Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 23v nainen ja lopetan tänään tupakan. Tule motivoimaan minua ja kertomaan, miksi enää tänään ei kannata ottaa!

Vierailija
11.08.2017 |

Lopetan tänään kuin seinään. Haluan aloittaa terveelliset elämäntavat, paljon liikuntaa ja terveellistä ravintoa. Tupakka saa jäädä. Tiedän, että pitäisi ''vähentää'' asteittain, mutta mulle joko kaikki tai ei mitään, eli tässä tapauksessa ei yhtään tupakkaa. Olen sellainen ihminen, että täytyy vaan heti tehdä se mihin lopputuloksena pyrkii.

Nyt toivon motivointia, miksi mun ei enää tänää kannata retkahtaa vaikka mieli sattuisi tekemään. :) Kiitos!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se, kun kävin keuhkosairaiden osastolla työharkassa! Eipä oo sen jälkeen tullu otettua! :D

Vierailija
2/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrasta kannattaa vetää poikki. Vähentäminen pitkittää vain vieroitusoireita. Voit myös käyttää apuja (purkka tai tabletit) mutta varo ettet jää koukkuun niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos sun tekee mieli, käy lukemassa niistä haittavaikutuksista. 

t: itsekin tupakoitsija

Vierailija
4/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaminen on kivaa ja sillä saa kavereita. Itse en lopeta ikinä ja olen koulun suosituin.

Vierailija
5/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on pitkä elämä edessä, etkä tahdo kuluttaa sitä taistelussa tupakkaa vastaan. Kannattaa siis lopettaa jo nyt, niin elämääsi mahtuu muutakin. Tunnen ihmisiä, jotka ovat lopettaneet nuorena ja he eivät eläisi enää, jos olisivat jatkaneet. Heillä on ollut taipumusta hengitystievaivoihin. Nuorena tupakkayskä ja vanhana, vaikkakin tupakoimattomana, astmaa, allergioita yms hengitysteissä. Elävät lääkityksellä suht hyvää elämää. Harvalla on sellaiset geenit, että tupakan kanssa eläisi vanhaksi.

Vierailija
6/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin, tosin vasta 42-vuotiaana poltettuani sitä ennen 25 vuotta. Elämäni paras päätös, ehdottomasti. Tupakoinnin seurauksista kärsin nyt, varhainen menopaussi ja osteoporoosi. Oma vika. Tupakan myrkyt eivät useinkaan sairastuta heti vaan viiveellä. Astma parani kun lopetin. Tsemppiä, alussa on vaikeaa.

Vierailija
7/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2133232 kirjoitti:

Polttaminen on kivaa ja sillä saa kavereita. Itse en lopeta ikinä ja olen koulun suosituin.

Tupakka on tosi paljon vähentynyt ikäisteni keskuudessa. Minua on jo kauan nolottanut tupakan polttaminen, ja poltan sitä aina jossain ''salaa''. 

Ap

Vierailija
8/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2133232 kirjoitti:

Tupakka on tosi paljon vähentynyt ikäisteni keskuudessa. Minua on jo kauan nolottanut tupakan polttaminen, ja poltan sitä aina jossain ''salaa''. 

Ap

kiva juttu, mutta olen koulun suosituin tupakoinnin ansiosta. Ihana juttu.

Vierailija
9/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho.

Vierailija
10/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin sähköröökiin jota sauhuttelin about vuoden ja sitten lopetin kokonaan. Sähköröökin lopettaminen oli todella paljon helpompaa mitä tupakan todennäköisesti olisi. Sähkön lopetus ei aiheuttanut oikeastaan mitään oireita.

Vierailija
11/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sähkörööki. Siinä vaiheessa, kun haju- ja makuaisti palautuu, ja maistat ruokien maut selvästi ja haistat röökaajan kassajonossa, niin paluuta savulliseksi ei enää ole (Haisinko minä oikeasti tuolle?!)

Vierailija
12/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tähtää jossain vaiheessa elämää puolimaratonille ja haluaisi opiskella joko hoitajaksi tai lääkäriksi, että siinäkin mielessä taitaa olla nikotiiniriippuvuuden aika lähteä.. :D

Ap

Vierailija
13/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin sähköröökiin jota sauhuttelin about vuoden ja sitten lopetin kokonaan. Sähköröökin lopettaminen oli todella paljon helpompaa mitä tupakan todennäköisesti olisi. Sähkön lopetus ei aiheuttanut oikeastaan mitään oireita.

Tein samoin. Toimi! Ei juuri mitään oireita lopetuksen yhteydessä.

Vierailija
14/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat päätökset toimivat vain harvoilla ja motivointi ja motivaatio pitää tosiaa löytää. Jokainen tupakoija tietää terveyshaitat tai rahanmenon joten ne ovat huonoaja motivaation lähteitä. Monelle lapsen saaminen on riittävän suuri syy muutokseen.

Voit tietysti kokeilla esim. tupakkarahojen säästämistä ja käytät ne johonkin mitä ole pitkään halunnut. Motivaation voit myös löytää vaikka jostakin urheilusuorituksesta tms.

Nikotiini tuotteita ei kannata käyttää muuta kuin ihan tiukassa paikassa koska fyysisesti oireet häviävät muutamassa päivässä mutta henkisesti voi olla paljon vaikeampaa.

Kun itse lopetin soin raakoja porkkanoita kun teki mieli tupakkaa ja kävin monta kertaa päivässä kävelyllä. Nyt ilman yhtäkään savua jo yli 13 vuotta.

Vierailija
15/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele kuvia röökikeuhkoista ja mieti samalla mitä kaikkea saisit tappajaan menevällä rahalla. Itse lopetin parikymmentä vuotta sitten. Ensin vähensin niin, että vain viihteellä poltin. Mutta onnistuihan se kokonaankin saada elämästä pois, tästä nykyisin niin terveestä. Ei se "kylmä kalkkuna" nyt niin kauan kestä, ettei hermo pitäis. Ja tosiaankin, kun mitä ilmeisimmin meillä on vain tämä yksi pätkä elämää.

Sama se on melkein kuin laihduttamisessa, nälkä vaivaa ja päätä särkee, mutta lopussa saat palkan vaivoillesi. Päivä kerrallaan.

Vierailija
16/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteittan vähentäminen on Nicoretten ja vastaavien firmojen propagandaa. Olet tehnyt hyvän päätöksen kun lopetat seinään! Itsekin tein niin noin kolme vuotta sitten. Olin polttanut melkein 15 vuotta. Nyt olen siis kuivilla ja on vaikea ajatella että olen joskus tupakoinut. 

Ensimmäiset pari viikkoa on vaikeimpia. Mutta: nekin vieroitusoireet mitä tulee niin menee ohi. Ei se ole 24/7 tuskaa. Ei kannata sulkeutua kotiin ja vältellä elämää. Kannattaa lähteä ulos ja tehdä kaikkea mitä muutenkin tekisit. Huomaat pian että pystyt kyllä kaikkeen ilman röökiä. 

Viimeinen vinkki: on erittäin todennäköistä, että vaikka aloittaisit hyvin, niin saatat repsahtaa jossain vaiheessa. Tässä on se riski että lyöt homman läskiksi "noniin, savuton putki katkesi, joten sama kai se on aloittaa taas polttaminen". Tämä on typerä tapa ajatella, mutta moni lankeaa siihen. Itsellenikin kävi niin. Toki ainoa järkevä tavoite on olla täysin savuton, mutta jos nyt sorrut pummaamaan joltain joskus yhden röökin, niin ei se siihen kaadu jos et anna sen kaatua. Ei kannata siis tehdä siitä numeroa että "olen ollut polttamatta jo 200 päivää", koska sitten se repsahtaminen tuntuu pahalta. Kannattaa vain ajatella niin, että tästä eteenpäin olet savuton ja that's it. 

Tsemppiä! 

Vierailija
17/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aiemmin saat röökin lopetettua, sitä helpommin pysyt siitä erossa! Oma äitini on 55-vuotias, polttanut teinistä asti ja yrittänyt lukemattomia kertoja lopettaa tupakoinnin, mutta  henkisen riippuvuuden lisäksi fyysinen koukku on vuosikymmenten jälkeen jo niin vahva että ei ole onnistunut.

Vierailija
18/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettamisessa kohdallani parhaat jutut olivat (ei tärkeysjärjestyksessä):

- se ainainen huono omatunto "Ei pitäisi",joka kerta kun sytytti tupakan.

- poistui tarve "kuunnella"  jokaista yskähdystä, että onko keuhkosyöpä vai ahtautuma.

- rahan säästö

- parantunut yleiskunto ja iho, itsetunnosta nyt puhumattakaan.

- ei tarvinnut enää vaania tilaisuutta päästä sammuttamaan tupakan tuskaa.

- Ykkösenä se ihana vapauden tunne, kun pääsi irti. Se on parasta.

Vierailija
19/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxiinit potkii paremmin kun ei polta!

Vierailija
20/61 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteluja tupakoinnin lopettamisen puolesta on miljoona ja yksi, tuoreimmasta päästä otsikko iltapäivälehdessä muutaman päivän takaa: "Suurimmassa sairastumisvaarassa rintasyöpään olivat naiset, jotka tupakoivat kymmenen vuotta ennen ensimmäistä lastaan", se on niitä asioita jotka ehkä kolahtavat vasta kun ne lapset on tehty mutta silti hyvä syy lopettaa heti: http://www.iltalehti.fi/syopa/201708092200314487_sy.shtml

Ei kannata röökaa, että se on kallista, se löyhkää, se aiheuttaa riippuvuutta jne. Välittömästi lopettamisen jälkeen edut alkavat. Se kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi