Poikaystävä tekee koirastani hullun ja pilaa kaiken mitä olen saanut opetettua
Minulla on saksanpaimen 8kk ja se on pian luonnevikainen jos tämä touhu ei lopu. Kun poikaystävä käyttää sitä lenkillä ja se puree kenkää, hän lyö koiraa oksalla. Kun se haukkuu sisällä, poikaystävä heittää sitä jollain esineellä. Ei painavalla mutta koira säikähtää. On nykyään jatkuvasti stressitilassa ja säikähtää jokaista rasahdusta. Suojelee minua eikä anna poikaystävän tulla lähelleni joten seksi on nykyään mahdotonta. On minun poissa ollessani sulkenut koiran vessaan.
Minun kanssani koira toimii "normaalisti" Ohjaan sitä leluilla ja nameilla. Komennan tietysti mutta rauhallisesti ja järkevästi. Nyt koira on kuitenkin lenkilläkin muuttunut araksi ja säikähtää esim. jos tuuli heiluttaa lehtiä tai varis rapistelee puskassa.
Kommentit (29)
Olisko aika lyödä poikaysyävää oksalla ja sanoa, että etsii uudet mestat.
Jätä ja vähän äkkiä, juokse!!
Ihan oikeasti, ja minä olen 25v nuorimies...
Kenkää poikaystävälle tai koiralle uusi koti.
Nyt helvettiin se mies. Munaton, säälittävä eläinrääkkääjä. Tuollaisen kanssako joskus lapsia ajattelit?? Entä kun lapset möykkää ja toimii hänen tahtoaan vasten, lyö oksalla ja sulkee vessaan?? Et ole sen parempi, kun annat tuon jatkua.
Kertoo aika paljon ihmisestä miten kohtelee eläimiä ja varsinkin poikaystävästäsi, jos tekee noin rakkaalle lemmikillesi. En sietäisi omalta mieheltäni tuollaista käytöstä hetkeäkään. Jos ongelmana on se, ettei hän tiedä miten käyttäydytään niin ohjaa tai lyö käteen koirakirjoja, joista voi itseään sivistää.
Ei ole normaali mies. En tiedä, mitä kohtelua hyväksyt itsellesi, mutta koiraa (koska se ei voi valita ja on siksi viaton) ei saa altistaa pahoinpitelylle.
Nyt poikaystävä puhutteluun ja jos ei homma muutu niin pihalle.
Jos koira ei oireilisi vaan esim sulkeutuisi, homma olisi sinusta ok?
Mies vaihtoon. Ei ole ainesta koiran saati lapsen hoitoon. Kertoo paljon ihmisen kypsymättömyydestä.
Nuo on oikeita neuvoja. Jätä mies jos puhe ei auta ja koiran kohtelu muutu asialliseksi.
Minulla on itsellä huono kokemus. Muutettiin miesystävän kanssa yhteen ja otettiin koiranpentu. Järkytyin kun näin miten toimi sen kanssa kun pentu oli tottelematon. Riuhtaisi hihnasta todella kovaa, käsi kohosi refleksinomaisesti lyöntiä varten kun koira teki jotain kiellettyä. Sitten kun pentu haukki sukkiani niin miehen kommentti oli että "mitäs oot sen kanssa noin lepsu. Minua se ei pure ikinä. Yksi tarpeeksi kova lyönti riitti."
Varmaan arvaat että tilanne meni pian siihen että minua huoriteltiin ja kohdeltiin kaikinpuoin epäkunnioittavasti. Pari kertaa jo kävi kevyemmin käsiksi mutta vasta kunnon pahoinpitelyn jälkeen sain suhteen lopetettua. Nyt kukaan ei lyö minua eikä koiraa.
Onkohan hän oppinut lapsuudestaan tuollaisen kovan käsittelytavan koiria kohtaan? Joskus vanhaan aikaan tietyn tyyppisiä koiria jotkut ajatteli, että niitä pitää kasvattaa kovalla kädellä ja pitää jopa pelossa, ettei ne "ota johtajuutta". Nykyään tunnetaan paremmat metodit toki.
Joka tapauksessa, jos se poikaystävä ei keskustelun jälkeenkään suostu muuttamaan koiran käsittelytapaa, niin eihän tuohon kannata jäädä. Tee sille selväksi myös se että se on SINUN koirasi, ja sinä siis päätät miten sitä koulutetaan ja kasvatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt helvettiin se mies. Munaton, säälittävä eläinrääkkääjä. Tuollaisen kanssako joskus lapsia ajattelit?? Entä kun lapset möykkää ja toimii hänen tahtoaan vasten, lyö oksalla ja sulkee vessaan?? Et ole sen parempi, kun annat tuon jatkua.
Ei se ihan sentään välttämättä näin mene. Osa ihmisistä ajattelee eläimistä jotenkin niin täysin erilaisesti, että voi olla tyyppi joka on ihmislapsia kohtaan lempeä, mutta koiria kohtaan julma ja kova. Koska hänellä on käsitys, että koirat on jatkuvasti dominointiin pyrkiviä otuksia, jotka täytyy pitää kovalla kädellä alistettuna.
Itsessänikin oli nuorena, kun omistin ekaa kertaa koiran vähän tuota vikaa. Otin aika vaativan rodun ja "ettei se pääsisi niskan päälle sitten kun kasvaa isoksi ja vaikeaksi hallita pienen naisen fyysisellä voimalla, koulutin sitä todella kovalla kädellä pentuna. Viaton pentunäykintä -> huutaen penikka niskavilloista ilmaan kunnes alistui. Tai selättämistä tms. Minä suoraan sanoen pilasin sen koiran aika pitkälle taitamattomalla ja omasta epävarmuudestani johtuvalla koulutuksellani. Koirasta tuli arka ja säikky, ja valitettavasti erityisesti minua, omistajaansa kohtaan. Oli se hieno katsoa kun kaikille muille koira oli iloinen ja avoin, ja minua taas jo väisti katsetta ja saattoi aikuisenakin pissata alle pelosta jos korotin ääntä :(
En tiedä, luottaisinko puhuttelun jälkeenkään. Tuollainen tyyppi luultavasti kohtelee koiraa yhtä huonosti edelleen, kun sinä et ole paikalla. Eli lyö, heittelee tavaroilla, sulkee vessaan, riuhtoo hihnasta, potkii jne. Koiran pitäisi kuitenkin kotonaan pystyä olemaan rennosti ja stressaamatta, kenenkään uhkaamatta. En tiedä, palautuuko koiran luottamus tyyppiin enää. Menee ehkä luotto muihinkin miehiin, jos annat touhun jatkua pidempään.
Miksi edes pohdit koko asiaa?
Mitä ihmettä se jätkä vielä tekee luonasi?
Jos mieheni (huom. aviomieheni, jonka kanssa olen ollut pitkään yhdessä!) edes YHDEN KERRAN potkaisisi koiraamme vihaisena, heittäisin äijän pellolle saman tien, polttaisin tavarat ja sanoisin, että älä soita enää koskaan.
Miksi sinä edes mietit?! Tyyppi on vaarallinen sadisti, eroa HETI
Kyllä koirastasi tulee luonnevikainen ja päätyy aikanaan lopetettavaksi, jos sallit tuon jatkua. Pelokkaasta pentukoirasta tulee agressiivinen. vaihdellen hieman rodun mukaan. Sinun koirastasi aivan varmasti.
Tuossa tilanteessasi mielestäni ei tarvitse kovin paljoa pohtia, koska tiedät itsekin, että poikaystäväsi on itsekin ikävällä tavalla luonnevikainen. Joten neuvoni on, että tee koirasi hyväksi kaikki, mitä tehtävissä on, ellei jo nyt ole liian myöhäistä ja sano poikaystävällesi tiukaan sävyyn että tämä oli nyt tässä.
"If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors, not his equals."
Sanoi Sirius Musta, joka kohteli kotitonttuaan kuin paskaa.
Julmuus heikkoja, avuttomia, sairaita tai osaamattomia kohtaan tulee näkymään paitsi eläinten, myös lasten ja esimerkiksi raskaana olevan vaimon huonossa kohtelussa.
Pappani kasvatti koiria, ja tiukka oli niiden kanssa, mutta sanoi, että koiraa ei koskaan saa lyödä. Jos lyö, niin koira voi koska tahansa käydä ihmiseen kiinni.
Nämä poikaystävä koirajutut on aivan naurettavia provoja..joita yrittää jotain muuta, jooko ? Ei jaksa tällainen kiinnostaa..joka kerta samat jutut. -200p.
Ja pidät tuossa poikaystävässä ongelmana sitä, miten hän kohtelee koiraa? Tuollainen käytös eläintä viittaa muihin psyykkisiin ongelmiin kyllä. Ei ole normaalia. Miten sitten kohtelisi kiukuttelevaa kolme vuotiasta?