Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakan hintaan jälleen hurja korotus - aski maksaa jatkossa jo yli 7 euroa, mitä mieltä?

Vierailija
09.08.2017 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708082200313349_u0.shtml

Mitä mieltä olet tupakan hinnan korotuksesta?
Mikä olisi sinusta sopiva hinta askille?
Poltatko itse?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää mitään persaukisen hommaa tämä sauhuttelu 😎

Vierailija
42/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttuhan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole elämässä enää muita nautintoja kuin rööki. Eli aika synnigtömästi elän, joten tupakkani minulle suotakoon.

Vierailija
44/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Myös sokerivero takaisin. Elitarviketrollisuus tietysti vastustaa sillä se laskisi myyntiä.

Mutta vastavuoroisesti terveellistä ruokaa pitää verottaa vähemmän. Tärkeää on että niiden hintoja ei lasketa, sillä kärsijät olisivat silloin esimerkiksi maanviljelijät. Esimerkiksi s-ryhmän halpuuttaminen on vastenmielinen tempaus.

Millähän se terveellisyys sitten määritellään ja mikä taho sen määrittelee? 

Piankos jokin komitea, työryhmä tai lautakunta haalitaan kasaan. Ei pitäisi olla ongelma.

Vierailija
45/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoi enkä ole koskaan tupakoinut ja pidän tupakointia järjettömänä.

Silti en ymmärrä tätä tupakoitsijoiden vainoamista. Miksi vain yhdestä paheesta joutuu kärsimään? Luulisi, että valtiolla olisi tärkeämpiäkin asioita ratkaistavaksi.

Vierailija
46/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltan ja olen sitä mieltä että tupakan korkea verotus on ihan ok. Tulee vaan mieleen että eikö teitä muita ahdista tää sairas kontrollointi? Ja jos ei, niin rupeeko ahdistaan siinä vaiheessa kun aletaan kontrolloimaan asiaa joka liittyy omaan elämään (alkoholi, roskaruoka jne jne). Mun mielestä on niin oksettavaa että jotkut eliitin ihmiset voi vaan päättää kenellä on oikeus esim. polttaa tupakkaa ja kenellä ei. Lampaat ei nää mitä täällä maailmassa oikeesti tapahtuu, enkä puhu pelkästään kontrolloinnista tupakan suhteen.

Vierailija
47/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En polta enkä missään nimessä kannata sitä, mutta yksi miinus on se, että ne jotka polttavat, ostavat sen askin joka tapauksessa ja ovat sitten vaikka syömättä. Ei ainakaan paranna terveystilannetta.

Tämä. Mulla on lähipiirissä perhe, jossa molemmat vanhemmat polttaa todella paljon. Kumpikaan ei ole töissä, tuilla elellään. Tämä pariskunta ostaa todellakin tupakat ennemmin kuin ruokaa. Lapsiakin löytyy.. Vaimo poltti molemmat raskaudet noin 20 savuketta päivässä. Tiedän, että he eivät tule lopettamaan, vaikka tupakka maksaisi mitä, on sen verran isoista sosiaalisista ongelmista kyse. Moni sanoo, että kyllä kuka tahansa pystyy lopettaa, mutta kun näitä ei kiinnosta lopettaa. Ovat mieluummin syömättä kuin polttamatta. Polttaminen on sitä luokkaa, että hyvin todennäköisesti yhteiskunta tulee maksamaannäiden molempiin tupakoinnista aiheutuviensairauksien hoidossa. Tupakkaan kuluva yhä suurempi rahamäärä on suoraa pois perheen muusta varallisuudesta, myös lapsilta. Siksi hinnan nousu on tässä tapauksessa huono, vaikka yleisesti ottaen kannatankin näitä tupakoinnin vähenemiseen tähtääviä kiristyksiä.

Vierailija
48/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapa tuo, tulot niin hyvät, ettei vaikuta kohdallani mitään, sama se on maksaako se tupakka-aski 5 vai 7 euroa. Juuri ostin aamulla K-Marketista North State -askin hintaan 7,30 eur. Jossain kaupoissa se maksaa 7,00 eur, kummallista? En käytä alkoholia laisinkaan, ennen käytin n. 12-15 eurolla päivittäin ja viikonloppuisin ja lomalla n. 20-30 eurolla päivittäin, eikä sekään haitannut taloudellisesti, joskin terveydellisten syiden takia tuon lopetin ja kylläpä on voinut paremmin sen jälkeen, paljon virkeämpi ollut, unenlaatu paljon parempi, ei väsytä joka aamu herätä töihin, olen laihtunut, fyysinen ja etenkin henkinen kunto sekä muisti parantuneet huomattavasti.

Nuuskaa jos saa niin se on ihan huippua. Viimeksi sain sitä Oslon lentokentän myymälästä virkamatkalla vuosia sitten, harmi kun sitä ei myydä Suomessa, paljon parempaa ja terveellisempää kuion tupakka, mutta minkäs teet.

Ennen lisäksi North State oli se vahvin ja ehdottomasti paras tupakka, 1,0mg nikotiinia siinä, muissa ei ollut noin paljoa, enintään 0,8mg. Nyt sitten Nortin nikotiinipitoisuus tiputettu 0,8mg:aan myös, kuulemma jokin säädös ettei saa olla enempää nikotiinia missään tupakassa? Ihmeellistä tuokin, miksi ei?

Vierailija
49/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa saadaan salakuljetus ja trokaaminen kannattavaksi, tälläkin saralla.

Tupakasta ei laajasti päästä eroon hinnankorotuksilla. Ne, jotka harkitsevat lopettamista, saavat tästä korotuksesta lisää motivaatiota ja se on hyvä asia, mutta valtaosa jatkaa entiseen malliin ja trokarit saavat taas lisää asiakkaita, verotulojen mennessä muualle.