Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei rahaa ekaluokkalaisen puhelimeen :(

Vierailija
08.08.2017 |

Olemme todella pienituloinen perhe. Lapsemme aloittaa ekaluokan, eikä yksinkertaisesti ole varaa ostaa puhelinta. Osamaksua emme halua käyttää. Onko kaikilla ekaluokkalaisilla oma puhelin? Mietin sitä, jääkö lapsemme ulkopuoliseksi.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilta voi löytää suhteellisen halvalla käytetyn puhelimen. Jotkut hyllyttää puhelimensa lyhyenkin käytön jälkeen. 

Lapsi ei jää ekalla ulkopuoliseksi, vaikka ei olisi puhelinta :) 

Vierailija
2/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimet maksaa alkaen 20€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko lapsi olemaan yksin kotona koulun jälkeen? Jos ei, niin ei tarvitse välttämättä. Voihan lapsi toivoa puhelinta vaikka synttärilahjaksi.

Vierailija
4/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen tarvitsee, mutta älypuhelinta ei välttämättä.

Vierailija
5/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat torista tai huudosta käytetyn puhelimen. Sieltä saa halpoja vanhoja parillakympillä

Vierailija
6/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla oli ekaluokalla ihan tavallinen parinkympin puhelin. Vasta myöhemmin saivat älypuhelimet.

Vierailija
7/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ekanluokan vuonna 1977 ja tuolloin kenelläkään koko luokasta ei ollut kännykkää.

Vierailija
8/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen saa parillakympillä. Mutta kaikilla ei kyllä ole puhelinta.

Vierailija
9/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun, oikeasti riittävä, älypuhelin maksoi 50€.

Kyllä sellaisella pitäisi ekaluokkalaisen alkuun päästä.

Vierailija
10/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi, elette itse ole sitä mieltä, että lapsi tarvitsee ehdottomasti koulumatkoilla/ilmoittaakseen, että on kotona/jos on ongelmia koulun jälkeen. 

Mulla oli viime vuonna 3. lk eikä heilläkään kaikilla ollut kännyä. 

Ja jos päätätte hankkia, niin sellanen halpa luuri, jolla ei poääse nettiin/ei älypuhelinta. Soittomahdollisuus riittää. 

T. ope

Vierailija
11/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs menit hankkimaan lapsen jos olet pienituloinen. Itse joudun myös elämään pienillä tuloilla, ja juurikin tästä syystä en lisäänny. Tiedostan sen ettei minulla realistisesti olisi varaa hankkia lasta. 

Vierailija
12/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmin paikka :( Valitettavasti meidän täytyi verottaa sinulta kännykkärahat pois, koska tarvitsimme 3000 MILJOONAA nuorille, vahvoille pakolaismiehille :( koetä pärjäillä. :)

terveisin, Kok/SDP/Kesk akseli - enemmistönä hallituksessa jo 50 vuotta putkeen. :D

Vierailija
13/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi, elette itse ole sitä mieltä, että lapsi tarvitsee ehdottomasti koulumatkoilla/ilmoittaakseen, että on kotona/jos on ongelmia koulun jälkeen. 

Ja jos päätätte hankkia, niin sellanen halpa luuri, jolla ei poääse nettiin/ei älypuhelinta. Soittomahdollisuus riittää. 

T. ope

Mitä se ope on nauttinut :)

Vierailija
14/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele lähipiiristä jos jollakulla olisi puhelin jonka voisitte lainata tai ostaa edullisesti lapsellenne. Varmasti jonkun pöytälaatikosta löytyy joku kelpo laite ekaluokkalaiselle.

Vierailija
15/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ope

Viimeiset lomaillat on aina vähän kosteita ;D

Vierailija
16/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta saa 25e kännykän.

Vierailija
17/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapsi saada jonkun sukulaisen vanhan puhelimen? Meillä toimittiin näin. Ihmiset kuitenkin tuntuvat uusivan jonkun verran puhelimiaan.

Vierailija
18/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ope

Viimeiset lomaillat on aina vähän kosteita ;D

Ymmärrän, enkä paheksu:)

Vierailija
19/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen ei välttämättä tarvitse puhelinta. Tyttöni luokalla oli viime vuonna noin puolet oppilaista ilman puhelinta. Tyttö ei saa puhelinta edes nyt tokalle mennessään, koska hän ei sellaista tarvitse. Ei ole kyllä pyytänytkään. 

Jos jostain syystä koet välttämättömäksi puhelimen ostamisen, osta käytettynä tai perusmalli marketista. Hintaa tulee noin 20e jos sitäkään.

Vierailija
20/24 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat teille. Teette lapsesta hylkiön. Meillä oli lapsilla älypuhelimet eka luokalla kun koulussa oli ekaluokan WhatsApp ryhmät ja kaikkea. Opettaja suositteli hankkimaan älypuhelimet. Me jätettiin kaljan ostot hetkeksi vähemmälle niin saatiin älypuhelin ostettua. Katsos yksi kaljalaatikko maksaa 20€ ja meillä menee laatikko per aikuinen perjantaina ja lauantaina eli 4 laatikkoa eli 80€ jätettiin puolet ostamatta niin säästyi hyvän puhelimen hinta kolmessa viikossa.

Tehkää sama homma. Mies teki kyllä vähän kiljua helpottamaan kaljan vähyyttä.