Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären uusi kaveri

Vierailija
10.08.2017 |

Tyttäreni (8v) toi tänään koulusta kylään uuden luokkakaverin. Olivat ehkä vartin puuhastelleet tytön huoneessa kun tämä toinen tyttö jo tuli mankumaan välipalaa. Lähetin kotiinsa ja sanoin omalle tytölle että ehkä ois parempi että tämä kaveri ei enää meillä kyläilisi. Uskomatonta miten jotkut lapsensa kasvattaa!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tytön käytöksessä meni pieleen?

Vierailija
2/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen nyt järkikin sanoo ettei vieraisilla tulla ruinaamaan leipää tms.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen nyt järkikin sanoo ettei vieraisilla tulla ruinaamaan leipää tms.

AP

Olet kyllä todella kylmä ihminen. Kyllä meillä saa jäädä illallisellekin. Ja kaikissa tuntemissani perheissä myös.

Vierailija
4/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä alkoi mut kolmas vuosi kun lapsen kaveri tulee meille syömään välipalaa. En vaan raski kieltää, parhaita kavereita ovat ja kotiolot kaverilla vähän sieltä tännepäin... syököön

Vierailija
5/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsilla tulee nälkä koulun jälkeen. Ihan itsestäänselvää että välipalaa tarjotaan jos tulee suoraan koulusta kylään.

Vierailija
6/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lapsilla tulee nälkä koulun jälkeen. Ihan itsestäänselvää että välipalaa tarjotaan jos tulee suoraan koulusta kylään.

Mä oon kyllä kasvattanut meidän lapset käyttäytymään kylässä. Syödä voi illalla kotona

AP

Vierailija
7/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinustako on asiallista, että vieras lapsi tulee pyytämään välipalaa heti ensivisiitillään?

Vierailija
8/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten evästää oma lapsesi kun hän menee kavereilleen.

Vierailija
9/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh. kyllä minä ala-asteella söin kavereiden kanssa läksyjen teon lomassa välipalaa ja he meillä ollessaan. se oli ihan itsestäänselvä juttu josta ei tarvinut edes keskustella vaan kaverille tarjottiin automaattisesti.

eikö sinulta heru lapselle edes voilepää? mitä sinä siinä häviät? valtataistelun? :D

Vierailija
10/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan itsestään selvää että koulusta kotiin... jos menee kaverille on sitten syömättä

AP

Vierailija
11/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

höh. kyllä minä ala-asteella söin kavereiden kanssa läksyjen teon lomassa välipalaa ja he meillä ollessaan. se oli ihan itsestäänselvä juttu josta ei tarvinut edes keskustella vaan kaverille tarjottiin automaattisesti.

eikö sinulta heru lapselle edes voilepää? mitä sinä siinä häviät? valtataistelun? :D

Minä en rupea puolen kylän kakaroita ruokkimaan

AP

Vierailija
12/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin lapsi niin ei ollut ollenkaan omituista että ruokittiin se mahdollisesti koulusta suoraan tuleva kaverikin pienellä välipalalla. iltaruualle sitten mentiin kotiin.

Vierailija
13/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan itsestään selvää että koulusta kotiin... jos menee kaverille on sitten syömättä

AP

Ilmeisesti olet oppinut tuollaisen mallin jo omasta lapsuudenkodistasi, että vieraanvaraisuus on itseltä pois ja lapset jotenkin vähempiarvoisia ihmisiä? En tiedä, ketä tässä pitäisi sääliä eniten: sinua koska olet kokenut karun lapsuuden ja kasvanut kieroon, lastasi joka joutuu kärsimään siitä että olet hänen vanhempansa, vai lapsen kaveria jota kohtelet töykeästi ilman mitään syytä. Joka tapauksessa sinulla on peiliin katsomisen paikka, ap.

Vierailija
14/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en rupea puolen kylän kakaroita ruokkimaan

AP

Näin. Pieni sielu, pikkumainen käytös.

Vierailija
15/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ilmeisesti olet oppinut tuollaisen mallin jo omasta lapsuudenkodistasi, että vieraanvaraisuus on itseltä pois ja lapset jotenkin vähempiarvoisia ihmisiä? En tiedä, ketä tässä pitäisi sääliä eniten: sinua koska olet kokenut karun lapsuuden ja kasvanut kieroon, lastasi joka joutuu kärsimään siitä että olet hänen vanhempansa, vai lapsen kaveria jota kohtelet töykeästi ilman mitään syytä. Joka tapauksessa sinulla on peiliin katsomisen paikka, ap.

Olen valmistunut kasvatustieteiden maisteriksi eli ei tarvitse tulla neuvomaan miten lapseni kasvatan.

AP

Vierailija
16/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lölz

Vierailija
17/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä alotus. Kyllä meillä saa lasten kaverit aina halutessaan välipalaa. Mee hoitoon ap!

Vierailija
18/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä alotus. Kyllä meillä saa lasten kaverit aina halutessaan välipalaa. Mee hoitoon ap!

Kuulostatte työläisperheeltä. Meidän perheessä ollaan sivistyneitä ja sivistyneet ihmiset eivät mangu vieraisilla ruokaa.

AP

Vierailija
19/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ehkä ole varaa tarjota välipaloja kavereille.

Vierailija
20/31 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin lapsen kavereille välipalaa tarjotaan (ja joskus pyytävätkin) ja vastavuoroisesti meidän lapsi saa välipalaa jos on koulun jälkeen mennyt niille. Ihan normimeininkiä minusta. Toki sitten voi tökkiä, jos jatkuvasti vain meillä käydään. Tai jos talot on vierekkäin niin sitten tietysti käydään kotona syömässä. Jos lapsi on tuohon tottunut muissa kaveriperheissä niin kyllähän se sitten uudessa paikassakin voi pyytää välipalaa jo ensimmäisellä kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi