Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut repii kaupan monipakkauksen auki?

Vierailija
10.08.2017 |

En ymmärrä ihmisiä, joiden pitää repiä rikki kaupoissa olevia monipakkauksia saadakseen niistä vain yhden tuotteen.
Tässäkin linkissä urpo vielä toteaa repineensä auki ainakin kymmenen tuplapakattua limua - luulisi että olisi kerrasta oppinut:
https://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/tama-tuote-on-myynnissa-j…
Jatkuvasti kaupoissa on muoviin pakattuja kuuden oluttölkin pakkauksia, jotka on revitty ja niistä on otettu yksi. Miksei voi ostaa vaikka jotain muun makuista olutta sitten yhtä kappaletta? Etenkin kun ei nää 6-pakatut ole edes mitään erikoisia makuelämyksiä, vaan ihan perusoluita.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limsojen 2-packien repimistä en ymmärrä. Esim. cocacola 2-packin hinta on 2.99e, mutta yksittäinen pullo maksaa 2.60e.

Oluet kannattaakin ostaa yksittäisenä tai sitten 24-packissa.

Tuota minäkin ihmettelen kun se tuplapaketti tuppaa tosiaan maksamaan jonkun 50 snt enemmän kuin yksi pullo. Pistää toisen kaapin perälle ja juo vaikka kuukauden päästä jos ei ole menekkiä just heti.

Vierailija
22/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan, mutta toisaalta hävettää mennä parin tunnin päästä kännissä ostamaan ne loputkin siitä pakkauksesta :D

What´s the problem? Ostat siis kuitenkin ne kaikki ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yritin Lidlistä ostaa yhden tölkin jo revitystä monipakkauksesta. Kassalla myyjä ei myynyt sitä, kun eivät myy yksittäin... Eli miten se nyt menee?

Vierailija
24/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yritin Lidlistä ostaa yhden tölkin jo revitystä monipakkauksesta. Kassalla myyjä ei myynyt sitä, kun eivät myy yksittäin... Eli miten se nyt menee?

Jos kyse oli alkoholista, niin olisi pitänyt myydä.

Vierailija
25/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin virvoitusjuomia myydään vain monipakkauksissa eikä niitä saisi repiä. Pakkauksessa lukee että tuotteet eivät erillismyynnissä ja hinnoittelu on pakkauksittain Lidlin monipakkauksia saa avata koska tuotteet hinnoiteltu yksittäin.

Vierailija
26/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuotteesta. Esim. jugurtteja ei saa harjoittaa paketista. Itse ostan yksittäisen juomani mieluummin kylmänä hyllystä kuin revin paketteja.

Vierailija
27/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin sitä, että kuinka paljon se repijä joutuu maksamaan esim. 2 litran pepsimaxista, kun mun käsittääkseni sellaista ei ole myynnissä? Maksaako koko bäkin hinnan ja saa vain yhden pullon?

Koko MINKÄ hinnan? Selän?

No minkähän hinnan? Oiskohan pakkauksen (v...n urpo)!

Vierailija
28/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri katselin kaupassa kun 8-pack jotain geneeristä kaljaa maksoi noin 11 euroa, ja vieressä hintalappu 1,00 €/tölkki samalle kaljalle mutta ei yhtään irtotölkkiä myynnissä. No yllättäen siinä hyllyn edessä oli iso läjä tyhjiä muovikuoria.

tuossa tapauksessa kauppiaalle on käynyt selvä moka. jos tölkkejä myydään myös yksitäin niin olisihan se hyvä että niitä on myös hyllyssä. tulee turhanpäivästä roskaa kun asiakkaat aukovat pakkauksia.

Vierailija
29/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipakkaus nostaa oluen litrahintaa useilla kymmenillä prosenteilla. Ja aina ei ole myynnissä niitä edullisempia yksittäisiä tölkkejä. Olen usein avannut pakkauksen ja ostanut kaikki tölkit erikseen.

Vierailija
30/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin sitä, että kuinka paljon se repijä joutuu maksamaan esim. 2 litran pepsimaxista, kun mun käsittääkseni sellaista ei ole myynnissä? Maksaako koko bäkin hinnan ja saa vain yhden pullon?

Koko MINKÄ hinnan? Selän?

No minkähän hinnan? Oiskohan pakkauksen (v...n urpo)!

Onko se sinusta siis 6-back?

Vierailija
31/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niitä toki aukaista ja ottaa sen verran kuin haluaa. Sitä vain en ymmärrä, että miksi avata uusia vaikka avattuja/irtotölkkejä olisi vieressä elefantin kokoinen läjä.

Vierailija
32/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi Lidlissä on ne 1,5 litran kivennäisvedet aina 6 kappaleen kutistemuovipakkauksessa, ja jos edellinen asiakas ei ole jättänyt yhtä irrallista pulloa, joudun repimään muovin itse. Minulla on sydänsairaus enkä edes saa kantaa kokonaista pakkausta.

Ehdotan, että juot vettä. Kevyempää ottaa hanasta, kuin kantaa vanhaa vettä kaupasta.

ohis

Vierailija
33/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi Lidlissä on ne 1,5 litran kivennäisvedet aina 6 kappaleen kutistemuovipakkauksessa, ja jos edellinen asiakas ei ole jättänyt yhtä irrallista pulloa, joudun repimään muovin itse. Minulla on sydänsairaus enkä edes saa kantaa kokonaista pakkausta.

Ehdotan, että juot vettä. Kevyempää ottaa hanasta, kuin kantaa vanhaa vettä kaupasta.

ohis

Vau, olet ensimmäinen, joka tajusi, että vettä saa hanasta! Nyt kaikki lopettavat kivennäisveden ostamisen, kun jaat tätä ilosanomaa!

Vierailija
34/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Lidlissä on joitain juomia vain monipakkauksissa, koska kaupalle on halvempaa laittaa pullot hyllyyn monipakkauksissa, joita asiakkaat tarpeen tullen avaavat itse. Näin kenenkään ei tarvitse hyllyttää yksittäisiä pulloja, eikä tarvita erillistä hyllypaikkaa yksittäisille pulloille. Tuotteita saa ostaa yksitellen.

Vierailija
35/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia pitää saada ostaa yksittäisenä tölkkinä, jos sitä on myynnissä monipakkauksessa. Eli niitä pakkauksia saa repiä, jos ei ole samaa tarjolla yksittäin.

Limsojen yksittäismyynnistä ei ole mitään määräystä, joten niiden repimisestä kauppa voi oikeutetusti valittaa! Ja saakin,se on idioottimaista.

Itse katson aina onko haluamaani siideriä yksittäisenä tarjolla, yleensä ei ole, joten revin 95% kerroista sen monipakkauksesta.

Tiedän että hankaloittaa kaupan toimia, mutta mitäs eivät noudata lakia, tehköön sitten itselleen hankalammaksi. :)

Vierailija
36/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa kaupassa oluenostajaa jekutetaan seuraavasti:

- 0,5l tölkki on 6x-monipakkauksessa. Pakkauksen hinta on 15e (=> 2,5e/tölkki)

-Pintin (0,568l) tölkkejä on irtonaisina hyllyssä. Yhden tölkin hinta on 3,49e.

Johdonmukaisesti revin auki 6-packin ja ostan saman juoman halvemmalla.

Vierailija
37/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen että voi olla tarkoituksella niin, että alkoholia on esilä isot pinot monipakkauksissa ja sitten yksittäiset pullot on kylmäkaapissa piilossa. kaupat saavat enemän katetta kun ihmiset ostavat monipakkauksia yksittäisten pullojen sijasta.

Vierailija
38/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa suunnilleen samaa mieltä. Kun luin tuon jutun mietin itsekin että pitää aika uuno muija olla, että jatkuvasti repii pakkauksia, luulisi kerrasta oppivan. Itselle ei tulisi mieleenkään repiä 2-packejä. Alkoholin kohdalla ymmärrän jotenkuten repimisen, kun lain mukaan niitä pitää saada ostaa yksittäin; ja Lidlissä niiden isojen juomapakettien kohdalla, kun niissä on kuitenkin hinta yksittäisille.

2-packin repiminen on kuitenkin idioottimaista, vähän sama kuin repisi jugurttisettejä tai nakki-/pihvipaketista vaan puolikkaan.

Vierailija
39/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään tullut mieleen, että on myös kaltaisiani ihmisiä, jotka käyvät kaupassa kävellen. Ostan sen verran kuin jaksan kantaa.

Vierailija
40/41 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään tullut mieleen, että on myös kaltaisiani ihmisiä, jotka käyvät kaupassa kävellen. Ostan sen verran kuin jaksan kantaa.

No ei ole tullut mieleen, että nopeammin haet sen yksittäispakatun tuotteen kuin revit isosta pakkauksesta yhden irti?