Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakan hintaan jälleen hurja korotus - aski maksaa jatkossa jo yli 7 euroa, mitä mieltä?

Vierailija
09.08.2017 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708082200313349_u0.shtml

Mitä mieltä olet tupakan hinnan korotuksesta?
Mikä olisi sinusta sopiva hinta askille?
Poltatko itse?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suunta! Tupakoitisjat on syytä ajaa entistä ahtaammalle. Ehkä tulevaisuudessa meillä on savuton Suomi.

Vierailija
2/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Poltan itse enkä lopeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan kokonaan kannabikseen sitten kun ne on gramma grammalta yhtä kalliita. Ei kestä tätä menoa enää kovin kauan.

Vierailija
4/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan.

Vierailija
5/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs muuten on halvin tupakka tällä hetkellä? Sätkäpuruja ym ei lasketa mukaan.

Vierailija
6/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen satunnaispolttaja eli joskus menee ja voi olla kuukausia ilman. Aivan hyvä keino kerätä valtion kassaan verorahaa on nostaa haitallisten tuotteiden hintaa. Kannatan.

Vierailija
7/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotkut röökiaskithan vaan laskevat hintaa :DD hassu otsikko jutulla.

Vierailija
8/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ympärillä on monta valtiota joista saa todella halpaa röökiä. Sinne vaan ja verorahat ulkomaille. Lisäksi Suomessa on nuuska kovassa huudossa nykyään, Ruotsiin verorahat.

Vierailija
9/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta enkä missään nimessä kannata sitä, mutta yksi miinus on se, että ne jotka polttavat, ostavat sen askin joka tapauksessa ja ovat sitten vaikka syömättä. Ei ainakaan paranna terveystilannetta.

Vierailija
10/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha ostan tupakkaa noin. kerran 6kuukaudessa. Poltan sitä vain kannabiksen kanssa

Vierailija
11/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni roskaruoan hintaa pitäisi nostaa. 

Vierailija
12/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nousuun! Tai sitten ei.

Vierailija
13/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu! Itsellä loppui röökin poltto australiassa jossa aski maksaa n.20dollaria eli 15euroa. Joka vuosi nostavat sielläkin edelleen hintoja. Oikea suunta minun mielestä.

Vierailija
14/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä huono juttu, että eiväthän ne tupakoitsijat sitä tupakointia askien hintojen perusteella lopeta. Eli tärkein asia on olla rahaa aina siihen tupakkaan, jolloin esim. terveellistä ruokaa ei välttämättä olekaan varaa ostaa jne.. joku otti saman asian esille.

Itse poltan satunnaisesti.

Vierailija
15/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan itse ja askin hinta saa olla vaikka 20€. Kun röökit on poistettu koko maasta, odotan innolla kun alkoholin kimppuun käydään. Vielä turhempi ja sivullisia tappava aine kuin rööki.

Vierailija
16/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs muuten on halvin tupakka tällä hetkellä? Sätkäpuruja ym ei lasketa mukaan.

Olisko camel? vai onko joku vielä halvempi? En itse enää polta vaan sähkötupakoin, mutta ymmärtääkseni edelleen löytyy alle 5e askejakin.

Vierailija
17/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä huono juttu, että eiväthän ne tupakoitsijat sitä tupakointia askien hintojen perusteella lopeta. Eli tärkein asia on olla rahaa aina siihen tupakkaan, jolloin esim. terveellistä ruokaa ei välttämättä olekaan varaa ostaa jne.. joku otti saman asian esille.

Itse poltan satunnaisesti.

Niin, mutta jos katsotaan tulevaisuuteen, tupakoinnin kallis hinta on yksi tekijä, joka todennäköisesti puhuu sen puolesta, että jättää kokonaan tupakoinnin aloittamatta. Hinnan korotukset (ja myynt tiskin alta, mainoskiellot) on pidemmän aikavälin savutonta politiikkaa!

Vierailija
18/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinänsä ihan sama kun ostan venäläistä tupakkaa aikas paljon halvemmalla. Paljonkohan hinta on Virossa, lienee sekin halvempaa?

Hinnankorotukset ovat naurettavia jos tarkoitus on saada Suomi savuttomaksi, miksei samantien kielletä myyntiä kokonaan? Ai niin, koska noin miljardin verotulot jäisivät saamatta ;)

Vierailija
19/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan. Ja vois tulla tää muuallakin nähty laki että kukaan vuonna 2000 tai sen jälkeen syntynyt ei saa lain mukaan ostaa tupakkaa; näin jo tupakoivat saavat sauhutella viimeiseen rahisevaan hengenvetoonsa asti kunnes tupakoitsijat ns. "kuolee sukupuuttoon".

Vierailija
20/49 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että tupakointi vähenee ja hinta on varmasti myös yksi tekijä. Toisaalta kyllä vähän hirvittää kun aski päivässä tekee 214 euroa/kk ja jos esimerkiksi miettii vaikka opiskelijoita niin eipä ole enää köyhälle varaa polttaa...Eli onhan se jotenkin huvittavaa että tupakasta tehdään ylellisyystuote johon ei ole varaa kuin rikkailla.