Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni valehteli pienestä asiasta

Vierailija
09.08.2017 |

Ja minua vaivaa se todella paljon, koska hän ei ole ennen (tiettävästi) minulle valehdellut pienemmistäkään asioista ja olen luottanut häneen kuin kiveen.

Meille tarjoutui tilaisuus mennä eräälle keikalle ja hänen piti kysyä ko. ajankohta työpaikaltaan itselleen vapaaksi. Samalla hänen piti kysyä siitä noin kaksi viikkoa eteenpäin oleva toinen ajankohta vapaaksi. Hän ilmoitti minulle, että sai palkatonta vapaata jälkimmäiselle ajankohdalle, mutta keikalle ei pääse, koska hänen kollegansa on samaan aikaan lomalla.

Tänään minulle paljastui, että kollega on viettänyt jo lomansa.

Minua ei niinkään harmita se, etten pääse keikalle, vaan se, ettei mieheni voinut sanoa asiaa suoraan. Hän ei kai jostain syystä konserttiin tarpeeksi halunnut, mutta oikean syyn sijaan valehteli minulle.

Ylireagoinko, vai onko ok olla todella harmissaan tällaisesta asiasta? Luottamus ja keskinäinen vuoropuhelu ovat minulle tärkeitä asioita, joita olen pitänyt myös suhteemme vahvuuksina.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :)

Vierailija
2/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enempää lomaa ei saa? Se kollega nimittäin. Jospa sillä on jotain muuta lomaa lisäksi kuin tavallista kesälomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä miehesi sanoi, kun kysyit asiasta?

Vierailija
4/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja enempää lomaa ei saa? Se kollega nimittäin. Jospa sillä on jotain muuta lomaa lisäksi kuin tavallista kesälomaa.

Juuri palkatonta tms. voisi saada, mutta mies siis myönsi itse valehdelleensa, kun tämän kollegan loma-asian tajusin. Ap

Vierailija
5/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän myönsi valehdelleensa ja sanoi, ettei enää kehdannut kysyä lomapäivää niin lyhyellä varoitusajalla (mies tiesi keikasta ainakin kuukauden etukäteen, joten halutessaan sitä ei olisi täytynyt jättää viime tippaan). Ap

Vierailija
6/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta, olenko minä mielestäsi maailman kaunein nainen?

Vierailija
7/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä. Harmittaisi itseänikin. Ja tottakai luottamukseen tekee pienen särön vaikkei mies täysin petturiksi tuon takia leimautuisikaan

Vierailija
8/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko mies, että kyse on juuri tästä kollegasta vai oletitko asian? Voiko miehellä olla muita kollegoita, jotka vaikuttavat esimerkiksi työpaikalla tarvittavaan henkilömäärään (päivystykset jne.)?

Vierailija
9/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ap olikin jo kirjoitellut lisää.

Mies ei pitänyt keikkaa palkattoman loma arvoisena (eli palkan menetyksen arvoisena). Lisäksi joskus voi joutua huonoon valoon työpaikalla jos on koko ajan kinuamassa vapaita.

Tietyllä tavalla ymmärrän miestäsi, koska hänellä oli ns. no-win-situation edessään. Joko sinä olisit loukkaantunut tai sitten mies olisi kärsinyt.

Vierailija
10/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko mies, että kyse on juuri tästä kollegasta vai oletitko asian? Voiko miehellä olla muita kollegoita, jotka vaikuttavat esimerkiksi työpaikalla tarvittavaan henkilömäärään (päivystykset jne.)?

Hän sanoi kollegan nimeltä ja tänään mainitsi olevansa kollegansa kanssa töissä, vaikka hänen tänään piti olla lomalla. Siitä tajusin tämän. :/ Ap

Vierailija
11/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, ap olikin jo kirjoitellut lisää.

Mies ei pitänyt keikkaa palkattoman loma arvoisena (eli palkan menetyksen arvoisena). Lisäksi joskus voi joutua huonoon valoon työpaikalla jos on koko ajan kinuamassa vapaita.

Tietyllä tavalla ymmärrän miestäsi, koska hänellä oli ns. no-win-situation edessään. Joko sinä olisit loukkaantunut tai sitten mies olisi kärsinyt.

Kun keskustelimme lisää, hän juuri sanoi tuosta, että ei kehdannut enää kysyä vapaata eli varmaan siihen huonoon valoon joutumisen pelossa. Mikäli näin todella on, niin olen silti harmissani siitä, että hän ei voinut asiaa heti sanoa suoraan. :/ Olen aika tulinen luonteeltani, joten olisin saattanut sanoa jotain vastaan, mutta toisaalta uskoisin hänen tottuneen siihen jo näiden vuosien saatossa. Ap

Vierailija
12/68 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, mies ei halunnut sinne keikalle mutta ei halunnut pahoittaa mieltäsi, joten keksi hätävalheen. Tollasta sattuu.

Vierailija
13/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä vapaapäiviä valita itse, tällä hetkellä työnantaja saa uuden työntekijän sormia napsauttamalla joka tekee kaiken mukisematta, vain lain määräämät vapaat hyväksytään ja silloin voi mennä keikalle kun osuu päivät kohdilleen, eri asia jos tarjotaan tiettyjä vuoroja...

Onko ap työtön vai töissä? Saisitko itse muutettua kuukauden sisään vuorojas?

14/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinä et pääse keikalle? Paskamaista toki että miehesi valehteli, mutta ei kai se sinun keikalle pääsyysi vaikuta?

15/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 44 kirjoitti:

Miksi ihmeessä sinä et pääse keikalle? Paskamaista toki että miehesi valehteli, mutta ei kai se sinun keikalle pääsyysi vaikuta?

Jos joku pirttihirmu möykkää ja mököttää pari päivää kun ei saa omaa tahtoaan läpi niin valehtelu on varsin ymmärrettävää ja kuka tahansa tekisi niin. Mies vaikuttaa älykkäältä.

16/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöh, mies ei halunnut sinne keikalle mutta ei halunnut pahoittaa mieltäsi, joten keksi hätävalheen. Tollasta sattuu.

Ap. voisi katsoa peiliin että miksi hänelle pitää valehdella. Seuraavaksi sitten lapset (jos on) alkavat valehdella äidilleen.

17/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies unohti kysyä tuota vapaata ajoissa ja peitteli sitä, ettet pettyisi. Homma kuitenkin ajautui hänen suurimpaan pelkoonsa tuottaa sinulle pettymys, koska on tottunut siihen, että tekemällä virheen kanssasi reagoit niihin kuitenkin negatiivisesti. Vaikka hän olisi heti sanonut suoraan, että unohti pyytää vapaata niin edelleen olisit siihenkin reagoinut negatiivisesti ja pettynyt vuorostaan siihen, että unohti. Tuo konsertti oli sinulle tärkeä ja siksi sinua vaivaa se, ettei suunnitelma pitänyt. Sinulla oli jo selkeä visio siitä, miten homma menisi. Mies on umpikujassa selkeästi, eikä miehenä osaa ratkasista asiaa. Kaipaat katuvaa anteeksipyyntöä, jota mies ei osaa antaa.

Nyt sinulla olisi oiva tilaisuus näyttää miehelle, miten hänen tulisi tehdä näissä tilanteissa. Hän ei osaa. Puhu hänelle korottamatta ääntäsi ja kerro, että petyit siihen, ettei homma mennytkään suunnitelmiesi mukaisesti. Olit odottanut tuota tapahtumaa ja se oli sinulle tärkeä. Kerro, että näissä tilanteissa pitäisit siitä, että hän aidosti osoittaisi katuvansa ja pyytäisi heti anteeksi, sen sijaan, että keksisi hätävalheita.

18/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän myönsi valehdelleensa ja sanoi, ettei enää kehdannut kysyä lomapäivää niin lyhyellä varoitusajalla (mies tiesi keikasta ainakin kuukauden etukäteen, joten halutessaan sitä ei olisi täytynyt jättää viime tippaan). Ap

Jatka miehesi kuulusteluja huomenna.

Vierailija
19/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Olen aika tulinen luonteeltani, joten olisin saattanut sanoa jotain vastaan, mutta toisaalta uskoisin hänen tottuneen siihen jo näiden vuosien saatossa. Ap[/quote]

No siinähän se sitten tulikin. Mies alkaa olla kyllästynyt sinun tulistumiseesi ja halusi välttää turhaa riitelyä, joten valehteli asiasta. Ennen pitkää tuo johtaa eroon, mutta syynä ei ole miehen valehtelu vaan se, että sinulle ei voi kertoa omaa mielipidettä ilman että suutut. Mieti nyt jos asia olisi toisin päin: sinä et uskaltaisi / voisi kertoa miehelle, että et halua jotain asiaa, koska tiedät että mies SUUTTUU siitä. Opettele keskustelemaan normaalisti, äläkä käytä tuollaista henkistä väkivaltaa.

Vierailija
20/68 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen aika tulinen luonteeltani" - ap, kuulostaa hälyttävältä. Sinulla on nyt elämäsi tilaisuus katsoa tarkasti, pitkään ja syväanalyysia tehden sinne peiliin. Tuo tulisuus voidaan tulkita myös sanoilla kiukuttelu, nalkutus, kaikesta suuttuminen,mdrama queenimäisyys jne. Millainen puoliso olet? Nyt kävi ilmi, että sinulle on pakko kotirauhan nimissä jopa valehdella. Mies parka. Tai kohta jopa ex-mies, jos et ymmärrä alkaa tehdä tosissaan töitä itsesi kanssa. Käännä huomiosi tuosta valehtelemisesta urputtamisesta siihen syyhyn, miksi mies joutui turvautumaan hätäpäissään valheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän