VETURINKULJETTAJAT! Junat eivät ole teidän omaisuuttanne, joten se mitä niillä tehdään ei kuulu teille.
Menkää vain kiltisti töihin tai vaihtakaa ammattia.
Kommentit (20)
Hlvtin hyvä, että joku pistää kampoihin. Jo nykysellään on Helsingin lähiliikenteessä ongelma, kun radan kunnossapito on ulkoistettu ja kaluston huolto on ulkoistettu. Eli koordinointi mättää, lumimyräkkä vaatii monen eri instanssin yhteensovittamista ja kaikki Pk-seudun junaakäyttävät ihmiset tietävät, mitä se on ollut käytännössä. Pilkotaan hommaa vielä lisää ja vastuuta ei kanna kukaan. Aliurakoitsijoiden aliurakoitsijoita ja tuotot veroparatiisiin. Berner on ahneuden perikuva.
Yksityistäminen on hyvä asia. Koko posse pitäisi irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Yksityistäminen on hyvä asia. Koko posse pitäisi irtisanoa.
Hyvä idea. Junaliikenne olisi varmaan usean kuukauden jumissa sen seurauksena.
t. kokoomusta äänestävä sari sairaanhoitaja?
(joka sitten kuitenkin itkee joka välissä kun viedään lomarahat, lomapäivät ja mitä ne hänen äänestämänsä suurpääoman edustajat nyt keksivätkään... mutku on cool äänestää kokoomusta mis on kaikki jäkikset)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityistäminen on hyvä asia. Koko posse pitäisi irtisanoa.
Hyvä idea. Junaliikenne olisi varmaan usean kuukauden jumissa sen seurauksena.
Jos sillä saadaan yhtiöitettyä junat ja motivoituneet kuskit on se sen väärti.
Mitä aitoa kilpailuttamista on se että samaa kalustoa pyörittää vain useampi "operaattori"? Aito kilpailuttaminen olisi sitä, että toimijoilla olisi oma kalusto kokonaan. Onhan bussiyhtiöilläkin oma kalusto.
Vierailija kirjoitti:
t. kokoomusta äänestävä sari sairaanhoitaja?
(joka sitten kuitenkin itkee joka välissä kun viedään lomarahat, lomapäivät ja mitä ne hänen äänestämänsä suurpääoman edustajat nyt keksivätkään... mutku on cool äänestää kokoomusta mis on kaikki jäkikset)
Haha, siinä on kieltämättä jotain ironista kun julkisella sektorilla suhteellisen matalalla palkalla töissä olevat naiset äänestävät porvareita :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä aitoa kilpailuttamista on se että samaa kalustoa pyörittää vain useampi "operaattori"? Aito kilpailuttaminen olisi sitä, että toimijoilla olisi oma kalusto kokonaan. Onhan bussiyhtiöilläkin oma kalusto.
Omaan kalustoon pitää pyrkiä, mutta on siellä varmasti muutakin jota voi tehostaa.
Lakkoilkoon vaikka vuoden loppuun, ihan sama minulle.
VR on lopettanut niin paljon asemia että en ole enää junalla matkustellut, kun ei perille pääse vaikka aseman ohi ajaa junat jatkuvasti. Yhdelläkin asemalla (Isokyrö) juna pysähtyy, mutta ei enää ota eikä jätä matkustajia.
Ja oman kotikaupungin halki kulkee rata, mutta ei enää junia ollenkaan.
Eikä kilpailun myötä tulee taas asemia lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. kokoomusta äänestävä sari sairaanhoitaja?
(joka sitten kuitenkin itkee joka välissä kun viedään lomarahat, lomapäivät ja mitä ne hänen äänestämänsä suurpääoman edustajat nyt keksivätkään... mutku on cool äänestää kokoomusta mis on kaikki jäkikset)
Haha, siinä on kieltämättä jotain ironista kun julkisella sektorilla suhteellisen matalalla palkalla töissä olevat naiset äänestävät porvareita :D
Onhan se järkevää äänestää niitä jotka haluavat alentaa työn verotusta.
Epäilen kuinka hyvin kilpailu käytännössä toimii Suomen kokoisessa maassa, koska raiteet on kuitenkin niin rajallinen "luonnonvara". Jotain pientä tehostamista ehkä voidaan saada aikaan, toisaalta riskinä on että kilpailutus lisää vain turhaa hallintoa ja byrokratiaa. Jossain isoissa maissa tilanne on ihan toinen kun raiteita on paljon ja matkustajamäärät ovat aivan eri luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aitoa kilpailuttamista on se että samaa kalustoa pyörittää vain useampi "operaattori"? Aito kilpailuttaminen olisi sitä, että toimijoilla olisi oma kalusto kokonaan. Onhan bussiyhtiöilläkin oma kalusto.
Omaan kalustoon pitää pyrkiä, mutta on siellä varmasti muutakin jota voi tehostaa.
Tehostaa pitäisi sieltä yläportaasta. Lähes kymmenen vuotta sitten kiersi kuva Andresta, joka kuopan pohjalla kaivoi ja ympärillä (ja tietenkin Andren yläpuolella) oli lukematon määrä ali-, keski- ja ylijohtajaa, jotka kaikki miettivät, että nyt menee huonosti, Andre pitää erottaa. En löydä tätä kuvaa enää mistään, kellään vinkkiä?
Rautateiden yksityistäminen on mennyt poskelleen. Britannia hyvä esimerkki.
Täällä on aina yhtä hämmentäviä otsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Rautateiden yksityistäminen on mennyt poskelleen. Britannia hyvä esimerkki.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2943433/ymmarratko-yksityistamisen-ja-yh…
Vasurit on tyhmiä. Eivät ymmärrä yksityistämisen ja yhtiöittämisen eroa.
Tämä hallitus ylittää jo munaamisvimmassaan kuuluisan Jyrgi Käteisen hallituksen.
Sisäpiirin tietoa: veturimiehet ovat Suomen järjestäytynein ammattikunta. Veturinkuljettajista kuuluu ammattiliittoon pyöreät 100 %. Jos liitto jotain sanoo, niin myös tapahtuu. Taustalla on tietenkin erittäin pitkä historia sekä 1800-luvun yhteiskunnasta ponnistava aivan käsittämätön ammattiylpeys, jonka rinnalla AY-asiansa sinänsä hyvin hoitaneet lääkärit ovat nöyriä tyttöjä/poikia. Muistetaan myös aina mainita, että veturimiesten ammattiliitosta on menty ministeriksi saakka ja jos poliittinen ura ei ole kantanut, niin on palattu takaisin maailman parhaaseen ammattiin.
Kuka nyt tällaisesta asemasta haluaisi luopua?
Veturimiehet heiluttaa (nyrkkiä Bernerille)
Veturinkuljettajat eivät ole sinun omaisuuttasi joten äläpäs komentele mitä muut saavat tehdä.