En ymmärrä poikakaverini mustasukkaisia temppuiluja
Täytän syyskuussa 30 vuotta ja poikakaverini ehdotti, että järjestäisin synttäribileet pyöreiden kunniaksi. Ainut mitä toivoin synttäreiltä, että saisin viettää niitä rakkaani kanssa. Varasin sellaiset tilat bileille pääkaupunkiseudulta, jonne voi kutsua frendejä ilman että siitä olisi häiriötä naapureille ja majoituskin on jo järjestetty. Suurinosa kavereista on muutenkin pääkaupunkiseudulta. Tilat on vain klo kymmeneen asti, josta tarkoitus olisi jatkaa baareihin. Olen jo kutsunut kavereitani ja pyytänyt että poikakaverini voisi kanssa kutsua omiaan. Hän ei ole kuitenkaan kutsunut ketään, vaan sanonut ettei kukaan hänen kavereistaan kuitenkaan tulisi tai viihtyisi niissä. Ei siis edes kehtaa kysyä, vaikka tietää että sillä olisi minulle merkitystä.
Vähän aikaa sitten hän laittoi minulle viestiä, ettei halauisikaan itse tulla mukaan bileisiin. Hän sanoi ettei haluaisi katsella, kun biletän vain muiden kanssa ja hän jäisi itsekseen. Vaikka toiveeni alupitäenkin oli että saisin viettää synttärit hänen kanssaan ja en ollut edes kauhean innostunut bileistä. Ja olinhan pyytänyt, että hänkin kutsuisi kavereitaan. Ilmeisesti kuitenkin olisi sitten itse menossa joihinkin muihin bileisiin. Eli joutuisin yksin lähtemään pääkaupunkiseudulle ja hän jäisi yksin kotiin. Tekisi mieli perua koko vitun bileet.
Hän on ennenkin temppuilut vastaavasti. Perunut yhteiset bileet sanoen ettei huvita, kun taas itse lähtenyt seuraavana päivänä johonkin omiin bileisiin. Usein hän on tullut vasta seuraavana päivänä takaisin ja kertonut olleensa kaverin luona yötä. Ja kun olen kysellyt perään missä hän on ollut, olen saanut kuulla olevani sairaalloisen mustasukkainen. Alkaa jo kyllästyttämään tällainen toiminta.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On äärimmäisen outoa ja epäkohteliasta skipata kumppanin 3-kymmpiset, riippumatta siitä, kenen idea ne alun perin olivat.
Juhlia voi muutoinkin , ja muuna päivänä kuin varsinaisena syntymäpäivänä.
On äärimmäisen outoa ja epäkohteliasta vaatia muut tekemään jotain, mitä he eivät itse halua.
Eli on ok skipata vaikka mummin hautajaiset, jos ei halua? Eihän tässä kukaan puhunut vaatimisesta. Kyse on hyvistä tavoista. Mulla menis kyllä mies vaihtoon.
Aikuispissiksen viinanhuuruinen juhlinta pissiskavereineen muovitiara päässä naislapsen vaatimuksesta ja prinsessan ehdoilla on aika kaukana mummon hautajaisista.
Eikös se mies ollut ehdottamassa noita juhlia, kun taas nainen toivonut vain saada olla poikakaverinsa kanssa? Eli jos toivoo olevansa rakkaansa kanssa, tekee sinusta pissiksen?
Mies jo etukäteen kiukuttelee, että joutuu vain katsomaan vierestä? Mistä hän sen voi tietää?Jos näin on käynyt usein, miksi mies sitten halusi bileet? Miksi mies ei alunperin ehdottanut kahdenkeskistä iltaa bileiden sijasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä mustasukkaisuus tarinassasi ilmeni? En itse sitä löytänyt mistään kohtaa.
Oletko sokea? Selkeää manipulaatiota. Ehdottaa ensin järjestämään bileet, sitten ei itse halua. Syyttää mustasukkaiseksi kun kyselee hieman perään. Ehkä poikaystävä juuri haluaa naisen pois jaloista jotta ei olisi tietoinen miten itse kulkee.
Niin, tai sitten poikaystävä ei vain jaksa tai siedä aloittajan ystäviä, eikä aloittajan jatkuvaa kyttäämistä, jankkaamista ja mustasukkaisuutta.
Av-palstan asenteellisuus ei koskaan yllätä, ja mies on aina yksipuolisen tarinan pahis.
Ei tosiaankaan yllätä tällaiset kommentit enää. Tuossahan koko bileiden idea oli juuri poikaystävän, ja nyt hän ei haluakaan osallistua niihin. Vaan turhahan tätä on sinulle selitellä, olet jo päättänyt tämänkin aloituksen olevan vain ja ainoastaan miehiä halventavan.
Ehkä bileiden idea ei olekkaan ollut poikaystävän. Poikkis on haaveillut mahdollisuuksista ja tyttis on poiminut sanan puhetulvasta ja alkanut järjestää megabileitä ja pistää idean keksijäksi poikkiksen.
Ei olisi ensimmäinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä mustasukkaisuus tarinassasi ilmeni? En itse sitä löytänyt mistään kohtaa.
Oletko sokea? Selkeää manipulaatiota. Ehdottaa ensin järjestämään bileet, sitten ei itse halua. Syyttää mustasukkaiseksi kun kyselee hieman perään. Ehkä poikaystävä juuri haluaa naisen pois jaloista jotta ei olisi tietoinen miten itse kulkee.
Niin, tai sitten poikaystävä ei vain jaksa tai siedä aloittajan ystäviä, eikä aloittajan jatkuvaa kyttäämistä, jankkaamista ja mustasukkaisuutta.
Av-palstan asenteellisuus ei koskaan yllätä, ja mies on aina yksipuolisen tarinan pahis.
Ei tosiaankaan yllätä tällaiset kommentit enää. Tuossahan koko bileiden idea oli juuri poikaystävän, ja nyt hän ei haluakaan osallistua niihin. Vaan turhahan tätä on sinulle selitellä, olet jo päättänyt tämänkin aloituksen olevan vain ja ainoastaan miehiä halventavan.
Ehkä bileiden idea ei olekkaan ollut poikaystävän. Poikkis on haaveillut mahdollisuuksista ja tyttis on poiminut sanan puhetulvasta ja alkanut järjestää megabileitä ja pistää idean keksijäksi poikkiksen.
Ei olisi ensimmäinen kerta.
Kyllä idea lähti poikaystävältäni ja suunnittelimme yhdessä niitä. Katselimme eri vaihtoehtoja ja paikkoja, kunnes löydettiin sopiva. Ilmeisesti hänelle tuli jokin parempi ehdotustus, koska haluaa edelleen mennä jonnekin kaverinsa luokse tuolloin.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On äärimmäisen outoa ja epäkohteliasta skipata kumppanin 3-kymmpiset, riippumatta siitä, kenen idea ne alun perin olivat.
Juhlia voi muutoinkin , ja muuna päivänä kuin varsinaisena syntymäpäivänä.
On äärimmäisen outoa ja epäkohteliasta vaatia muut tekemään jotain, mitä he eivät itse halua.
Eli on ok skipata vaikka mummin hautajaiset, jos ei halua? Eihän tässä kukaan puhunut vaatimisesta. Kyse on hyvistä tavoista. Mulla menis kyllä mies vaihtoon.
Aikuispissiksen viinanhuuruinen juhlinta pissiskavereineen muovitiara päässä naislapsen vaatimuksesta ja prinsessan ehdoilla on aika kaukana mummon hautajaisista.
Sinulla ei taida mennä kovin hyvin. Ei yhtään kaveria ja ainoa harrastus netissä roikkuminen. Otan osaa. (En oikeasti ota, oma valintasihan tuo on.)
Olisko tässä käyty keskustelu selkokielellä:
-Haluan imarrella sinua järjestämällä jotain tosi isoa ja spesiaalia, kun täytät pyöreitä, erityisesti siksi, kun tiedän, etten oikein arjessa huomioi sinua.
-Jospa nyt kuitenkin juhlittaisiin vain kahden, sinä heittäydyt aina mahdottomaksi omistushaluissasi, kun yritän tavata ystäviä ja sukua, en oikein jaksaisi taas sitä draamaa.
-Eijei, järjestetään nyt ne isot juhlat, jottet pääse syyttämään, että rajoitan tekemisiäsi.
-Hyvä on, mutta vain, jos tehdään niistä yhteiset ja kutsut myös omia kavereita.
-Joojoo, paitsi enpäs kutsukaan. En tykkää, kun saat huomiota muilta ihmisiltä, kiukuttelen ja järkkään omat bileet, siitäs saat! Oikeasti, jos nyt rakastat minua, osoitat sen perumalla koko roskan.
-En peru, olen jo kutsunut kaikki ja eikös nämä nyt ole minun juhlat?
-Jos noin teet, saat vastata seurauksista....
Näinkö, ap?
Vierailija kirjoitti:
-Haluan imarrella sinua järjestämällä jotain tosi isoa ja spesiaalia, kun täytät pyöreitä, erityisesti siksi, kun tiedän, etten oikein arjessa huomioi sinua.
-Jospa nyt kuitenkin juhlittaisiin vain kahden, sinä heittäydyt aina mahdottomaksi omistushaluissasi, kun yritän tavata ystäviä ja sukua, en oikein jaksaisi taas sitä draamaa.
-Eijei, järjestetään nyt ne isot juhlat, jottet pääse syyttämään, että rajoitan tekemisiäsi.
-Hyvä on, mutta vain, jos tehdään niistä yhteiset ja kutsut myös omia kavereita.
-Joojoo, paitsi enpäs kutsukaan. En tykkää, kun saat huomiota muilta ihmisiltä, kiukuttelen ja järkkään omat bileet, siitäs saat! Oikeasti, jos nyt rakastat minua, osoitat sen perumalla koko roskan.
-Jos noin teet, saat vastata seurauksista....Näinkö, ap?
Ei nyt ihan noin. Hän kyllä yllytti ja painosti järjestään juhlat, koska kerran sitä vaan 30 täyttää. Suostuin sitten siihen ja ihan hyvässä hengessä sitten suunniteltiin yhdessä, kunnes kun kaikki on sovittu. Sitten ei enää halua osallistua, vaan mennä jonnekin muualle. Haluaa kuitenkin minun menevän omiin juhliin, melkein jopa painostaa. Ihan kuin ei haluaisi viettää yhdessä aikaa juuri tuona hetkenä. Itse olisin valmis vaikka perumaan juhlat, kunhan saataisiin viettää yhdessä tämä päivä. Mennä vaikka syömään ulos ja viettää aikaa yhdessä.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Jos noin teet, saat vastata seurauksista....Näinkö, ap?
Ei nyt ihan noin. Hän kyllä yllytti ja painosti järjestään juhlat, koska kerran sitä vaan 30 täyttää. Suostuin sitten siihen ja ihan hyvässä hengessä sitten suunniteltiin yhdessä, kunnes kun kaikki on sovittu. Sitten ei enää halua osallistua, vaan mennä jonnekin muualle. Haluaa kuitenkin minun menevän omiin juhliin, melkein jopa painostaa. Ihan kuin ei haluaisi viettää yhdessä aikaa juuri tuona hetkenä. Itse olisin valmis vaikka perumaan juhlat, kunhan saataisiin viettää yhdessä tämä päivä. Mennä vaikka syömään ulos ja viettää aikaa yhdessä.
-AP
Outo case. Mitä se mies siis aikoo itse tehdä sinä aikana, kun sinä olet hänen pakottamana kiinni niissä juhlissasi?
Näin miehenä voin sanoa, ettei tulisi mieleenkää jättäytyä pois puolisoni 30-synttäreistä. Tai mistään muustakaan tapahtumasta, jolla on puolisolleni merkitystä. Täytyisi olla todella järkevä syy, jos jättäytyisin. Ihan sama oliko toinen millainen pissis tahansa, mutta jos hän on puolisoni ja merkityksellinen.
Kuulostaa aikamoiselta henkiseltä kiusaamiselta tuollainen toiminta, oli sitten mies tai nainen kyseessä.