Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin työtarjoukset ja karenassi

Ärsyttää
09.08.2017 |

Hei! Minulle tulee työkkäristä jatkuvasti työtarjouksia, siis joka viikko 1 ja joskus jopa 1-3. Ystäväni joka on ollut työttömänä saman aikaa, ei saa näitä "työtarjouksia" ikinä.
Yli kuukausi sitten sattui niin, että en ollut hakenut työpaikkaa mitä piti, koska kirje ei koskaan saapunut minulle, enkä hoksannut tätä työkkärin sivuiltakaan katsoa.
He kysyivät selvitystä ja laitoinkin selvityksen ja heidät selvittelyssään meni kuukausi ja karenssi tuli.
Karenssi/selvityksen päätös tuli 26 pv ja seuraavana päivänä 27 pv heidän olisi minullen pitänyt "rutiini"puhelu soittaa.
Ja tuohon 27pv mennessä minulla olisi pitänyt olla työkokeilupaikka tiedossa, mutta en hakenut paikkaa koska en tiennyt saanko karenssia, ja karenssin aikaan en olisi työkokeiluun tietysti voinut mennä.
Mutta tottakai unohdin silloin 27pv käydä kuittaamassa työkkärin sivuilla tämän työllistymissuunnitelman tehdyksi ja tadaa tuli heti että minun pitää selvitys tähänki asiaan tehdä karenssin uhalla, vaikka minulle siis oltiin jo määrätty 3kk karenssi.
Edelleen tulee postissa näitä työkkärin työtarjouksia ja kokoajan pitää käydä kuittaamassa työkkärin sivuilla näitä.
Eli pitääkö minun jatkaa vielä karenssi aikana hakemista näihin paikkoihin ja käydä kokoajan kuittaamassa näitä te sivulla?
Ja onko normaalia että he laittavat näitä minulle kokoajan? Ei kokoajan voi muistaa käydä kuittaamassa näitä.
Ja taas halutaan selvitystä kun en ole nyt karenssi aikana vastannut näihin työtarjouksiin?!
Työkkäriltä tulee myös puheluita silloin tällöin vaikka näistä ei ole sovittu. En ole vastannut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin karenssin aikana työkokeiluun ei olisi voinut mennä? Kun itselleni tuli karenssi, niin hankkiuduin välittömästi työkokeiluun kolmeksi kuukaudeksi, jonka aikana karenssi siis "kului" pois. Tämä oli kohdallani ainoa vaihtoehto, sillä en olisi mitenkään pärjännyt kolmea kuukautta ilman rahaa.

Vierailija
2/5 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso työ käydä esim kerran viikossa siellä omasivuilla. Puheluista ei tarvitse sopia mitään aikaa. Työkkäri soittaa kun soittaa ja sinä vastaat. Just tommosen tollon takia ja kaikki muutkin leimataan työtävieroksuviksi kun ei noin helppoja asioita voi hoitaa ilman itkemistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos et hae työtarjouksiin niin karenssi jatkuu ja jatkuu

Vierailija
4/5 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ja mistä sulle on tullut tieto ettei muka voi mennä karenssin aikana työkokeiluun? En ole ikinä kuullutkaan tuommoisesta. Kuka sulle sanoi noin? Minkä työkkärin asiakas olet? Kaikissa työkkärissä pitäis olla samat säännöt eli en tajua, miten teidän alueen työkkärissä voi olla noin.

Toisekseen kyllä vaan pitää kaikkia paikkoja hakea. Eihän sulla muutakaan tekemistä ole,vai mitä?

Oletko ollut pitkään työttömänä?

Vierailija
5/5 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan sinä nyt ymmärtänyt väärin. Nimenomaan karenssin aikana mennään kaikille mahdollisille kursseille, työkokeiluihin ym. koska silloinhan ei ole karenssia vaan olet sovitusti toimenpiteessä.

Olet sinä aika kova unohtelemaan ja muutenkin kovin huolimattomasti suhtaudut työkkäriin. Joku hyvä syy siihen varmasti on, että sinulle tarjotaan yhtenään "töitä", tai siis käsketään hakea etkä mihinkään pääse, vaikka niitä tulee viikottain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme