Mies INHOAA kaikkea kuuntelemaani musiikkia
Tuntuu nykyään, että ihan pelkästään se, että sanon pitäväni jostain bändistä riittää siihen että mies vihaa heitä. :D Siis ilman että on koskaan kuullut yhtäkään heidän biisiään.
Mies on ammattimuusikko ja säveltäjä, on käynyt kaikenmaailman sibbeakatemiat ja musiikkiluokat. On taitava muusikko. Minä en pidä 90% musiikista josta mies pitää (mm. progea, örinäheviä, sekoilumusaa) mutta en silti valita päänsärkyä ja vitutusta, vaikka joudunkin joskus kuuntelemaan useita tunteja miehen musiikkia esim. autossa.
Minäkään en kuitenkaan kuuntele mitään massamusiikkia tai jotain mikä voisi monia ihmisiä ärsyttääkin. Kuuntelen ihan tavallista musiikkia ja melkein kaikki genret menevät. (Poislukien suomiräppi, autotunepoppi ja nuo yllämainitut)
Tykkään esimerkiksi Dream Theaterista ja Rage Against The Machinesta (joista mieskin pitää), mutta kuuntelen myös folk/indie/alternetive -musiikkia jota mies ei voi SIETÄÄ. Arvostelee koko ajan rytmien tylsyyttä, laulajan laulutaidottomuutta, musiikillista tylsyyttä ja ties mitä. :D
Seuraan myös youtubesta muutamaa musiikkiin liittyvää huumorikanavaa ja mieheltä menee videoiden hauskuus ja idea ihan täysin ohi, kun keskittyy siihen miten "surkeita" laulajia/soittajia videolla esiintyvät ihmiset ovat.
Esimerkkinä vaikka nämä videot:
Minusta molemmat ihan hillittömiä pätkiä. :D Soitto - ja laulutaidoista en osaa sanoa mitään, mutta se ei olekaan noiden videoiden pointtina. Minusta olisi aika mälsää, jos vain superlahjakkaat muusikot saisivat tuottaa musiikkiin liittyvää sisältöä.
Toinen juttu mikä aiheuttaa käsittämätöntä ärsytystä, on se, että mies laulaa joidenkin biisien mukana, mutta laulaa stemmoja. En tiedä mikä noissa stemmoissa ärsyttää, mutta minusta ne kuulostavat niin ärsyttävältä! Siis stemmat kuulostavat hienolta, jos ne lauletaan muun laulun mukana, mutta tuolleen yksinään laulettuna kuulostaa niin ärsyttävältä. Mies laulaa karaokeakin stemmoina, ei siksi että se olisi laulutyyli mihin on tottunut, vaan siksi koska hän osaa ja se on teknisesti oikeaoppinen tapa kun lauletaan jonkun mukana.
Ennen en ärsyyntynyt näistä asioista, mutta kun mies on minulle valittanut, vittuillut ja nalkuttanut tarpeeksi kauan, niin alkoi ärsyttämään.
Kommentit (25)
Itse vihaan vain Reino Nordin faneja
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en enää seurustele muusikoiden kanssa. Vain oma maku on se oikea maku ja muita ihmisiä saa aivan vapaasti dissata ja tuomita musiikkimaun perusteella. Muusikot, varsinkin miespuoliset, eivät todellakaan ole mitään avarakatseisia ja vapaasieluisia taiteilijaprototyyppejä. Hyvin ahdasmielistä, keskenkasvuista ja suorastaan narsistista porukkaa.
Kuvailit jotain 20 kaveria ja tuttua. Osan olen tuntenut ihan penskasta ja suurimman osan teini-iästä saakka. Monessakin mielessä ihan vitun vaikeita tyyppejä. Ne kaksi varsinkin jotka ainakin omasta mielestään ovat taiteilijoita. Kännissä kusi nousee päähän näillä pahimmilla.
On ne silti kavereina mukavia vaikka joskus rasittavat hermoja.
Joo...näitä puristeja tulee aina vastaan jossakin, kun vähiten osaat heitä odottaa.
Reino Nordin on kyllä melko scheissea.
Muusikot :D Kaikki musiikki pitää analysoida piloille. En käsitä näitä muusikkomiehiä joiden mielestä kaikki musiikki pitäis olla jotain teknisesti taitavaa progekikkailua. Onneks oma mies arvostaa mun musiikkimakua, en kestäis hetkeäkään jos miehen pitäis olla jatkuvasti pätemässä, onhan se huonotapaistakin ruikuttaa toisen kuuntelemasta musiikista.