Varoitusmerkit uudessa suhteessa
Tämän opin kantapään kautta:
- varhainen puhe loppuiän suhteesta
-pikainen halu kihloihin menosta
-mies haluaa naisen raskaaksi mahdollisimman pian
-mies haukkuu entisiä naisiaan
Mitä muuta?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni noista ketjun tunnusmerkeistä kyllä pätee exääni, jonka kanssa tuhraantui aivan liian monta vuotta, tyhmä kun olin. Nauratti kovasti ketjussa mainittu huonot hampaat, huono ryhti, pälyilevä olemus :)
Listaan vielä huvin vuoksi omat varoitusmerkkini:
-aina rahat loppu, vaikka ihan hyvä palkka
-laskut maksamatta, eikä osannut yhtään ennakoida niiden tulemista
-myöhemmin sai aina potkut tai itse lähti litomaan työpaikasta, kun joku sanoi pahasti
-haukkui tosi usein äitiään, siskoaan, sukulaisiaan, pomoaan, naapureitaan, entisiä luokkakavereita jne.
-huono yleisivistys, ei yhtään seurannut uutisia
-kadehti ja mollasi koulutettuja ihmisiä
-kohteli ikävästi muita ihmisiä, varsinkin heikompiaan, mutta jos joku isompi tai vahvempi tuli vastaan, luikki karkuun häntä koipien välissä
-arvosteli ulkonäköäni, vaikka olin ihan mukavannäköinen ilmestysHoh hoijaa, eikä tossa ole kaikki. Saa ihan vapaasti nauraa, että kuinka hölmö olinkaan, kun tuollaista vedin perässäni vuodesta toiseen.
Moni on vuosikausia vielä pahempien tyyppien kanssa. Eivätköhän kaikki tee jossakin vaiheessa virheen tai useammankin kumppanin valinnassa. Noloahan se on, mutta siitähän sitä oppii olemaan tarkempi seuraavalla kerralla.
Vaikka erehdyinkin salamaihastuneena pikasuhteeseen väärän miehen kanssa (alussa oli se oikea) ja olen maksanut tästä kovat oppirahat ja suolaiset kyyneleet, olen itselleni armollinen. En tehnyt väärää, uskoin vain väärää ihmistä.
Koulu oli kova, mutta kyseessä ei ollut elinkautinen.
Selvisin ja niin teistä moni muukin.
Todella kontrolloiva, yritti päättää kaiken, siis aivan kaiken puolestani, kenen kanssa liikun, mitä syön välipalaksi tai mitä housuja pidän päällä. Hänen tapansa asiassa kun asiassa oli ainoa oikea. Jos tein "väärin", sitten mökötti tai olin idiootti.
Tätä kiroilun säestämää haukkumista ja huutamista, josta myös sukulaiseni saivat osansa (tietenkin kasvotusten esitti aina mukavaa) sai nähdä aivan turhan usein.
Lyhyt pinna, agressiivinen käytös suuttuessaan, tavaroiden heittely ja jatkuva räyhääminen. Jo suhteen alussa oli nähtävissä tätä, vähemmissä määrin toki, mutta vaaleanpunaiset silmälasit päässä annoin liikaa anteeksi.
Mitäköhän mahtoi mielessäni liikkua kun useamman vuoden tuota jaksoin katsella...
M27
Kontrolloi ihan kaikkea. Jos ohikulkevasta autosta vilkaistiin kohti tai kaupassa joku mies katsoi minua, sain kuulla viikkojenkin päästä asiasta.
Kun menin yksin postiin, sain haukkumaviestin perään, että haluat mennä yksin saadaksesi katseita.
Halusi hyvin pian tavata sukulaisiani. Kun oli aika tavata hänen perhettään, tuli aina joku epämääräinen selitys, ettei onnistu. En tavannut koskaan.
Kaverit syrjäytyneitä.
Yritti sabotoida käyntiäni töissä, herätti pitkin yötä. Räpsytteli valoja, paiskoi ovea, veti peiton pois.
Valehteli.
Utopistiset suunnitelmat tulevaisuudelle.
Todella sairas ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni noista ketjun tunnusmerkeistä kyllä pätee exääni, jonka kanssa tuhraantui aivan liian monta vuotta, tyhmä kun olin. Nauratti kovasti ketjussa mainittu huonot hampaat, huono ryhti, pälyilevä olemus :)
Listaan vielä huvin vuoksi omat varoitusmerkkini:
-aina rahat loppu, vaikka ihan hyvä palkka
-laskut maksamatta, eikä osannut yhtään ennakoida niiden tulemista
-myöhemmin sai aina potkut tai itse lähti litomaan työpaikasta, kun joku sanoi pahasti
-haukkui tosi usein äitiään, siskoaan, sukulaisiaan, pomoaan, naapureitaan, entisiä luokkakavereita jne.
-huono yleisivistys, ei yhtään seurannut uutisia
-kadehti ja mollasi koulutettuja ihmisiä
-kohteli ikävästi muita ihmisiä, varsinkin heikompiaan, mutta jos joku isompi tai vahvempi tuli vastaan, luikki karkuun häntä koipien välissä
-arvosteli ulkonäköäni, vaikka olin ihan mukavannäköinen ilmestysHoh hoijaa, eikä tossa ole kaikki. Saa ihan vapaasti nauraa, että kuinka hölmö olinkaan, kun tuollaista vedin perässäni vuodesta toiseen.
Tässä on hyvin tutun tuntuisia piirteitä. Tuo kateellisuus koulutetettuja kohtaan oli inhottavaa . Itseään korosti hyväksi työntekijäksi, mutta ei ollut töissä. Yksi lapsi edell. liitosta, ei tavannut koskaan.
- Puhuu epäkunnioittavasti ja syyttelevästi eksästään. Syy eroon oli eksässä. --> Ei myönnä omaa osuuttaan suhteen karikoissa. Usein on myös huomattu, että se mistä eksää syytetään (esim. pettäminen) voikin olla vain projisointia. Pettäminen onkin voinut mennä toisinpäin.
- Pettämisellä alkanut suhde lasten ollessa pieniä. --> Tässä toistetaan herkästi kaavaa. Sinutkin voidaan jättää uuden ihmisen takia, kun arki alkaa maistumaan puulta. Ymmärtäjiä löytyy.
- Tarkka piheys pikkurahoista, kumman vuoro tarjota kahvi tms. --> Muistathan sitten hoitovapaallakin maksaa perheen menoista puolet, tuloeroista viis? Jääkaapissa sinun ja minun ruoat.
- Ei tapaa lapsiaan, koska lapsen toinen vanhempi sitä ja tätä. --> Missä oma osuus asiaan? Oliko osallistuva vanhempi ennen eroa? Miten hoiti tapaamiset, ilmestyikö paikalle? Vaatiko koskaan lähivanhemmuutta?
Suomessa lähes aina päädytään ensin yhteishuoltoon. Lähivanhemmalla ei ole aitoa mahdollisuutta kieltäytyä tapaamisoikeudesta (ellei lapsen henki vaarassa tms.), mutta etävanhempi voi perua ja jättää tapaamisoikeuttaan käyttämättä. Vanhempi lapsi voi itse vaikuttaa, mutta yleensä lapset sietävät aika paljon vanhemmiltaan, ennen kuin pistävät välit täysin poikki. Toki toinen vanhempi voi yrittää vaikuttaa lapsen mielipiteeseen, mutta sitä vaikeampaa se on kuin mitä parempi suhde etällä on alun alkaenkin ollut lapseensa! Tilastojen mukaan oikeudessa lähihuoltajuus määrätään aika tasan äideille ja isille, onko asia viety oikeuteen asti? Nykyään viikko-viikko-asuminen on yleistä myös.
Olen nähnyt muutaman kohdalla, että huolimatta "ikävästä" entisen liiton lapsiin, ei ne uuden liiton lapsetkaan ole pahemmin kiinnostanut.
Aina myöhässä, jopa ensitreffeiltä.
Vesisateessa piti varjoa niin että itse säilyi kuivana ja minä olin puoliksi litimärkä.
Kaverit meni koko ajan edelle. Suhteen alussa jopa soitti (!) parhaalle kaverilleen ja käski kuunnella kun autossa tuli joku herkkä rakkausballadi.
Tiuskimista ja hermostumista jo suhteen alussa.
Menimme naimisiin ja lapsiakin tuli, mutta mies pysyi itsekkäänä tiuskivana paskiaisena, jolle kaverit ja omat jutut meni aina parisuhteen ja perheen edelle. Nyt hän eron jälkeen aloittelee uutta suhdetta, jossa vielä toistaiseksi yrittää olla mielin kielin, mutta minulle ja lapsille huutaa ja kiroilee kuin ennenkin. Eli edes rakastumisen huuma ei tätä miestä miellyttävämmäksi tee. Ja pahimmat puolet näkyvät vain läheisille, ulkopuolisille on mitä hurmaavin tyyppi.
Kuulostaa enemmän kuin tutulta. Voi jestas mikä "mies".
Varoitusmerkkejä tulevasta suhteesta umpitylsän ihmisen kanssa
- ei harrasta mitään, vapaa-ajalla lähinnä katselee telkkaria
- koti sisustettu mustavalkoiseksi tai kokovalkoiseksi
- myötäilee kaikessa, tekee kaikkensa välttääkseen konflikteja tai edes väittelyä
- omistaa koiran/muun lemmikin, vaikka se joutuu olemaan yksin kaikki päivät eikä sen kanssa tehdä mitään
- juo viiniä/viskiä/konjakkia ja syö juustoja koska niin "kuuluu" tehdä, ei siksi että nauttisi kummastakaan tai tietäisi niistä mitään
Kaverilla on mies, jolla on lapsi mutta "ei se sitä tapaa eikä tiedä siitä oikein mitään" ja nyt suunnittelevat yhdessä vauvaa. Isäainesta parhaimmillaan. Itse juoksisin kovaa karkuun, jos tuollainen tyyppi sattuisi kohdalle. Voiko suurempaa piittaamattomuutta ja vastuun välttelyn merkkiä ollakaan?
Huutaa ja rähisee omille vanhemmilleen mitättömistä syistä. Suuttuu, jos nainen ei tiedä, ymmärrä tai muista jotain asiaa heti.
Kysin, onko käynyt sukupuolitautitesteissä milloin viimeksi. -Ei koskaan, kun ei ole ollut oireita.
Kärsi unettomuudesta > paha merkki. Stressaantunut, aiheuttanut harmia lukuisille ihmisille.
Rahaton > lainasi rahaa, en saanut koskaan takaisin. Paatunut omatunto.
Vaati minulta ehdotonta uskollisuutta > itseltä löytyi kuvia muista naisista, tuoreita sellaisia.
Ei tavannut poikaansa/ puhui tästä harvoin. Huonot välit pojan äitiin.
Seksikertomukset aiemmista naisistaan; kuka piti mistäkin.
Kehui, kuinka oli kieltäytynyt fuckbuddy-suhteesta.
Yrjöili usein > viina tuhonnut elimistöä.
Olin vakavasti sairas> ei vienyt sairaalaan, oli mentävä itse.
Tämä helmi on varmasti löytänyt jo uuden, toivottavasti on parantanut tapansa.
MakkoTheGirl kirjoitti:
Ruipelo mies, jolla outo tai tavallinen äitisuhde. Pitää lippistä kalastaessaan, vaikka olisi lämmin ja pilvinen sää.
Lukeeko lippiksessä Koff tai Karjala. Silloin ymmärrän tuon kommentin, muuten pidän aina kalastaessa hattua päässä.
Huono ryhti, jännittyneet hartiat. Puuttuvia hampaita, vähätkin osittain harmaita. Likaiset kynnenaluset, ruskea läntti sormissa (tupakkasormisto)
Korosti, kuinka hänellä on aina ollut vientiä.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä laitan listan naisen varoitusmerkeistä:
- huono itsetunto
- ulkonäkökeskeisyys (ks. huono itsetunto yllä)
- ylenpalttinen laiskuus
- harrastusten täydellinen puute
- pyrkii kontrolloimaan ja määräilemään
- materialismi
- valehtelu/salailu
- hallitsemattomat raivopuuskat (huutaa tuntitolkulla putkeen, heittelee tavaroita jne)
M48
Hyvin kiteytetty. Lisään vielä pari omakohtaista:
-on ihan hyvännäköinen mutta ollut haku päällä tooooosi pitkään kun ei ole löytynyt sitä oikeaa. Takana useita lyhyitä suhteita mutta miehistä kukaan ei ole ollut se mr. Right. Jonkinlainen prinsessaharhakuva päässä etsitään vaan prinssiä jota ei koskaan löydy.
-puhuu itsestään koko ajan
-kennel-ihminen eli puhuu koiristaan/kissoistaan/hevosistaan jne ja siitä mitä niiden kanssa puuhastelee koko ajan. Usko pois mies, et koskaan pääse tärkeysjärjestyksessä lähellekään niiden tasoa. Jatka vain mikäli haluat uuden harrastuksen..
-kerrot mitä tahansa, hän pistää aina paremmaksi.
Kyllä tuntuu taas hyvältä olla sinkku.
Nuorena ja epävarmana seurustelin miehen kanssa, joka puhui vastaavasti että "kaikki miehet haluavat/miehet tykkäävät/miehet eivät koskaan/miesten mielestä sitä ja tätä". Meni hävettävän kauan, ennen kuin tajusin että tämähän on hänen "hienovarainen" tapansa manipuloida minua tekemään mitä hän haluaa. Kun eihän kyse ole vain hänestä, vaan KAIKKI miehet tykkäävät harrastaa seksiä julkisella paikalla ja että naisella on vaaleat hiukset ja aina korkokengät jalassa ja mitä kaikkea. Ja naisen tehtävähän on tehdä mistä "kaikki miehet" tykkää.