Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN te kestätte yksinhuoltajuutta? Helvetti mikä riittämättömyys, koska pojat...

Ahdistunut äiti
09.08.2017 |

Siis miehen malli puuttuu pojilta. Minä en äitinä pysty sitä antamaan. Kun katson tytärtä, jolla on aikuisen naisen malleja, minä ja äitini esimerkiksi, hänen on hyvä kasvaa ja voin ja osaan olla hänen tukenaan siinä.
Mutta pojat ovat hukassa. Ei ole kukaan näyttämässä esimerkkiä ja mallia miehenä olemisesta, miesten jutuista.. Lasten isä on jo vuosia sitten valinnut alkoholin, mun isä kuollut, kun lapseni olivat pieniä, lähipiirissä ei oikein ketään......

Olen tosi surullinen ja ahdistunut tästä, kun näen, miten he tarvitsisivat jonkun johdattamaan miesten maailmaan, enkä itse siihen pysty. Mikä neuvoksi?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut äiti kirjoitti:

Siis miehen malli puuttuu pojilta. Minä en äitinä pysty sitä antamaan. Kun katson tytärtä, jolla on aikuisen naisen malleja, minä ja äitini esimerkiksi, hänen on hyvä kasvaa ja voin ja osaan olla hänen tukenaan siinä.

Mutta pojat ovat hukassa. Ei ole kukaan näyttämässä esimerkkiä ja mallia miehenä olemisesta, miesten jutuista.. Lasten isä on jo vuosia sitten valinnut alkoholin, mun isä kuollut, kun lapseni olivat pieniä, lähipiirissä ei oikein ketään......

Olen tosi surullinen ja ahdistunut tästä, kun näen, miten he tarvitsisivat jonkun johdattamaan miesten maailmaan, enkä itse siihen pysty. Mikä neuvoksi?

Vierailija
2/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on miehiä. Ja minun lapsella on onneksi isä edes joskus kuvioissa vaikkei niin usein kuin toivoisi.

Isommat serkkupojat on 5-vuotiaalle suuria idoleja 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Nämä ovat jo teinejä, lähes aikuisia, ei niitä enää saa mihinkään kirkon juttuihin, joista arvelen sinun otsikossa kirjoittaneen, koko otsikkoa ei pysty lukemaan...

Vierailija
4/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa päiväkodissa ja koulussa sitten on miespuolisia malliksi.

Vierailija
5/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotaloilla on usein miehiä töissä

Vierailija
6/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa päiväkodissa ja koulussa sitten on miespuolisia malliksi.

Päiväkodissa silloin aikoinaan ei ollut kuin tätejä..

Koulussa ei kanssa tainnut olla montaakaan miesopettajaa.. Ainakaan heteroita ei ollut kuin ehkä yksi eläkkeelle jäänyt.....

Vierailija
7/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku harrastus, jossa on miesvalmentaja? Miesopettaja? Vapaaehtoistyötä tekevä mieskaveri?

Vierailija
8/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin kolme poikaa yksin. Ei siihen kasvamiseen tarvita muuta kuin ihmisen malli ja edes sen yhden välittävän ihmisen malli, maalaisjärkeä, rajoja ja rakkautta, arvojen opettamista. Eikä mikään näistä ole sukupuolisidonnainen asia.

Lapset ovat yksilöitä, eivät isiensä tai äitiensä kopioita.

Mitä ne miesten jutut ovat? Jääkiekko ja futis? Kukaan pojista ei ollut niistä kiinnostunut vaikka itse olen futisfani. Löysivät itse omat harrasteensa ja tyttökaverinsa ja ostin kondomit.

Kohta vanhin valmistuu yliopistosta eikä kukaan pojista ole aiheuttanut koskaan mitään ongelmia.

Vierailija
9/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisotaloilla on usein miehiä töissä

Ei näit saa enää semmosiin paikkoihin, kun eivät ole aikoinaan semmosiin hakeutuneet.....

Vierailija
10/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatin kolme poikaa yksin. Ei siihen kasvamiseen tarvita muuta kuin ihmisen malli ja edes sen yhden välittävän ihmisen malli, maalaisjärkeä, rajoja ja rakkautta, arvojen opettamista. Eikä mikään näistä ole sukupuolisidonnainen asia.

Mitä ne miesten jutut ovat? Jääkiekko ja futis? Kukaan pojista ei ollut niistä kiinnostunut vaikka itse olen futisfani. Löysivät itse omat harrasteensa ja tyttökaverinsa ja ostin kondomit.

Kohta vanhin valmistuu yliopistosta eikä kukaan pojista ole aiheuttanut koskaan mitään ongelmia.

Miesten jutut on meillä (olen myös yh, mutta isä onneksi tapaa teinejä) kalastusta, mopo ja sen ropaaminen, veneily, mökkeily, lennokit..asioita joista poikani tykkäävät suunnattomasti, mutta joihin mulla ei ole resursseja tai osaamista. Mutta, kaikilla lapssilla ja nuorilla on omat juttunsa, eivät kaikki varmaankaan välitä mainitsemistani.

Vierailija
11/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt itsekin mutta meillä isä on kuvioissa. Hän antaa taas sellasen miehen mallin että pelataan tietokoneella koko päivä ja nainen hoitaa lapset. Ei siis olla asuttu yhdessä vuosiin mutta hänellä on uusi perhe.

Vierailija
12/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten jutut on meillä (olen myös yh, mutta isä onneksi tapaa teinejä) kalastusta, mopo ja sen ropaaminen, veneily, mökkeily, lennokit..asioita joista poikani tykkäävät suunnattomasti, mutta joihin mulla ei ole resursseja tai osaamista. Mutta, kaikilla lapssilla ja nuorilla on omat juttunsa, eivät kaikki varmaankaan välitä mainitsemistani.

Voi just tommosia miestenjuttuja tarkoitan! 

Mä koen, etten pysty yksin, en riitä, en osaa, eikä ole resurssejakaan... :'(

Vierailija
13/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletko nyt menettänyt otteen ja ajattelet, että "miehenmalli" puhaltaisi pojat takaisin ruotuun? Päätellen noista "ei noita saa sinne, tänne tai tonne..."-vastauksista. Kai ne jossain käy, eikö siellä ole isiä ja muita poikia? Siitä voisi aloittaa. Ystäväni yksinhuoltaja oli iloinen, kun poika kiinnostui harrasteautoista jne. Oli isiä ja poikia, joista ottaa mallia.

Vierailija
14/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oletko nyt menettänyt otteen ja ajattelet, että "miehenmalli" puhaltaisi pojat takaisin ruotuun? Päätellen noista "ei noita saa sinne, tänne tai tonne..."-vastauksista. Kai ne jossain käy, eikö siellä ole isiä ja muita poikia? Siitä voisi aloittaa. Ystäväni yksinhuoltaja oli iloinen, kun poika kiinnostui harrasteautoista jne. Oli isiä ja poikia, joista ottaa mallia.

No nää on teinejä, lähes aikuisia jo. Vuosia olen yrittänyt voimavarojeni rajoissa patistaa vaikka mihin harrastuksiin ja raahata sinne ja tänne, mutta en tiedä onko siitä ollut iloa. Pojat on yhtä vastahankaisia kaikkien mun ideoideni suhteen, kuin heidän isänsä :(

Vierailija
15/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, ne eivät käy missään, missä olisi isiä ja poikia, mistä ottaa mallia. Missä sellaisia olisi?

Vierailija
16/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on asenneongelma.

Voit jatkaa valitsemallasi linjalla ja säälitellä poikiasi maailman tappiin asti tai sitten nostat pääsi sieltä ahterista jamuutat asenteesi. Vikisemällä ja valittamalla ei saa mitään aikaiseksi.

Poilasi tarvitsevat aikuisen mallia. Sellainen sinä et nyt ole, mutta aina voi ryhdistäytyä.

Vierailija
17/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän ton tunteen. Mä oon vienyt poikia harrastuksiin mutta kiinnostus on loppunut.

Mulla oli kans äiti jota ei kiinnostanut kannustaa mua harrastuksissa joten loppu aika lyhyeen. Nyt oon aikuisena taas alkanut harrastamaan.

Kai niillä on poikia kavereina että niiden kanssa tekee miesten juttuja?

Vierailija
18/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sukupuolisidonnaista ajattelua. Ei se kuule siitä jalkovälistä ole kiinni, että pystyy olemaan mallina lapsilleen. Musta tuntuu, että tää on jonkun katkeran äijän provo.

Vierailija
19/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä pysty nyt samaistuun. Mun teinipoika ei halua kalastaa eikä potkia palloa. Tykkää katsoa supersankarielokuvia, niitä osaan käydä hänen kanssa katsomassa elokuvateatterissa. Tykkää pelata tietokonepelejä, olen opetellut pelaamaan muutamaa, ja osaan kuunnella kun hän kertoilee niistä. Enemmän minä niistä ymmärrän kuin hänen isänsä.

Hiihtämässä ja laskettelemassa osaan käydä hänen kanssa.

En ihan usko että hän edes haluaisi ottaa mallia alkoholisti-isästään. Tottakai rakastaa isäänsä, mutta siinä asiassa ei halua tulla samanlaiseksi. Minusta olen tehnyt hänelle palveluksen, kun ei tarvitse murehtia yöllä kännissä toikkaroivaa isäänsä, eikä pelätä äitinsä puolesta.

Poika on fiksu ja tarkkailee maailmaa, hänen esikuvansa ei ole lähipiiristä. Käsi sydämellä, moniko nainenkaan haluaa tulla äitinsä kaltaiseksi? Ennemmin se esikuva haetaan jostain idoleista, joku opettaja, valmentaja, kummitäti tai kaverin siisti äiti.

Vierailija
20/57 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos "kannustuksesta". En minä voinut aikoinaan tietää, että lasten isältä noin loppui järki viinankäytön suhteen. Yritin saada hommaa toimimaan toistakymmentä vuotta hänen kanssan, ennekuin älysin erota. Olisi pitänyt jo paljon aikaisemmin, ei olisi lasten tarvinnut katsella sitä huonoa perheenmallia niin pitkään. Sen jälkeen isänsä meni ihan hunningolle ja nyt vanhempana lapset itse ovat päättäneet olla häntä tapaamatta.

En minä valinnut yksinhuoltajuutta, vaan tein kaikkeni, että olisi ehjä perhe. Se ei vaan riittänyt. Mulla meni monta vuotta toipuessa henkisesti väkivaltaisesta liitosta. Lapset hoidin kyllä parhaani mukaan ja hoidan vieläkin. Terve isä ja miehenmalli heiltä kuitenkin puuttuu, sitä en millään pysty täyttämään. Siksi täällä neuvoja kyselen. En ole ansainnut ivaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan