Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä tekee koirastani hullun ja pilaa kaiken mitä olen saanut opetettua

Vierailija
11.08.2017 |

Minulla on saksanpaimen 8kk ja se on pian luonnevikainen jos tämä touhu ei lopu. Kun poikaystävä käyttää sitä lenkillä ja se puree kenkää, hän lyö koiraa oksalla. Kun se haukkuu sisällä, poikaystävä heittää sitä jollain esineellä. Ei painavalla mutta koira säikähtää. On nykyään jatkuvasti stressitilassa ja säikähtää jokaista rasahdusta. Suojelee minua eikä anna poikaystävän tulla lähelleni joten seksi on nykyään mahdotonta. On minun poissa ollessani sulkenut koiran vessaan.

Minun kanssani koira toimii "normaalisti" Ohjaan sitä leluilla ja nameilla. Komennan tietysti mutta rauhallisesti ja järkevästi. Nyt koira on kuitenkin lenkilläkin muuttunut araksi ja säikähtää esim. jos tuuli heiluttaa lehtiä tai varis rapistelee puskassa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mies edelleen saa lenkittää koiraa tai vietä sen kanssa aikaa kahdestaan? Luultavasti hän on kohdellut koiraa vielä paljon pahemmin kuin tiedät silloin kun et ole ollut näkemässä. Erityisesti jos koira nyt jo estää seksin, kohtahan mies tappaa sen helpottaakseen elämäänsä.

Miehen koiran kohtelu kertoo hänestä paljon, mutta myös se, miten hän suhtautuu sinun toiveisiin asiassa. Kuulostaa siltä, että mies ei varsinaisesti kunnioita sinua ja mielipiteitäsi? Mitä teet tuollaisella miehellä?

Vierailija
22/29 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt helvettiin se mies. Munaton, säälittävä eläinrääkkääjä. Tuollaisen kanssako joskus lapsia ajattelit?? Entä kun lapset möykkää ja toimii hänen tahtoaan vasten, lyö oksalla ja sulkee vessaan?? Et ole sen parempi, kun annat tuon jatkua.

Ei se ihan sentään välttämättä näin mene. Osa ihmisistä ajattelee eläimistä jotenkin niin täysin erilaisesti, että voi olla tyyppi joka on ihmislapsia kohtaan lempeä, mutta koiria kohtaan julma ja kova. Koska hänellä on käsitys, että koirat on jatkuvasti dominointiin pyrkiviä otuksia, jotka täytyy pitää kovalla kädellä alistettuna.

Itsessänikin oli nuorena, kun omistin ekaa kertaa koiran vähän tuota vikaa. Otin aika vaativan rodun ja "ettei se pääsisi niskan päälle sitten kun kasvaa isoksi ja vaikeaksi hallita pienen naisen fyysisellä voimalla, koulutin sitä todella kovalla kädellä pentuna. Viaton pentunäykintä -> huutaen penikka niskavilloista ilmaan kunnes alistui. Tai selättämistä tms. Minä suoraan sanoen pilasin sen koiran aika pitkälle taitamattomalla ja omasta epävarmuudestani johtuvalla koulutuksellani. Koirasta tuli arka ja säikky, ja valitettavasti erityisesti minua, omistajaansa kohtaan. Oli se hieno katsoa kun kaikille muille koira oli iloinen ja avoin, ja minua taas jo väisti katsetta ja saattoi aikuisenakin pissata alle pelosta jos korotin ääntä :( 

Säälittää tuo tapaus, mutta mahtavaa, että olet ymmärtänyt nyt olleesi väärässä ja varmasti toimit seuraavien koirien kanssa paremmin. Hyvä johtaja on jämäkkä ja peräänantamaton, mutta turvallinen. Ei pelottava eikä arvaamaton tai väkivaltainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve koira, luonnevikainen poikaystävä. Kumman pitäisi, hmmmmmm.... vaikea valinta....

Vierailija
24/29 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt helvettiin se mies. Munaton, säälittävä eläinrääkkääjä. Tuollaisen kanssako joskus lapsia ajattelit?? Entä kun lapset möykkää ja toimii hänen tahtoaan vasten, lyö oksalla ja sulkee vessaan?? Et ole sen parempi, kun annat tuon jatkua.

Ei se ihan sentään välttämättä näin mene. Osa ihmisistä ajattelee eläimistä jotenkin niin täysin erilaisesti, että voi olla tyyppi joka on ihmislapsia kohtaan lempeä, mutta koiria kohtaan julma ja kova. Koska hänellä on käsitys, että koirat on jatkuvasti dominointiin pyrkiviä otuksia, jotka täytyy pitää kovalla kädellä alistettuna.

Itsessänikin oli nuorena, kun omistin ekaa kertaa koiran vähän tuota vikaa. Otin aika vaativan rodun ja "ettei se pääsisi niskan päälle sitten kun kasvaa isoksi ja vaikeaksi hallita pienen naisen fyysisellä voimalla, koulutin sitä todella kovalla kädellä pentuna. Viaton pentunäykintä -> huutaen penikka niskavilloista ilmaan kunnes alistui. Tai selättämistä tms. Minä suoraan sanoen pilasin sen koiran aika pitkälle taitamattomalla ja omasta epävarmuudestani johtuvalla koulutuksellani. Koirasta tuli arka ja säikky, ja valitettavasti erityisesti minua, omistajaansa kohtaan. Oli se hieno katsoa kun kaikille muille koira oli iloinen ja avoin, ja minua taas jo väisti katsetta ja saattoi aikuisenakin pissata alle pelosta jos korotin ääntä :( 

"Viaton pentunäykintä -> huutaen penikka niskavilloista ilmaan kunnes alistui."

Oletko ihan terve???

Vierailija
25/29 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha selitellä tietämättömyydellä.

Ei kukaa normaali ihminen käyttäydy noin väkivaltaisesti vaikka ei tietäisi koirista mitään.

Vierailija
26/29 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin teinejä ja poikaystävä otti kodinvaihtaja schäferin. Fyysisesti pieni ja aika arka narttu. Hän ei ollut perehtynyt koiran kouluttamiseen pätkääkään ja onneksi olin paikalla ensimmäiset yritykset, kun alkoi rankaista koiraa siitä, ettei se tajunnut, mitä siltä pyydetään. Näytin hänelle, miten koira toimii paljon paremmin rohkaisulla ja kehuilla ja että sen ylipäätään pitää voida tajuta, mitä siltä pyydetään. Onneksi kundi tajusi homman heti. 

Vierailija
27/29 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha selitellä tietämättömyydellä.

Ei kukaa normaali ihminen käyttäydy noin väkivaltaisesti vaikka ei tietäisi koirista mitään.

Näin jälkeenpäin huomaan, että minä tavallaan pelkäsin sitä koiraa. Meillä ei ollut lapsuudenkodissakaan ollut koskaan koiraa, ja lapsena olin pelännyt koiria hysteerisesti. Yksi syy ottaa koira oli, että jos pikkupennusta asti sen kasvattaisin niin ehkä en pelkäisi sitä, ja pelko muitakin koiria kohtaan menisi, kun oppisini niiden tapoja ja eleitä. Ainoa vaan että se ison paimenkoirarodun pentu olikin melko raju mitä säikähdin pahasti, ja koska mulla oli käsitys että sellainen on "johtajaksi pyrkimistä", päätin panna pennun kunnolla kuriin kun vielä voin. Sain myös huonoja neuvoja yhdeltä vanhan kansan koiraihmiseltä. Hän mm. sanoi että ne pehmeät keinot joista luin on täyttä hömpötystä, että katsopa koiralauman elämää niin ei ne johtajuusharjoituksilla ne johtajat valtaa ota ja pidä, vaan ihan silkalla voimalla ja pakolla. Se on kieli mitä koira ymmärtää.

Loppuikäni kyllä kadun tuon koiran kohtaloa omissa käsissäni :( Nyt kun minulla on ollut 4 eri koiraa tämän jälkeen, näen että se minkä tulkitsin merkiksi vakavista johtajuusongelmista ja aggressiivisuudesta, oli petoeläimen pennun viatonta leikkimistä. Pennut nyt näykkii, koska sillä tavalla koiranpennut keskenäänkin leikkii, leikki on tavallaan saalistuksen harjoittelua. Mutta tätä en tosiaan ymmärtänyt ekan koiran kanssa, vaan ajattelin että tässä mulla on paha 8-viikkoinen ongelmakoiran alku jota harkitsin jopa piikille, koska se puree :\ Sitten päädyin että ehkä siitä vielä kovalla kädellä saa ihmistä kunnioittavan ja puremattoman koiran. Minun kaltaisilleni tosiaan joku koiran ajokortti olisi ollut tarpeen :( 

Nykyisin olen aika toisessa ääripäässä näkemyksineni. Naksutinkoulutan, enkä käytä "aktiivisia" pakotteita ollenkaan - joskus sellaisia passiivisia toki että pidän koiran pakolla paikallaan ettei se joudu vaaraan, esim. ryntää tielle vaikka siellä menisi rusakko. Olen sittemmin kouluttanut 3 tokovaliota ja yhden agilityvalion, ja olen hyvin rento koirien kanssa, en ollenkaan kuri ja järjestys -tiukkis. Meillä koirat nukkuu sängyssä, saa makupaloja pöydästä jne :D Mut nykyisin tuntevista moni ei uskoisikaan mikä ihmishirviö olin ekalle koiralleni :(

Vierailija
28/29 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosta ei kauaa mene kun sinä saat saman kohtelun kuin koirasi jos olet noin tyhmä ettet ymmärrä jättää moista ihmispaskaa. Se miten ihminen kohtelee eläimiä, kertoo jo kaiken olennaisen.

Vai odotatko vielä sitä päivää kun ihana poikaystävä on hermostuksissaan ja vihoissaan tappanut koirasi?

Toivon tosiaan koiran kannalta että teistä tehdään elsu ja saatte molemmat eläintenpitokiellon kun olette tyhmiä ja ettekä kumpikaan tajua mistään mitään. Kyllä tuolla menolla koirastakin tulee arvaamaton ja aggressiivinen. Milläs sitten selittelet koirasi käytöstä kun se jonkun päälle käy?

Äly hoi älä jätä (vai onko jättänyt jo?)

Vierailija
29/29 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ap:kaan penaalin terävin kynä.

Itse jättäisin moisen ihmissaastan.

Tuosta on lyhyt tie siihen että tulee itse hakatuksi. Ja saattaa viel vetää ihana poikaystävä spykoosit tulille ja tappaa koiran. Mä en edes miettis mitä tekisin; jätkälle menolippu pois mun ja koiran elämästä. Vai onko se niin ihana ettei jättääkään voi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi