Miksi ihmiset väittävät, että nikotiini ei rauhoita?
Itsellä ensimmäinen nuuskapussi rauhoitti oikein kunnolla, että nukahdin. Fyysisestikin rauhoittuu, kun veren paine putoaa ja sydämmen syke vähentää, eikä lihakset ole niin jännittyneitä, mutta lopettaessa alkaa harhaluuloisuus, levottomuus, vapina, ahdistus, tuskan hiki, sydämmen sykkeen nousu ja unettomuus. Tiedän, että tupakkatuotteiden käyttö ei ole terveellistä, mutta nikotiinin vaikutksista valehtelu ei auta, koska se vie uskon koko opetukseen. Muistakaa perustella.
Kommentit (19)
Käyttäjä953 kirjoitti:
Ainakaan mun kokemuksen mukaan se ei rauhoita vaan tekee levottomaksi, varsinkin kahvin kanssa. Oli vähän pakko lopettaa jo senkin takia että ei sitä oloa jaksanut.
Se on jännää miten nikotiini voi vaihella vaikutuksesta eri ihmisille niin paljon.
Tiedän että nikotiini ei rauhoita. Tämä tietoni perustuu siihen faktaan että nikotiini kiihdyttää sydämensykettä ja sydänlihaksen supistumista.
Nikotiiniriippuvuuden vieroitusoireet alkavat, kun aivot eivät saa totuttua nikotiiniannosta. Nikotiiniriippuvuuden vieroitusoireita ovat muun muassa:
- ärtyisyys
- kärsimättömyys
- tupakanhimo
- keskittymis- ja univaikeudet
- lisääntynyt ruokahalu ja makeanhimo
Ei kuulosta kauhean rauhoittavalta :/
nikotiini rauhoittaa kun nikotiininistillä on nikotiiniriippuvuudesta johtuvia vieroitusoireita.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että nikotiini ei rauhoita. Tämä tietoni perustuu siihen faktaan että nikotiini kiihdyttää sydämensykettä ja sydänlihaksen supistumista.
Nikotiiniriippuvuuden vieroitusoireet alkavat, kun aivot eivät saa totuttua nikotiiniannosta. Nikotiiniriippuvuuden vieroitusoireita ovat muun muassa:
- ärtyisyys
- kärsimättömyys
- tupakanhimo
Lähde? Vieroitusoireet eivät ole tosiaan mukavia saati rauhoittavia, mutta siitä päihtymyksestä puhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
nikotiini rauhoittaa kun nikotiininistillä on nikotiiniriippuvuudesta johtuvia vieroitusoireita.
Et tainnut lukea aloitusta. Minulla ihan ensimmäinen annos nikotiinia rauhoitti.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin lyhytkestoisesti.
Tulipas uppi vahingossa heti toisen viestin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ärtyisyys
- kärsimättömyys
- tupakanhimo
Lähde? Vieroitusoireet eivät ole tosiaan mukavia saati rauhoittavia, mutta siitä päihtymyksestä puhuttiin.
Mikäs vika tässä alapeukuttajan mukaan on?
Joo opetetaan lapsille, että nuuskaaminen on mahtavaa. oikeesti...
Väitän että rauhoittaa. Se on mukava ja rauhoittava tunne kun sytyttää savukkeen ja vetää savua sisäänsä, itse jos joudun olemaan esim. koko päivän polttamatta niin minusta tulee todella levoton ja ärtynyt, mikään ei jaksa kiinnostaa yhtään ja kaikki ottaa päähän kun mielessä pyörii koko ajan vaan savuille pääseminen.
Sitten kun viimein pääsee niin ai että tuntuu hyvältä :)
Vierailija kirjoitti:
LÄHTEITÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄHTEITÄ!
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄHTEITÄ!
Miten toi tonne lootaan meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄHTEITÄ!
Miten toi tonne lootaan meni?
Taas.
mulla ainaki sydän lyö nopeemmin, joskus jopa hankalaa esim nukkua sen takia. että en tiiä rauhoittamisesta. mut toisaalta jos on jokin stressitilanne/ei ole polttanut pitkään aikaan ja menee polttaas niin se kyllä rauhoittaa
Vierailija kirjoitti:
Väitän että rauhoittaa. Se on mukava ja rauhoittava tunne kun sytyttää savukkeen ja vetää savua sisäänsä, itse jos joudun olemaan esim. koko päivän polttamatta niin minusta tulee todella levoton ja ärtynyt, mikään ei jaksa kiinnostaa yhtään ja kaikki ottaa päähän kun mielessä pyörii koko ajan vaan savuille pääseminen.
Hassua, minulla ei ole koskaan tuollainen olo. En tosin polta ollenkaan eli en ole nikotiinista riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, minulla ei ole koskaan tuollainen olo. En tosin polta ollenkaan eli en ole nikotiinista riippuvainen.
Aijaa et pysty ikinä rauhoittumaan voi poloista.
Ainakaan mun kokemuksen mukaan se ei rauhoita vaan tekee levottomaksi, varsinkin kahvin kanssa. Oli vähän pakko lopettaa jo senkin takia että ei sitä oloa jaksanut.