Onko teillä omakeksimiä nimiä esim. naapureille?
Meillä on, on myös saman kadun asukkaille ja aika nopsaan nimetään vaikkapa saman lomakohteen / hotellin yms. asukkaita. En tiedä mistä tämä nimeäminen tulee, siksi kysyn onko muillakin?
Naapurustossamme asuu mm.:
Tupakkamummo
Huulipunamummo
Isopää
Hienot rouvat (nainen ja mies)
Fädit / Läskit
Avainkaulapappa
Tupakkamies
Kasetti
Veikka
Takapolvinainen
Kommentit (595)
Me ei harrasteta pilkkanimiä (no okei, on muutamalla tosi erikoisella tyypillä), mutta esim. naapureille, joiden nimiä emme tiedä, muodostuu helposti nimi muotoa "jonkun tunnetun veli" tms. Esim. Tähkän veli, Pirkka-Pekan poika jne. Tämä tietysti edellyttää sitä, että kyseisestä tyypistä tulee joku julkimo mieleen.
körssimuija
pelimannin jorma
denaheikki
kärppä
mikkihiiri
pussihosu
goofy
markut - naispari
pullukat
pokemon - lenkkeilee tuijottaen kännykkään
tömpsyttäjä - yläkerrassa
Turbomummo
Se Toinen Mummo
Kojootti
Joulupukki
Hillosipulit
Kuulin parstin ovi auki ollessa seuraavan keskustelun koskien yhtön parkkapaikkoja. Olin antanut lausunnon tietystä asiasta näiden suhteen hallitukselle. Toinen naisista raportoi toiselle tämän:
-Hallitukselle on viestitetty tästä parkkipaikkaongelmasta. Eli asia hoidossa. Tämä rouva, jolla on kaksi poikaa tästä rapusta laittoi kirjelmän.
-Ai siis kuka...
-No se Marimekko, kyllä sä nyt sen tiedät
:D
Mulla on sellainen iso Marimekon laukku, jota usein käytän vähän isompien asioiden kantamiseen. Lisäksi on pari vaatettakin ja pienempää laukkua.
Eli olen Marimekko naapurustossa!
Kiva olis tietää milläköhän nimellä ne naapurit sitten teitä, täällä heitä nimittelyillä nimenneitä vastaavasti kutsuvat...
Vierailija kirjoitti:
Kuulin parstin ovi auki ollessa seuraavan keskustelun koskien yhtön parkkapaikkoja. Olin antanut lausunnon tietystä asiasta näiden suhteen hallitukselle. Toinen naisista raportoi toiselle tämän:
-Hallitukselle on viestitetty tästä parkkipaikkaongelmasta. Eli asia hoidossa. Tämä rouva, jolla on kaksi poikaa tästä rapusta laittoi kirjelmän.
-Ai siis kuka...
-No se Marimekko, kyllä sä nyt sen tiedät
:D
Mulla on sellainen iso Marimekon laukku, jota usein käytän vähän isompien asioiden kantamiseen. Lisäksi on pari vaatettakin ja pienempää laukkua.
Eli olen Marimekko naapurustossa!
Hieno ja perinteikäs suomalaisen yrityksen nimi.
Ihan jees, siis..
Onhan se toki monta astetta parempi kuin olisi esim:
'naapurin kassi-alma', tai 'kaljanostaja', tai vaikka joku ' se sama s..tanan kirpparikassiämmä taas siellä ' tms...
Ai niin huutopennut, kolme poikaa, jotka huutavat koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Valkohapsi, harmaahapsi, volvomies, pyöräpoika!
Meillä myös juoppo valkohapsi lyhentynyt pelkäksi hapseksi.
Sitten kalanainen, jalkapuoli, Margaret..
Traktorinjälkinainen, Isämitro, riekku ja raikku, huonojalkanenmies, hippi...
Lyhyesti ja ytimekkäästi spurgut ja kiero täti
Perheenäiti, vongit, tupakkatäti, koiranainen, rymylauma, lihava pirkko, blondi mies...
Koiranainen, kissaperhe, siili, rantaleijona, viiväste :D
Ai niin, unohtuivat vielä:
adhd, pyykkärijengi, kiikaripappa (tämä kiikaroi partsiltaan suoraan meidän taloa, näytin kv. käsimerkkiä, sen jälkeen en ole ainakaan nähnyt kiikarointia!), ranskiksentaluttaja, Roccon isäntä...
Meillä oli samassa talossa räpätäti... onneksi ei ihan seinänaapurina. Äärimmäisen puhelias rouva, jonka juttujen sisältö oli nopeana melkein kuiskaavana sopotuksena lähinnä pahan puhumista muista naapureista. Sellainen josta on vaikea päästä eroon matkaa jatkaakseen, kun juttua vain tulee ja tulee. Oli vielä olevinaan parempaakin väkeä, ja seurakunta-aktiivi. Päädyin lopulta käyttämään kiertoreittejä, jos näin hänet esim. parvekkeellaan. Onneksi muutimme pois.
Vastasin jo aiemmin, mutta tuli mieleen vielä nämä:
Kulmakarva-nainen
Lihava pyöräilijä mies