Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pudottanut painoa mutta kukaan ei huomaa – mistä johtuu

Vierailija
10.08.2017 |

Aivan typerä juttu, tiedän, sillä mitä väliä on muiden mielipiteillä tai huomiolla, oma olo ja se että vaatteet ja vanhat juhlamekot vain sujahtavat päälle on se paras kiitos.

Aloin vain miettiä, kun olen viime kevään ja kesän aikana pudottanut painoa ehkä kuutisen kiloa, en ole tarkoin punninnut enää ensimmäisten neljän kilon jälkeen, sentteinä vielä paremmin. En ole koskaan ollut siis mitenkään lihava ja olen aina liikkunut ja urheillut, mutta iän ja raskauksien myötä huomasin että vyötärö alkoi katoamaan ja kiloja vaivihkaa kertyi. Koitin tietty peittää tätä vaatteilla ja pukeutumisella. Paino on ollut todella vaikea saada alenemaan, olen muuttanut ruokavaliota aika radikaalisti tosin pienet muutokset kerrallaan ja vaihdellut liikuntaa että minkä tyyppistä teen ja lisännyt sitä roimasti. Olen myös ollut mukana parissa Fitfarmin dieetissä joilla sain muutoksen alkuun. Ruokavaliot vain eivät sopineet täysin minulle enkä osannut soveltaa niitä enää pidemmän päälle, ja tuntui että jossain vaiheessa kroppa tottui eikä paino enää hievahtanutkaan.

Olen lähinnä hämmentynyt siitä, kun muille ihmisille ympärillä kommentoidaan heti, että "hei olet laihtunut" jos pienikin muutos tapahtuu, mutta kukaan ei huomaa minussa muutosta tai ei jostain syystä halua tuoda sitä esiin. Vaatteista ja kengistä kyllä kommentoidaan jos on jonkun mielestä kiva/nätti/uusi..

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos näistäkin. :) Elämäni ei pyöri painon ympärillä, en ymmärrä mistä joku sai sen kuvan. Asia tuli mieleeni kun taas tänä aamuna yhden kollegan painonpudotusta ja kohentunutta ulkoista olemusta kehuttiin. En tajua miksi edes kirjoitin tänne.. 

Olkoonkin sitten etten ole kiinnostava ihminen jonkun mielestä, mahdotonta kiinnostaa tai miellyttääkään kaikkia.

kuinka paljon sinulla oli lähtöpaino? Jos olet alun perin painanut esim 120kg, eipä siitä kovin pientä  painonpudotusta huomaa millään. Muutama vuosi sitten mulla oli painoa 76kg, laihdutin liikunnalla ja ruokavaliolla 6kg ja kyllä silloin ainakin suurin osa työkavereista ja muista tutuista kommentoivat hoikistumista. Pituutta mulla 173cm.

67 painoin enimmillään. Lihastakin on aina ollut..

22/24 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi sanoa kenellekkään; oletpa laihtunut! Se voi loukata jos erehdyn eikä olekkaan laihtunut, tai joku ottaa sen niin että aikaisemmin on mielestäni ollut lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, mukava kuulla että olet onnistunut tavoitteessasi, painon pudotus ei todellakaan ole helppoa!

Usein muutokset ja laihtuminen voi olla myös sairaudesta johtuvia, minkä vuoksi ainakaan minun lähipiirissä ei uskalleta mainita painon vaihtelusta. Myös pidemmällä aikavälillä ja etenkin talvella(paksummat vaatteet) tapahtunut painonpudotus voi olla hankalampi huomata.

Tärkeintä mielestäni on kuitenkin oma hyvä olosi. Nauti ja iloitse kiinteytyneestä ja hoikentuneesta vartalostasi: kanna sitä ylpeydellä, käytä vaatteita joissa olosi tuntuu hyvältä ja pidä pää pystyssä. Anna hyvän olon näkyä myös kasvoillasi. Oma hyväolosi tulisi lähteä sinusta, ei muiden kommenteista.

Mukavaa alkanutta syksyä uudistuneessa kropassasi!

Vierailija
24/24 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pudottanut 15 kiloa - nyt normaalipainossa. Ja multa kysytään että olenko vaihtanut hiusmallia :D