Tuleeko maksuhäiriöstä ilmoitus etukäteen?
Ite oon elämäni tehny töitä, mutta jouduin pitkälle sairaslomalle. Useamman kerran korvaukset tuntuu venyvät ja vanuvan jossain kelan syövereissä.
Aina olen laskut maksanut ongelmitta. Nyt se on mahdotonta koska korvaukset on jo pari kuukautta myöhässä minusta itsestä riippumattomista syistä.
Ja sekin vähän harmittaa kun työkykyä ja -haluja olis riittänyt muuten, mutta kiusaamisen takia oon tässä tilanteessa.
Kommentit (2)
Soita sinne kelaan, tekevät pikana sairaspäivärahapäätöksen.
Itse olin juuri pitkällä saikulla ja jouduin hakemaan sairasrahaa monessa osassa koska sairaslomaa myönnettiin vain pieni pätkä kerrallaan.
Jo ekalla kerralla kelan virkailija sanoi että kannattaa soittaa heti kun on tarvittavat liitteet lähetetty, niin tekevät päätösen parissa päivässä.
Muutoin voi joutua odottamaan päätöstä ties kuinka kauan.
Ei tule etukäteen tietoa. Mulla aikoinaan ulosottoa ja naapurin rouva jossain väliaikaistöissä siellä virastossa, niin ilmoitti itse mulle, kun pihalla nähtiin, että on ilmoittanut jollekin laskuttajalle, että olen varaton (sillä hetkellä olin työtön) ja että nyt ei enää laskuja virastolta tule. En ajatellut asiaa sen kummemmin ennen kuin selvisi, että sen myötä luotot menny. Kannattaa yrittää laskuttajien kanssa sopia maksuista. Nykyään luottotiedot paljon suuremmassa arvossa kuin tuohon minulle sattuneeseen aikaan.