7€ on suolainen hinta körssiaskista.
Itse en polta, mutta sääliksi käy niitä jotka ovat riippuvaisia.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakkaa on trokattu jo vuosia - nostakoot hintaa ihan kuin huvittaa.
Ei kannata ihan noinkaan sanoa. Pelkkä tupakkavero tuottaa valtiolle miljardin tänä vuonna, joten jos veroa nostetaan liikaa, alenee verotuotto, kun useammat siirtyvät import-savukkeisiin.
Ja eiköhän veronmaksajat käytä saman verran rahaa näiden tupakasta johtuvien sairauksien hoitoon.
Pistäpä laskelma tiskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakkaa on trokattu jo vuosia - nostakoot hintaa ihan kuin huvittaa.
Ei kannata ihan noinkaan sanoa. Pelkkä tupakkavero tuottaa valtiolle miljardin tänä vuonna, joten jos veroa nostetaan liikaa, alenee verotuotto, kun useammat siirtyvät import-savukkeisiin.
Ja eiköhän veronmaksajat käytä saman verran rahaa näiden tupakasta johtuvien sairauksien hoitoon.
Vaan kun eivät käytä. Jopa THL tietää ja tunnustaa tämän.
Tupakan vero riittää siitä aiheutuvien kulujen kattamiseen. Alkoholivero kattaa vain pienen osan siitä aiheutuvasta kulusta. Mutta tottakai suomen hallitus keskittyy tupakkaan. Ollaan taas niin järkeviä että tekis mieli itkeä.
Tyyppi käy kaupasta hakemassa alkoholia isosta tarjonnasta, tupakkaa ei ota kun se on piilotettu ja on niin kallista. Myöhemmin illalla ajaa humalassa kolarin aiheuttaen pienen lapsen kuoleman. Miten olisi käynyt jos olisi ostanut tupakkaa alkoholin sijaan???
Onko irtotupakka halvempaa? Pystyykö Suomessa itse kasvattamaan tupakkaa?
Olis hienon näköstä kun nuorilla tytöillä olisi piippu suussa.😁
Nimitätkö savuketta körssiksi? Missä päin maailmaa niin sanotaan? Ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wiktionary.org/wiki/körssi
Lue ja valaistu!
Paljonko lidlin sätkätupakka maksaa, tietääkö joku?
Ai, noin halpa? Veroja vaan ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wiktionary.org/wiki/körssi
Lue ja valaistu!
Ei lue, missä päin niin sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Halpa suhteessa mihin? Päivittäiseen käyttöannokseen, muihin maihin vai kenties veromäärään suhteutettuna (veroa tupakan hinnasta oli jo viime vuonna n. 87 %). Tupakka taitaa olla Suomen verotetuin tuote. Haastan teidät nimeämään ankarammin verotetun tuotteen!
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Kulutusverot/Tupakkavero/
Vierailija kirjoitti:
Tupakan vero riittää siitä aiheutuvien kulujen kattamiseen. Alkoholivero kattaa vain pienen osan siitä aiheutuvasta kulusta. Mutta tottakai suomen hallitus keskittyy tupakkaan. Ollaan taas niin järkeviä että tekis mieli itkeä.
Tyyppi käy kaupasta hakemassa alkoholia isosta tarjonnasta, tupakkaa ei ota kun se on piilotettu ja on niin kallista. Myöhemmin illalla ajaa humalassa kolarin aiheuttaen pienen lapsen kuoleman. Miten olisi käynyt jos olisi ostanut tupakkaa alkoholin sijaan???
Mua naurattaa aina tällaiset verukkeet. Tosiasiassa juopot nimenomaan vetävät röökiä. Eli kessua pitää saada aina vaan ja kun loppuu sitten ajetaan vaikka kännissä hakemaan lisää. Siinä jää joku alle välillä, tai sitten tulee teilattua itsensä.
Tupakointi kuten tietysti alkon käyttökin, tappaa monella lailla - aattele vaikkapa niitä kahta nuorta Espoossa jotka läksivät ostamaan tupakkaa tässä kesällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa aina tällaiset verukkeet. Tosiasiassa juopot nimenomaan vetävät röökiä. Eli kessua pitää saada aina vaan ja kun loppuu sitten ajetaan vaikka kännissä hakemaan lisää. Siinä jää joku alle välillä, tai sitten tulee teilattua itsensä.
Tupakointi kuten tietysti alkon käyttökin, tappaa monella lailla - aattele vaikkapa niitä kahta nuorta Espoossa jotka läksivät ostamaan tupakkaa tässä kesällä
Ei pidä yleistää. Otan kyllä reippaasti kuppia, mutta en todellakaan polta. Enhän minä idiootti ole.
Mun mielestä tupakoinnin pitäisi olla laissa kielletty, mutta nuuskaamisen taas sallittua. Nuuskaaminen ei aiheuta haittaa muille ihmisille toisin kuin tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en polta, mutta sääliksi käy niitä jotka ovat riippuvaisia.
Mä en sääli. Tupakasta pääsee eroon lopettamalla savuttelun. Todistettavasti lukemattomat ihmiset ovat tehneet kyseisen päätöksen, eivätkä ole katuneet.
Pari toppaa päivässä polttavalla menee yli 400 euroa kuukaudessa oman terveyden tuhoamiseen. Voiko enää järjettömäpää tapaa olla?
Kuka polttaa enemmän kuin 20 päivässä tai valmistupakkaa ylipäätään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa suhteessa mihin? Päivittäiseen käyttöannokseen, muihin maihin vai kenties veromäärään suhteutettuna (veroa tupakan hinnasta oli jo viime vuonna n. 87 %). Tupakka taitaa olla Suomen verotetuin tuote. Haastan teidät nimeämään ankarammin verotetun tuotteen!
Halpapa halpa. Lakialoitusta kehiin, että saataisin veroja vieläkin ylemmäs!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpapa halpa. Lakialoitusta kehiin, että saataisin veroja vieläkin ylemmäs!
No kerro toki mistä tuotteesta maksetaan enemmän veroa kuin tupakasta. Jos se on "halpapa halpa".