Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä päiväkodissa, omien lasten hoitokuviot?

Vierailija
08.08.2017 |

Siinäpä se. Omat lapset samaan päiväkotiin hoitoon, missä itse töissä, miten onnistuu? Vai olisiko muualla parempi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti muualle. T. Lto. Ei muuta toimivaa vaihtoehtoa.

Vierailija
2/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph:ksi voisi jättäytyä, mutta mietityttää laskeeko tulot siinä kuitenkin liikaa, jos kaksi omaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri päiväkotiin tai ainakin eri ryhmään. Ei koulussakaan opettajat opeta omia lapsia.

Vierailija
4/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodissa töissä ja oma lapseni perhepäivähoitajalla. Ei minusta samaan päiväkotiin omia, ei toimi. Huono niin omalle kuin toisille lapsille.

Vierailija
5/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on helpompaa, jos lapset ovat eri yksikössä. Tällöin he ovat siellä omana itsenään, eivätkä "työkaverin lapsia" ja sinä olet siellä "X:n äiti", etkä sekä työkaveri että hoitolapsen äiti. Isommassa päiväkodissa ei kuitenkaan ole kovin suuri ongelma, vaikka olisitte samassa talossa, koska on enemmän vaihtoehtoja ryhmien suhteen, ettette joudu samaan ryhmään.

Äärivuoroissa on melkeinpä helpompaa, jos lapset ovat samassa päiväkodissa, kun et joudu tuskailemaan sen kanssa, että ehdit aamuviemisiltä avaamaan omaa päiväkotia, tai iltapäivällä pää kolmantena jalkana suhata hakemaan lapsia hoidosta, ettei siellä mene työntekijällä ylitöiksi. Varsinkin, jos itse on kunnallisessa päiväkodissa ja lapset yksityisessä, siellä ei välttämättä edes suostuta joustamaan aukioloajoissa, toisin kuin kunnallisessa on pakko tehdä. 

Vierailija
6/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hyviä näkemyksiä. Kallistun tällä hetkellä eri hoitopaikan puolelle. Tuntuu vain niin hassulta, kun miettii, "kasvata sinä minun lapsiani päivät niin minä kasvatan sinun"... Jos saatte ajatuksesta kiinni :)

Vierailija
7/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri päiväkotiin tai ainakin eri ryhmään. Ei koulussakaan opettajat opeta omia lapsia.

Itse opetin molemmille lapsilleni erästä ainetta (jolla paljon tunteja) yläkoulun puolella. Tiedän vastaavia muitakin tapauksia. Toisen lapseni luokalla oli alakoulussa oman opettajan lapsi.

Vierailija
8/8 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä tuu mitään jos äipän kanssa samassa.

-ÄIITII!! ÄITII! -Vain äiti pukee, missä äiti?

-Äiti tässä nyt tekee työtä ja sylittelen muita.

Voihan joku toki koittaa miten onnistuu..