Tyttären uusi kaveri
Tyttäreni (8v) toi tänään koulusta kylään uuden luokkakaverin. Olivat ehkä vartin puuhastelleet tytön huoneessa kun tämä toinen tyttö jo tuli mankumaan välipalaa. Lähetin kotiinsa ja sanoin omalle tytölle että ehkä ois parempi että tämä kaveri ei enää meillä kyläilisi. Uskomatonta miten jotkut lapsensa kasvattaa!
Kommentit (31)
Meilläkin kerran tapahtui juuri noin. Lähetin tytön kotiin heti paikalla ja tulostin matkaan pari esitettä kirkon ruoka-avusta, johon kirjoitin vielä ettei tyttöä tarvitse meille enää nälkäisenä tuoda. Ei muuten tullut enää. :D vit*ttaa itsekkäät vanhemmat.
Ootko AP työtön kun ei ole varaa yhtä leipäpalaa tarjota...
Menitkö rankumaan välipalaa ystäviesi vanhemmilta???
Minäkin söin välipalaa kaverilla ja kaveri meillä, mutta meillä MINÄ tarjosin välipalaa tai pyysin vanhemmilta. Kaverin luona kaveri pyysi omilta vanhemmiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistunut akateemiselta alalta huippuarvosanoin.. pistää vihaksi kaltaisesi nettitrollit
AP
Tän on oltava provo.
No ehkä vähän harvinaisempaa, että lapsi tulee itse kysymään ruokaa, mutta kuka tahansa normaali ajattelisi, että lapsi on todella nälkäinen ja ruokaa tarjottaisi tietenkin hetimmiten tuolloin! Ja kunnollinen aikuinen tarjoaisi koulun jälkeen välipalaa sekä omalle kuin vieraana olevalle. On sitten varmaan mukavaa kun lapset puhuvat keskenään siitä, kuinka luonanne ei voi syödä mitään. Kyllä, tuonkin ikäiset puhuvat toisilleen ja mikä makoisampaa, myös vanhemmilleen.
Itselläni oli alakoulussa kaveri, jonka vanhemmat eivät kylässä tarjonneet mitään. Ei edes yökylässä. Eipä kukaan enää halunnutkaan tulla tämän kaverin luo leikkimään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistunut akateemiselta alalta huippuarvosanoin.. pistää vihaksi kaltaisesi nettitrollit
AP
akateemisesti huippukoulutettu sivistynyt ihminen ei kitise anonyyminä keskustelupalstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh mikä alotus. Kyllä meillä saa lasten kaverit aina halutessaan välipalaa. Mee hoitoon ap!
Kuulostatte työläisperheeltä. Meidän perheessä ollaan sivistyneitä ja sivistyneet ihmiset eivät mangu vieraisilla ruokaa.
AP
Sivistykseen kuuluu kyllä mm. ihan ne alkeellisimmat käytöstavat. Sinä pihtaat leipäpalaa itaruuksissasi lapsesi ikätoverilta ja nimittelet häntä täällä kakaraksi. Kieltänet lastesi kavereilta myös wc:n käytön kodissanne, koska ne vessahätä on lapsella yhtä alhainen tila kuin nälkä?
Todennäköisesti ainoa koulu jonka sinä olet suurista puheistasi huolimatta käynyt, on se surullisenkuuluisa "elämäm kova kolu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sitten evästää oma lapsesi kun hän menee kavereilleen.
Meillä ihan itsestään selvää että koulusta kotiin... jos menee kaverille on sitten syömättä
AP
Ilmeisesti olet oppinut tuollaisen mallin jo omasta lapsuudenkodistasi, että vieraanvaraisuus on itseltä pois ja lapset jotenkin vähempiarvoisia ihmisiä? En tiedä, ketä tässä pitäisi sääliä eniten: sinua koska olet kokenut karun lapsuuden ja kasvanut kieroon, lastasi joka joutuu kärsimään siitä että olet hänen vanhempansa, vai lapsen kaveria jota kohtelet töykeästi ilman mitään syytä. Joka tapauksessa sinulla on peiliin katsomisen paikka, ap.
Olen valmistunut kasvatustieteiden maisteriksi eli ei tarvitse tulla neuvomaan miten lapseni kasvatan.
AP
Tähän viestiin asti oli kohtalaisen uskottavaa, sillä tokihan aloittajan kaltaisia itsekkäitä ja töykeitä ihmisiä on olemassa. Tämä "kasvatustieteiden maisteri" kuitenkin paljasti provoksi.
Meille ei tarvitse ainakaan tuon tytön tulla toista kertaa...
AP