen (syöpäriski jne)

Vierailija
60/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tupakoinnin loppuvaiheissa tarve tarkkailla tupakoivia ihmisiä, esim. bussipysäkellä tai kaduilla. Huomasin, ettei joukossa ollut koskaan yhtäkään sellaista ns. "fiksun näköistä", jollaiselta itseni mieluiten haluaisin muiden silmissä näyttävän. Aloin nähdä, etenkin tupakoivat naiset, melkein kassialmoina. En kehdannut enää polttaa julkisesti. 

Tottakai oli muita, painavampia syitä vaikka kuinka paljon, kuten terveys ja raha, mutta kyllä tämä sosiaalinen syy oli myös merkittävä.

Onnea siis, AP, et voi muuta kuin voittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi