Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni valehteli pienestä asiasta

Vierailija
09.08.2017 |

Ja minua vaivaa se todella paljon, koska hän ei ole ennen (tiettävästi) minulle valehdellut pienemmistäkään asioista ja olen luottanut häneen kuin kiveen.

Meille tarjoutui tilaisuus mennä eräälle keikalle ja hänen piti kysyä ko. ajankohta työpaikaltaan itselleen vapaaksi. Samalla hänen piti kysyä siitä noin kaksi viikkoa eteenpäin oleva toinen ajankohta vapaaksi. Hän ilmoitti minulle, että sai palkatonta vapaata jälkimmäiselle ajankohdalle, mutta keikalle ei pääse, koska hänen kollegansa on samaan aikaan lomalla.

Tänään minulle paljastui, että kollega on viettänyt jo lomansa.

Minua ei niinkään harmita se, etten pääse keikalle, vaan se, ettei mieheni voinut sanoa asiaa suoraan. Hän ei kai jostain syystä konserttiin tarpeeksi halunnut, mutta oikean syyn sijaan valehteli minulle.

Ylireagoinko, vai onko ok olla todella harmissaan tällaisesta asiasta? Luottamus ja keskinäinen vuoropuhelu ovat minulle tärkeitä asioita, joita olen pitänyt myös suhteemme vahvuuksina.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että aika nössö mies kun tuollaisen mamman tossun alla on. Mutta pidä ap miehesi ja käskyytä häntä, ei miehestä ole enää muillekaan naisille mitään iloa. Ainakaan minä en ottaisi tuollaista myötäilevää hiirtä ikinä ja todella moni mies ei huolisi ap:n kaltaista raivohullua muijaa.

Vierailija
22/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kannatan valkoisiavalheita jotta välttyy toisen loukkaamiselta. Mutta se että mies olisi alunperin sanonut "en ole socemiasta kysyä tähän palkatonta lomapöivää" olisi ollut ihan hyvä selitys josta ei voi erityisemmin loukkaantua

Usein suhteissa tälläiset pienen valheet on ärsyttäviä. Ne ei ole niin isoja että asiasta voi suuttua mutta kuitenkin suututtaa.

Sano miehelle että olisit toivonut rehellisyyttä ja suoraan sanomista. Sitten mene yksin tai jonkun kaverin kanssa sinne konserttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kannatan valkoisiavalheita jotta välttyy toisen loukkaamiselta. Mutta se että mies olisi alunperin sanonut "en ole socemiasta kysyä tähän palkatonta lomapöivää" olisi ollut ihan hyvä selitys josta ei voi erityisemmin loukkaantua

Usein suhteissa tälläiset pienen valheet on ärsyttäviä. Ne ei ole niin isoja että asiasta voi suuttua mutta kuitenkin suututtaa.

Sano miehelle että olisit toivonut rehellisyyttä ja suoraan sanomista. Sitten mene yksin tai jonkun kaverin kanssa sinne konserttiin.

Olen mies ja sanon kaiken suoraan.

Tässä tapauksessa olisin sanonut että työ on tärkeämpää kuin konsertti ja etten aio hakea lupaa poissaoloon. 

Ei ole vaikeaa.

Vierailija
24/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeksi "Mieheni" eikä "Mies". Juuri tällaisilla pienillä variaatioilla saa provoihin lisää uskottavuutta 👍

Vierailija
25/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko mies, että kyse on juuri tästä kollegasta vai oletitko asian? Voiko miehellä olla muita kollegoita, jotka vaikuttavat esimerkiksi työpaikalla tarvittavaan henkilömäärään (päivystykset jne.)?

Hän sanoi kollegan nimeltä ja tänään mainitsi olevansa kollegansa kanssa töissä, vaikka hänen tänään piti olla lomalla. Siitä tajusin tämän. :/ Ap

Voi kuule, aika moni joutuu loman aikana käymään töissä. Olen ollut yli 20v. työelämässä ja lähes joka lomalla on soitettu tai ennen lomaa suunnitellut, että käyn jonkun homman tekemässä loman aikana. Töissä voin olla pari tuntia tai pari päivää, riippuen tehtävästä. Ja tosiaan sanon olevani lomalla, koska haluan muut tehtävät rajoittaa pois. Nykyään pikemminkin sääntö,kuin poikkeus, kun sijaisia ei palkata.

Vierailija
26/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, ap olikin jo kirjoitellut lisää.

Mies ei pitänyt keikkaa palkattoman loma arvoisena (eli palkan menetyksen arvoisena). Lisäksi joskus voi joutua huonoon valoon työpaikalla jos on koko ajan kinuamassa vapaita.

Tietyllä tavalla ymmärrän miestäsi, koska hänellä oli ns. no-win-situation edessään. Joko sinä olisit loukkaantunut tai sitten mies olisi kärsinyt.

Kun keskustelimme lisää, hän juuri sanoi tuosta, että ei kehdannut enää kysyä vapaata eli varmaan siihen huonoon valoon joutumisen pelossa. Mikäli näin todella on, niin olen silti harmissani siitä, että hän ei voinut asiaa heti sanoa suoraan. :/ Olen aika tulinen luonteeltani, joten olisin saattanut sanoa jotain vastaan, mutta toisaalta uskoisin hänen tottuneen siihen jo näiden vuosien saatossa. Ap

Miksi vedät keskusteluun tulisen luonteesi, kun se ei anna mitään oikeutta sinulle ja kuka tottuu epävakaaseen henkilöön, joka on raivon partaalla, jos kaikki ei mene mielesi mukaan.

Ymmärrän miestäsi, jos keksi valkoisen valheen, riidan välttääkseen.

Normaali ja tasapainoisessa suhteessa, mies olisi vain todennut, ettei viitsi pyytää vapaata. Ja se olisi siinä. Suhteenne tulevaisuus ei näytä hyvältä.

Vierailija
27/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt ajaa sinun halujesi yli sanoo työnantaja.

Vierailija
28/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagointia.

Vierailija
29/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, ap olikin jo kirjoitellut lisää.

Mies ei pitänyt keikkaa palkattoman loma arvoisena (eli palkan menetyksen arvoisena). Lisäksi joskus voi joutua huonoon valoon työpaikalla jos on koko ajan kinuamassa vapaita.

Tietyllä tavalla ymmärrän miestäsi, koska hänellä oli ns. no-win-situation edessään. Joko sinä olisit loukkaantunut tai sitten mies olisi kärsinyt.

Kun keskustelimme lisää, hän juuri sanoi tuosta, että ei kehdannut enää kysyä vapaata eli varmaan siihen huonoon valoon joutumisen pelossa. Mikäli näin todella on, niin olen silti harmissani siitä, että hän ei voinut asiaa heti sanoa suoraan. :/ Olen aika tulinen luonteeltani, joten olisin saattanut sanoa jotain vastaan, mutta toisaalta uskoisin hänen tottuneen siihen jo näiden vuosien saatossa. Ap

Vai että tottunut vuosien saatossa... Hmmm, sanoisin että kyllästynyt ainaiseen nalkutukseen pikkuasioista. Nykyään helpompi valehdella kuin kestää sinun 'tulista luonnettasi'.

Vierailija
30/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah haa! Ap on harhainen. Luulee tulisen luonteensa olevan söpöä, eikä rasittavaa. Huomaahan sitä apeen olevan rasittava, kun tänne kirjoittaa ja valittaa pikkuasiasta. Ja tosi harhainen kun luulee, että tuo oli miehen ensimmäinen valhe. Se oli ensimmäinen mistä jäi kiinni!

Vierailija
31/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset saa helpoista asioista hankalia. Vässykkä mies, sanoisi suoraan. Jos kommunikointi on tällä tasolla, ei ihme että tulee ongelmia.

Vierailija
32/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, se on helppo muitten puhua ja varmaan on niitäkin 'tosimiehiä', jotka osaavat tukkia muijiensa turvat. Viimeistään toisella lyönnillä hiljenee. Mutta onko se oikeaa elämää, sitä voi tietysti miettiä.

Vaan tosielämässä se on usein niin, että tavallinen mukava mies koettaa välttää konflikteja viimeiseen asti. Varsinkin silloin, jos tietää puolisonsa tulisieluiseksi. Silloin on paaaaljon helpompaa käyttää pientä epätotuutta, jolla selviää tilanteesta jouheasti. Monesti se puolensa pitäminen tai totuuden tarkka kertominen kun aiheuttaa kuitenkin jonkinasteisen mekkalan. Ihan siitä huolimatta, evaikka nainen olisi aiemmin kehottanut miestä 'kertomaan aina mielipiteensä ja olemaan avoin'. Näin se vaan elämä menee. Te, joilla asiat sujuvat oikeasti fiksusti ja kenenkään loukkaantumatta/syyttelemättä/valehtelematta, olkaa onnellisia!

Vierailija
33/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan Arttu Viskarin keikka. Mikä tahansa tekosyy riittää.

Vierailija
34/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan nyt oli vaan pieni valkoinen valhe. En nyt mieltäni pahoittais.

Luultavasti ei halunnut ottaa vapaata ja sanoi että ei saanut vapaata.

Vierailija
35/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen vähän tulinen luonteeltani"... :D :D :D

Jos tulinen luonne näkyy siinä, että suutut, jos mies sanoo, että en halua käyttää palkatonta vapaata keikkaan/en halua vaivata pomoa/vaatisi työvuoroihin muutoksia/en usko että nauttisin keikasta tai mikä nyt oikea syy olisikaan, niin ei nyt ihme, että mies päätti keksiä valheen tilalle.

Vierailija
36/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän parisuhde exän kanssa kaatui juuri noihin pikkuvalheisiin. Alkuun luulin, että kertoo valkoisia valheita vain kavereilleen, mutta pikkuhiljaa alkoi valjeta totuus. Hän esim. kertoi minulle, että kaverit olivat pyytäneet illanviettoon, mutta valehdellut olevansa kipeä kun ei jaksanut lähteä. Ja tätä toistui niin usein, että sanoin jo miehelle, että tuskin enää uskovat hänen tekosyihin. No mutta sitten selvisikin toista kautta, että hän olikin aina valehdellut, että "eukko ei päästä lähtemään" ja voinette arvata miten hyvä maine minusta oli kiirinyt tämän vuoksi.

Sitten alkoi olemaan "ylitöitä" kun oikeasti olikin bilettämässä ja jäi kiinni kun kaverini viestittivät minulle olenko minäkin baarissa kun näkivät mieheni siellä.

Lopulta oli jo niin sekaisin omissa valheissaan ettei enää itsekkään muistanut mikä oli totta ja mikä ei. Ei osannut edes antaa mitään järkevää selitystä miksi koki tarpeelliseksi jatkuvasti valehdella ihan turhaan.

Siihen se sitten päättyi meidän yhteiselo. Luottamus on koko parisuhteen perusta ja jos sitä ei ole niin homma on tuhoontuomitttu 🙁

Vierailija
37/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ennemmin mieti miksi mies piti helpompana päästää valkoisen valheen kuin kertoa sinulle totuus ettei oikein voi pyytää sitä vapaaksi?

Olisitko sanonut "voi harmi kulta, ymmärrän, voinhan mä mennä Marin kanssa".

Näinkö olisit sanonut?

Vai onko nyt syytä katsoa itsekin peiliin? Olitko jättänyt miehelle omaa päätäntävaltaa ollenkaan, mihin vapaitaan käyttää. Ehkä lähtee mieluummin kalaan kuin konserttiin. Kuskiksiko olisit hänet halunnut? En minäkään olisi lähtenyt. Eksäni oli niin dominoiva että olisin voinut valehdellakin.

Vierailija
38/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies parka.

Vierailija
39/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat mun eksältä. Suunnitteli menot niin kuin hänelle sopi. Mä olin lähinnä tarvike, huolehtimaan hänen lapsista tai näyttämään hyvältä käsipuolessa. Mun vastalauseet oli hyttysen ininää.

Vierailija
40/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rakas mieheni valehtelee tupakoinnista ja joskus salaherkutteluista ja ylinopeuden ajamisesta. Siis asioista, joita vahdin ja "kuulustelen".

Kyllä se ärsyttää, varsinkin noiden asioiden tekeminen, mutta toisaalta huomaanpahan näköjään kun hän lööperiä puhelee. Enkä minä noista valheista sinänsä kovin suuttua voi, kun ymmärrän ettei mies aina jaksa vääntöä samoista asioista. Tai minun vahtimistani. Ja kyllä mies on myös aitoja muutoksia parempaan tehnyt. Parempi lienee keskittyä niihin.

Sinun miehesi taisi vähän juksata, koska ei ollut energiaa lähteä rientoon eikä halunnut neuvonpitoa asiasta. Aika valkoinen valhe minusta. En olisi huolissani valehtelusta, vaikka keikan missaaminen tietysti harmittaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän