Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni valehteli pienestä asiasta

Vierailija
09.08.2017 |

Ja minua vaivaa se todella paljon, koska hän ei ole ennen (tiettävästi) minulle valehdellut pienemmistäkään asioista ja olen luottanut häneen kuin kiveen.

Meille tarjoutui tilaisuus mennä eräälle keikalle ja hänen piti kysyä ko. ajankohta työpaikaltaan itselleen vapaaksi. Samalla hänen piti kysyä siitä noin kaksi viikkoa eteenpäin oleva toinen ajankohta vapaaksi. Hän ilmoitti minulle, että sai palkatonta vapaata jälkimmäiselle ajankohdalle, mutta keikalle ei pääse, koska hänen kollegansa on samaan aikaan lomalla.

Tänään minulle paljastui, että kollega on viettänyt jo lomansa.

Minua ei niinkään harmita se, etten pääse keikalle, vaan se, ettei mieheni voinut sanoa asiaa suoraan. Hän ei kai jostain syystä konserttiin tarpeeksi halunnut, mutta oikean syyn sijaan valehteli minulle.

Ylireagoinko, vai onko ok olla todella harmissaan tällaisesta asiasta? Luottamus ja keskinäinen vuoropuhelu ovat minulle tärkeitä asioita, joita olen pitänyt myös suhteemme vahvuuksina.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika! Jos valehtelee noin pienissä asioissa, valehtelee varmasti isommissakin. Vehtaa varmasti kaikenmaailman pimatsujen kanssa kun silmä välttää!

Vierailija
42/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan Arttu Viskarin keikka. Mikä tahansa tekosyy riittää.

Jep, silloin voi vaikka mummovainaa olla sairaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt Arttua mennään kuuntelemaan mielellään, laulamaan Mökkitietä yhdessä :)

Vierailija
44/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, luulin otsikon perusteella, että mies valehteli pienestä vehkeestään. Tässä olikin oikeasti jostain vähäpätöisestä asiasta kyse.

Vierailija
45/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä keikka muuten oikeasti oli?

Vierailija
46/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksä valehteli myös joistakin pikkuasioista, mutta yleensä mielestäni ihan oudoista pikkuasioista. Sellaisista, joista en olisi koskaan esim. suuttunut tai edes pettynyt jos olisi sanonut totuuden, vaan minun kannaltani ihan neutraaleista jutuista. Selitti asiaa kyllä niin, että kokee helpommaksi valehdella kuin ottaa riski että suutun. No suutuin kyllä aina siitä kun jäi valehtelusta kiinni, mutta en koskaan totuuden sanomisesta (en ollut tulisieluinen muutenkaan). Oli ilmeisesti oppinut tuollaisen tavan edellisessä suhteessaan, ja luuli minun suuttuvan asioista, joista eksänsä oli(si) suuttunut. Rasittavaa. En oikein voinut luottaa häneen, eniten loukkasi se että luuli minun suuttuvan eli ajatteli minusta niin negatiivista.

Vierailija
47/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä miehesi on sinua aikuisempi eikä halua olla työnantajansa edessä bilehile! Ei työnantajalle ole aina helppoa jakaa ylimääräisiä vapaita ja saattaa olla, että tiukassa tilanteessa arvioituna vakaampi ja luotettavampi työntekijä saa isomman palkankorotuksen tai saa pitää jopa työpaikkansa.......

Mieti vähän, onko kyseessä edes valehtelu, ehkä olet oikutteleva pikkutyttö!!!!

Vierailija
48/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen vaimoa, joka noin kevyin perustein vaatii mieheltään palkattomia poissaoloja. Joku keikka ei ole mikään syy olla poissa töistä! Päteviä syitä sairauden lisäksi ovat lähiomaisten häät ja hautajaiset. 

Ja mitä tuo on "tarjoitui tilaisuus mennä keikalle"? Ymmärrätkö yhtään miten kalliiksi se tulee, jos siitä seuraa palkaton päivä! Ne ilmaiset liput ei yhtäkkiä olekaan enää niin ilmaisia, kun siihen lisätään menetetyt ansiot.

Älyätkö ap edes hävetä, että pyydät mieheltäsi kohtuuttomia?

Vierailija
49/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kaikkea muuta mies valehtelee ja pimittää? Miehesi kuulostaa narsistiselta kontrolloijalta.

Vierailija
50/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

Ei niitä vapaapäiviä valita itse, tällä hetkellä työnantaja saa uuden työntekijän sormia napsauttamalla joka tekee kaiken mukisematta, vain lain määräämät vapaat hyväksytään ja silloin voi mennä keikalle kun osuu päivät kohdilleen, eri asia jos tarjotaan tiettyjä vuoroja...

Onko ap työtön vai töissä? Saisitko itse muutettua kuukauden sisään vuorojas?

Riippuu varmaan missä töissä. Meillä työnantaja kannustaa pitämään useamman viikon edestä palkattomia vapaita (eikä vaikuta vuosilomien määrään), joten palkattoman vapaapäivän kyllä saa käytännössä aina kun haluaa.

Tulistuminen on tosiaan huono juttu. Itsekin olen temperamenttinen, mutta en kyllä suutu jos mies ei halua lähteä jonnekin minne itse haluaisin. Lähinnä reaktio on luokkaa "höö-ö, tuu ny mä vaikka maksan sut sisään", ja jos ei sittenkään suostu, menen yksin tai jätän menemättä, tai etsin muuta seuraa.

Vierailija
51/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen vaimoa, joka noin kevyin perustein vaatii mieheltään palkattomia poissaoloja. Joku keikka ei ole mikään syy olla poissa töistä! Päteviä syitä sairauden lisäksi ovat lähiomaisten häät ja hautajaiset. 

Ja mitä tuo on "tarjoitui tilaisuus mennä keikalle"? Ymmärrätkö yhtään miten kalliiksi se tulee, jos siitä seuraa palkaton päivä! Ne ilmaiset liput ei yhtäkkiä olekaan enää niin ilmaisia, kun siihen lisätään menetetyt ansiot.

Älyätkö ap edes hävetä, että pyydät mieheltäsi kohtuuttomia?

Meillä on yhteinen talous. Keikkaliput olisin saanut ilmaiseksi (eli siksi "tarjoutui tilaisuus") ja niiden yhteisarvo olisi varmaan jotain työpäivän verran. Miksi minun pitäisi hävetä? Ap

Vierailija
52/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miten yksi sana - tulisuus - nähdään helppona suuttumisena, epävakautena, raivon partaalla olemisena pienestä asiasta, pikkuasioista nalkuttamisena jne.

Ja edelleen kommenttien mukaan tämä ominaisuus johtaa eroon, koska toisen osapuolen tulisuuden takia suhde ei ole normaali eikä tasapainoinen - eli tulisen ihmisen kanssa ei kukaan voi pitkään seurustella?🤔

Ehkä ongelmia olisi sitten, jos en tiedostaisi ominaisuuttani. Toistaiseksi meillä on ollut kaikki ihan hyvin. Tämä valhe vain harmittaa. Ap

Vierailija
53/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika tulinen luonteeltani, joten olisin saattanut sanoa jotain vastaan, mutta toisaalta uskoisin hänen tottuneen siihen jo näiden vuosien saatossa. Ap

No siinä se sitten tuli. Oma naiseni on myös vähän sellainen että jos joku juttu ei minulle sovi niin tämä vastaushan ei hänelle kelpaa. Alkaa draama ja kinaaminen ja suostuttelu ja vastaan väittäminen. Sen vuoksi laskettelen vastaavia valkoisia valheita toistuvasti, mulla menee valtavasti energiaa jos joka asiasta pitäisi harrastaa draamariitaa. Ja otan nuo vastaan kinaamiset vähän myös epäkunnioittavana: nainen ei kunnioita arvostelukykyäni eikä sitä jos sanon ihan hyvin perustein ei. No, homma toimii molemmin puolin, kyllä hänenkin arvostuksensa minun silmissäni on tuon kinaamisen vuoksi laskenut.

Vierailija
54/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko antti tuiskun keikka? ihme kun ei lähtenyt..

Vierailija
55/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah haa! Ap on harhainen. Luulee tulisen luonteensa olevan söpöä, eikä rasittavaa. Huomaahan sitä apeen olevan rasittava, kun tänne kirjoittaa ja valittaa pikkuasiasta. Ja tosi harhainen kun luulee, että tuo oli miehen ensimmäinen valhe. Se oli ensimmäinen mistä jäi kiinni!

Oho! Tässä kohtaa vasta ensimmäinen asiaton viesti. Ihan hyvin palstalaisilta

Vierailija
56/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
57/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pistän rahani Lauri Tähkälle

Vierailija
58/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miäkin oisin keksinä jonki hätävalleen jos ois pitänä menettöö päivä palakka jonki heleveti keika takia

Vierailija
59/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"valehteli pienestä asiasta" ! ootko siä sen äiti? Hyvä ettei oo pettänä siua toisen naise kanssa! ootko siä maailman omistaja?

Vierailija
60/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä toisen työpaikan kaikkia kuvioita on aika vaikea ymmärtää. Olimme mieheni kanssa ennen työtovereita ja oli helppoa tajuta milloin oli töissä jotain tärkeätä menossa. Nyt mieheni on muualla töissä, eikä hänelle voi edes soittaa sinne. Ei tulisi mieleenikään vaatia hänelle jotain vapaapäiviä. Olen ymmärtänyt ,että hän on lähes" korvaamaton", eikä voi olla jonain tärkeänä päivänä pois. Hoida sinä omat asiasi ja miehelles vapaus vaikka valkoiseen valheeseen. Vai oletko riidanjauhaja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi